Chapter 4

I'm Falling in Love with You

Hyo Joo memasuki ruang tamunya dengan senyuman yang sangat bahagia,pasti dapat diteka sebabnya oleh orang yang memandangnya ketika ini.Begitu juga dengan adik perempuannya yang sedang menonton televisyen,mengalihkan pandangannya ke arah Hyo Joo.

"Wow...unni nampaknya terlalu gembira hari ni?"soal Tae Yeon.Sedikit hairan dengan sikap kakaknya yang agak berlainan dari biasa itu.Apatah lagi,hari ini dia pulang sedikit lewat.Hyo Joo melabuhkan punggung di sisi adiknya itu.

"Unni jatuh cinta ya?"duga Tae Yeon,sekaligus mengusik.

"Ish,mana ada!Pandai-pandai je cakap unni jatuh cinta.Tak adalah,"jawab Hyo Joo.

"Habis tu?"soal Tae Yeon.Hyo Joo kemudiannya mengeluarkan sesuatu yang berbungkus plastik itu lalu dihulurkan kepada adiknya.

"Cuba tengok ni,"kata Hyo Joo.Tae Yeon mengambil barang itu tanpa bertanya lebih.Kemudian,dia membuka plastik itu.Tae Yeon terkejut apabila melihat isi yang ada di dalam bungkusan plastik itu.

"Bukan ni novel baru dari Michael Lee ke?"soal Tae Yeon,tidak percaya.Dia juga amat menantikan keluaran novel baru itu.

"A'ah.Sepatutnya unni tak dapat beli novel ni,sebab dah ada orang ambil novel ni dulu.Tapi,tak tahu kenapa...orang tu bagi novel ni kat unni.Dia kata sebab nampak sangat yang unni nak beli novel ni.Sebab tu dia bagi,"kata Hyo Joo.Tae Yeon tersenyum nakal.

"Oh...ni mesti lelaki kan?Siapa nama dia?"soal Tae Yeon,teruja mendengar cerita kakaknya itu.

"Lim Seulong,"jawab Hyo Joo,sedikit malu-malu.

"Em...rasanya unni gembira sebab lain ni...Hahahahaha..mesti unni dah cair dengan dia kan?"duga Tae Yeon.Hyo Joo menggaru kepalanya yang tidak gatal sambil tersengih.

"Ni kenapa tengok tv pula ni?Bukan selalu time macam ni,Tae Yeon sibuk belajar ke?"soal Hyo Joo,cuba mengubah tajuk.Tae Yeon mencebik.

"Ala,saja nak tukar tajuk,"balas Tae Yeon.Hyo Joo ketawa.Tae Yeon menoleh ke arah televisyen semula.Malas hendak melayan kerenah kakaknya yang suka berdalih itu.

"Okeylah...unni nak pergi mandi.Jangan lewat sangat tengok tv tu...pergi tidur lepas ni,"pesan Hyo Joo sebelum meninggalkan Tae Yeon di ruang tamu.

"Arasso..."balas Tae Yeon,masih menonton televisyen.

 

Hyo Joo mengeringkan rambutnya yang masih basah itu.Kemudian,dia melabuhkan punggung di atas katil sambil mengambil novel yang masih berbalut itu.Dia menggantungkan tualanya di bahu,kemudian membuka balutan plastik yang membaluti novel itu.Bibirnya masih tak lekang dengan senyuman.Entah mengapa,dia betul-betul suka dan gembira dengan kejadian siang tadi.Lim Seulong,memang baik orangnya.

 

************

 

"Wah,awak sedang study kat Australia sekarang?"soal Hyo Joo,tidak percaya.Seulong tersenyum malu.

"Ya.Tapi sekarang ni tengah bercuti,sebab nak tolong uruskan bisnes appa saya,"jawab Seulong.Mulut Hyo Joo sedikit ternganga apabila mendengar jawapan Seulong itu.

"Seronok tak belajar kat sana?"soal Hyo Joo,teruja.Dalam diam,dia sedikit cemburu dengan peluang yang dikecapi oleh lelaki itu.Dia dapat melanjutkan pelajarannya ke tahap yang lebih tinggi,apatah lagi di luar negara.Hyo Joo amat menantikan peluang keemasan sebegitu.Sekurang-kurangnya dalam Korea pun,dia sudah bersyukur.

"Seronok.Tapi,saya rasa seronok lagi kalau belajar kat negara sendiri,"kata Seulong.

"Kenapa?"

"Sebabnya...saya tak tahu kenapa.Mungkin rasa kehilangan sesuatu kot kalau belajar kat sana.Em...kalau awak tanya soalan tu lain kali,mungkin saya ada jawapan yang lebih baik nanti.Lain kalilah,saya jawab,"kata Seulong.Hyo Joo tersenyum.

"Awak pula?"soal Seulong.Hyo Joo mengalihkan pandangannya dari Seulong.

"Saya tak bertuah macam awak,"kata Hyo Joo,sedikit lemah nada suaranya.Seulong sekadar mendengar,tidak mencelah walaupun sepatah."Saya hanya mampu belajar sehingga ke peringkat menegah tinggi disebabkan masalah kewangan.Jadi,mulai dari situ,saya bekerja sendiri untuk menampung perbelanjaan pengajian adik saya.Akhirnya,adik saya dapat menyambung pelajarannya di peringkat kolej,"kata Hyo Joo,sebelum mengukir senyuman pada bibirnya."Saya sangat gembira,"sambung Hyo Joo lagi.

"Sebab?"soal Seulong,kelihatan benar-benar tertarik dengan cerita Hyo Joo itu.

"Sebab...hahahaha...lain kalilah saya jawab soalan awak ye,"balas Hyo Joo.Seulong tertawa.

"Awak tiru jawapan saya,"kata Seulong.Hyo Joo turut tertawa."Kalau macam tu,saya tunggu jawapan awak nanti ye,"kata Seulong,masih dengan tawanya yang masih berbisa.

"Jadi,sekarang ni awak buat apa?"soal Seulong,sebelum meneguk kopinya.

"Saya bekerja di tadika sekarang,"jawab Hyo Joo.Mata Seulong terbuka luas.

"Awak guru tadika?"soal Seulong,teruja.Hyo Joo angguk."Comelnya awak,"sambung Seulong lagi.

"Apa maksud awak?"soal Hyo Joo,sedikit malu.Seulong tersengih.

"Awaklah..mesti comel bila main dengan anak-anak murid awak tu,"kata Seulong,juga malu dengan kata-katanya.

"Tak adalah,biasa je..."balas Hyo Joo,terasa mukanya hangat.

 

*************

 

"Lim Seulong."Sa Rang menyebut nama lelaki itu.Perkenalan dengan Ji Won benar-benar membuatkan hatinya gembira.

 

**************

 

"Awak tak nak sambung belajar lagi?"soal Seulong.

"Nak...tapi belum masanya lagi.Sekarang saya lebih pentingkan adik saya.Bila dia dah habiskan pengajian,dan dapat kerja yang baik...baru saya fikirkan pasal diri saya pula.Lagipun,saya sayangkan kerja saya,"jawab Hyo Joo,ikhlas.

"Saya suka awak,"kata Seulong.

"Sorry?"Hyo Joo tidak pasti dengan apa yang didengarnya tadi.

"Saya suka awak,"kata Seulong lagi.Hyo Joo terkejut.

"T..ta..tapi...kitakan baru kenal.Macam mana awak boleh...suka kat saya pula?"soal Hyo Joo.Mukanya merah.

"Sebab semangat awak...Saya suka semangat awak macam ni.Saya harap...saya memang boleh kenal awak dengan lebih dekat lagi,"kata Seulong.Hyo Joo tersenyum malu.

"Kalau awak nak,saya boleh bantu awak uruskan permohonan awak untuk sambung pengajian nanti.Awak tak kisah kan?"soal Seulong.Hyo Joo terkejut.

"Apa?"soal Hyo Joo,tidak percaya.

"Betul.Saya boleh bantu.Tapi saya tak nak paksa awak untuk terima pertolongan saya ni.Cuma,apa yang saya nak katakan kat awak,saya sedia membantu awak,Cik Hyo Joo..."kata Seulong.Hyo Joo tersenyum.

"Tak apa,Encik Seulong.Saya boleh uruskan semuanya sendiri.Awak tolong doakan saya pun dah cukup baik,"kata Hyo Joo,menolak baik pertolongan yang ditawarkan oleh Seulong itu.Seulong tersenyum.Kemudian dia menghulurkan kad namanya kepada Hyo Joo.

"Ni kad saya.Kalau awak ada apa-apa,awak telefon jelah saya,"kata Seulong.Hyo Joo mengambil kad nama lelaki itu.

"Kamsahamida..."ucap Hyo Joo sambil menundukkan sedikit kepalanya.Seulong tersenyum sambil mengangguk.

 

*********

 

Hyo Joo melihat kad nama lelaki itu.Kemudian dia meletakkan kad nama itu di atas meja dan mulai berbaring pada katilnya.Hyo Joo mulai memejamkan matanya.

"Selamat malam Hyo Joo..."Dalam lenanya...wajah Seulong menghiasi ruang mimpinya.Hyo Joo tersenyum dalam tidurnya.

 

 

 

To be continued...

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
paan1904
#1
Chapter 47: sweett!!!!!! thank you ain buat akk tersenyum sorang2!!! sgt best!!! thank you again!! yg psti akk akn baca lg crita nih! weee~~~~
paan1904
#2
Chapter 43: sobs! sobs! wae..? wae..? hyo joo yaaa~~ !
paan1904
#3
Chapter 40: blerghh...mmg muka xmalu btol si krystal! haih!! yea!! jio dah balik dri jeju do~~ weeee!!
paan1904
#4
Chapter 39: meremang bulu roma masa part lagu last luv tu! haishh! haishh!!
paan1904
#5
Chapter 38: wahhh!! banyak chapter sekali update! ^^ suka3!!!
paan1904
#6
Chapter 34: makin nakal si jio nih! aipp
paan1904
#7
Chapter 33: yes!! jio is back!!!