Part 2???

Bad Boy. Good Girl.
"Saengil chukahae, @forvictoRI" ucap Hara ceria sambil menaip skrin iPhone nya. "Eit, jangan lupa tweet sekali trending dia.. #121212VIday," Jiyoung mengingatkan. "Aigo..dah tweet! Apasal tak cakap awal-awal?" dengus Hara menjeling tajam kepada Jiyoung.


Gyuri dan Nicole masuk dengan masing-masing membawa segelas minuman bubble tea. "Jom buat satu video and send kat Seungri," cadang Gyuri dan semua bersetuju.


"Seungyeon mana?" tanya Jiyoung sambil scan ruang rehat itu. "I'm here!" Seungyeon muncul dengan seorang lagi gadis.. "Bora!!!" jerit Kara kesukaan. Bora tunduk dan senyum saja. "OK, cun! Bora, boleh tolong kami rakam?" tanya Gyuri dan Bora mengangguk kepalanya laju.


Setengah jam kemudian..

"Wahhh kyeopta!!" komen Nicole bertepuk tangan. "Ok, ok..send this!" arah Gyuri dan Bora pun menekan Enter.


"Woah..tengok! Tengok!" Daesung tiba-tiba menjerit di depan laptopnya. Seungri dan Youngbae terus meluru kepadanya dan membaca skrin laptop itu. "Mwo???!!!"


Terpapar sesuatu di skrin itu. Gambar TOP dan G-Dragon keluar bersama Yubin dan Sohee Wonder Girls dan mereka semua kelihatan sangat mesra. "Aku ingat ada surprise birthday aku...ni surprise yang macam ni pulak...," keluh si maknae. "Ada...ni file aku dapat dari Bora. Baru je tadi masuk inbox," beritahu Daesung. "Buka buka!" arah Seungri sementara Youngbae sudah selesa duduk di sebelah Daesung. Daesung pun bukalah file kiriman Bora dan bermainlah satu video dimana gambar candid Seungri banyak sekali dikumpulkan dan dibuat seperti slideshow. Hampir semua gambar candid itu diambil bersama Kara dan juga Sistar. Selain itu fancam juga dimasukkan. Background kartun panda menghiasi video sepanjang masa ia dimainkan. Dan pada pengakhirannya, setiap orang mengucapkan selamat untuknya dan last sekali semua berkumpul dan sekali lagi mereka ulang perkara yang sama tapi yang ini beramai-ramai dan tampak lebih meriah. Kemudian video itu habis.


"Aigo...diorang ni...buat aku rasa lebih muda!" komen Seungri tersenyum manis. "Seronoklah tu!" Youngbae mengusik ringan. "Of course lah! Girl group famous tu!" jawab Daesung membuat Seungri mengangguk laju.


Tiba-tiba skrin laptop itu aktif semula. Kelihatan Bora dan Gyuri berbisik di hadapan lensa kamera. "Diorang akan keluar dengan Yubin dan Sohee," jelas bisikan Gyuri kepada Bora. "Dia admire Yubin sangat-sangat...," terdengar Bora mengeluh dalam bisikan balas. "Bora.." wajah Gyuri menjadi sedih sama seperti Bora yang tunduk memandang lantai.


"Gwenchana unnie. Let's be happy today. 12.12.12 sekali seumur hidup je dapat lihat hari special date macam ni!" tiba-tiba Bora mendongak dan terpamer satu senyuman bersemangat di wajahnya. Blackout. Video tamat dan..


"Ya. Bora cakap betul! 12.12.12 is very special. I'm so lucky to be born today! Happy VI-day to myself!" laung Seungri gembira dan.. "Contact Bora now. Aku nak keluar date dengan dia. Let's have Bad Boy Good Girl part2!" . . . ... .
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!