SHOT FORTY

Bad Boy. Good Girl.

 

 

“Mwo??? Siapa JinX ni? KARA?” Jiyong dah berada di depan laptop dengan Daesung dan Seungri disebelahnya. “JinX..Jiyoungie KARA...,” Daesung menjawab ragu-ragu. “Seunghyun hyung bermalam di dorm KARA????” dan Daesung dan Seungri cuma diam.

 

Youngbae muncul dan menyertai mereka yang masih terpaku di hadapan skrin laptop Daesung. “Oh, ada apa yang menarik?” tanyanya dan selepas beberapa minit mereka berempat kaku bersama. “O..Otto..Ottokae?” tanya Youngbae, terkejut. “Apa ottokae?” suara Jiyong membalas dengan nada marah. Dia terus mengambil kunci keretanya dan keluar.

 

Sementara itu Daesung tersenyum sendiri. Terima kasih, JinX, ucapnya dalam hati.

 

--

 

Junhyung dan Bora berpandangan selepas kereta TOP hilang dari pandangan. “Bora.. aku tahu kau rahsiakan sesuatu daripada aku,” kata Junhyung, menoleh kepada gadis di sebelahnya. Bora senyum. “Aku memang banyak rahsia. Macam kau tak tahu,” kata Bora lalu berjalan kea rah kereta Junhyung. “Jomlah, balik. Nanti Hyorin cari aku. Jiyoon pun mesti cari kau. Kita dah lama sangat berada kat luar ni,” ajak Bora. Junhyung menggeliat. “Aish...yelah, kalau Jiyoon tau tadi, confirm dia nak ikut,” kata Junhyung lalu membuntuti Bora yang sudah berada di keretanya.

 

“Heh, aku tak ajak kau pun tadi. lagipun ini private meeting. Sepatutnya aku je yang jumpa dengan diorang tadi. tapi oleh kerana kau pun dah terlanjur tau...so...apa boleh aku buat selain daripada bawak kau sekali,” Bora bagi alasan, masuk ke dalam kereta. “Cheh, cakap jelah kau nak guna kereta aku ni. Nasib baik Jiyoon tak pernah salah faham dengan kita ni..” Junhyung mengeluh lalu masuk dan duduk di tempat pemandu. Bora menoleh. Junhyung cakap apa? “Jiyoon ada salah faham ke?” tanya Bora, risau. “Tak. Dia tahu kau sukakan lelaki tu. Aku ni kuli kau je...,” Junhyung memuncungkan bibirnya. “Alamak. Jiyoon tau? Kau bagitau ke?” Bora buat-buat muka risau. Junhyung senyum semula. “Me and my girl, we never keep secret,” katanya lalu menghidupkan enjin dan berlalu pergi.

 

--

 

“Oppa..jangan terkejut nanti kalau ada cerita baru,” beritahu Gyuri. TOP menoleh. “Maksud?” Gyuri tersengih. “Miane Oppa. Masa kita kat taman tadi, saya dan Bora dah launch pun plan baru. So, harap Oppa tak marah dan...tak terkejut,” kata Gyuri, senyum. Dalam hatinya...hanya dia yang tahu betapa risaunya dirinya bila TOP tahu nanti. Aigoyaaa....

 

“Hmm...as long as semuanya discreet. Kita-kita je tau... er...apa plan korang tadi?”

 

--

 

Jiyong dah menunggu di rumah TOP. Tadi dia call TOP cakap dia on the way balik rumah. Nasib baiklah dah on the way sebab dia dah tunggu lama sangat rasanya. Dan seperti yang diharapkan TOP muncul dengan muka selamba. “Jiyong.. waeyo? Jom masuk dulu,” pelawa TOP membuka pintu rumahnya dan Jiyong ikut.

 

Macam mana nak mula? Macam mana nak cakap? Nak tanya? Aishhhh... Jiyong kenapa kau datang sini? Aishhhh. “Jiyong, kau kenapa ni?” TOP perasan wajah Jiyong dah berubah pucat. “A..a.. Kau.. Kau masih lagi dengan Gyuri ke?” soalan pertama keluar. Jiyong sendiri tidak menjangkakannya. TOP memandangnya dengan wajah hairan. “Ya. Kenapa?”

 

“Aku tengok kau tinggalkan dia malam tu.. kat dorm KARA..dan dia menangis,” Jiyong rasa dirinya sudah terketar-ketar tapi dia cuba gagahkan diri juga. TOP mengeluh. “Aku salah. Aku cepat sangat. Dia belum bersedia tapi..aku paksa,” nada TOP seperti menyesal. Jiyong agak terkejut TOP terus saja meluahkan perasaannya. Serasa hendak menumbuk mukanya bila dia menyebut perkataan ‘paksa’ tapi Jiyong masih dapat bertenang.

 

“Paksa? Kau paksa dia buat apa?” dia fikir dia dapat bertenang tapi dia tak sedar, nadanya sudah berubah. TOP menoleh. “Aku ..nak dia..tapi..” Bukkk!!!!! Belum habis tutur TOP, satu tumbukan padu hinggap di mukanya. TOP lalu rebah ke lantai dengan hujung bibirnya berdarah. “Aku dah cakap kan? Kau jangan main-main dengan warning aku!” Jiyong sudah menjadi G-Dragon. TOP terkedu di lantai, memegang mukanya yang pedih. Jiyong lantas keluar dan menghempas pintu rumahnya. TOP lalu bangun dan berjalan ke pintu. Dia jenguk ke bawah dan melihat Jiyong tergesa-gesa berjalan ke tempat letak keretanya.

 

“Huh...Jiyong..” dan TOP kembali semula ke dalam rumahnya.

 

--

 

Jiyong mengusap-usap tangannya yang sudah digunakan menumbuk TOP siang tadi. sakit tapi hatinya lebih sakit. Dia mendongak lalu senyum tawar bila perasan Gyuri sedang mendekatinya. Sudah lama mereka tak melepak bersama jam 2 pagi di taman permainan itu. Gyuri lalu duduk di buaian di sebelahnya. “Deh, Jiyong..waeyo?” Gyuri terus bertanya sebaik saja melabuhkan punggungnya di buaian itu.

 

Jiyong menoleh, diam. Dia tatap ke dalam mata teman baiknya itu. “Waeyo? Kita dah lama tak keluar lepak macam ni..sejak kau dah ada boyfriend. Waeyo?” Jiyong seolah-olah bertanya kembali kepada Gyuri. Gyuri terus senyum. Hatinya dah resah. Berasa kasihan tapi dia harus teruskan lakonan ini. “Jiyong.. are you OK?” tanya Gyuri dan Jiyong lalu menutup matanya. “Repeat,” bisiknya dan Gyuri mengerut dahinya, hairan. “Are you OK, Jiyong-ah?” dan Jiyong senyum tawar. Betapa dia rindukan soalan itu dari teman baiknya.

 

“Gyuri.. aku BFF kau. ada apa-apa, kau mesti cari aku dulu. Jangan ada rahsia antara kita, arrasso?” Jiyong buka matanya dan tatap lagi ke dalam mata Gyuri. Gyuri telan air liurnya dalam-dalam. Kenapa Jiyong ni? Menakutkan... “Arrasso, Mommy?” dan...dengan soalan itu, Gyuri rasa tersentap hatinya. Mommy..lama betul dia tak dengar panggilan itu. Rindunya...! “Arrasso...,” jawabnya..dan hatinya menyambung..’Daddy’...

 

 

“Come..I need your hug. Lend me,” kata Jiyong lalu memaut bahu Gyuri dan mereka berdua terus berdiri dan berpelukan.. well... Jiyong yang memeluk Gyuri sementara Gyuri , tangannya masih ragu-ragu untuk memeluk Jiyong. “Kau OK, Jiyong-ah????” sekarang dia semakin risau...tapi dia tak tahu, bisikannya menanyakan soalan itu menenangkan gelora di hati Jiyong.

 

...

 

A/n : Mian. another short update!

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!