SHOT TWENTY SIX

Bad Boy. Good Girl.

 

 

Youngbae dan Dara tak dapat dating di YG so diorang rancang keluar bersama Gyuri dan Jiyong petang nanti, curi-curi keluar sebab Papa Yg dah warning jangan tunjuk muka kat public until masalah mereka tu reda atau selesai. Jiyong tak berapa nak join tapi bila Youngbae ajak TOP join sekali, Jiyong terus setuju join. Oleh kerana couple ni ajak keluar double date, Bom terpaksa join sekali dan membuatkan date kali ni jadi triple date! Wah...seru je bunyi! Nak join!!!

 

Mereka berlima menjemput Gyuri dengan kereta besar Youngbae. Youngbae memandu dengan girlfriendnya di sebelah. TOP duduk sendirian sementara Jiyong dan Bom duduk bersebelahan. Gyuri join dan terus duduk di sebelah TOP iaitu di tengah-tengah... di hadapan Jiyong dan Bom. Gyuri dan TOP berbalas senyuman  sepanjang perjalanan dan Jiyong jelas kelihatan tidak selesa dengan apa yang dilihatnya.

 

Bom pula agak terkejut dengan apa yang dilihatnya. Takpe, nanti free time, aku interview kau Gyuri.. tunggu ek! Bom dah merancang dalam hati. Sesekali pandang, Bom sukakan pemandangan di depannya.. Gyuri dan TOP, siapa sangka? Mereka berdua kelihatan sangat serasi. Ironisnya. Dua tiga kali pandang pulak, aik?? Kenapa rasa ini semacam je. Bom toleh ke sebelah, Jiyong mengetap bibir dan melihat ke arah TOP dengan pandangan semacam, seperti marah atau..menyampah? Bom senyum sendiri. Jadi Jiyong cemburu? Bom dah dapat mengesan apa yang berlaku. Aigo, ni pasti menarik! Fikir Bom lagi, sekarang sudah tersenyum lebar.

 

Mereka sampai di satu tempat perkelahan yang sunyi tapi aman dan cantik. Dara, Bom dan Gyuri siapkan tempat dan makanan di atas rumput renek yang beralaskan kain yang dibawa. Yang lelaki pula meninggalkan mereka seketika untuk ke toilet di kedai berhampiran. “Aigo.. lama tak dating macam ni.. triple date pulak tu! Seronoknya!!!” kata Dara sebaik saja siap berkemas. Mereka bertiga duduk bersama. Gyuri ambil masa tu untuk bercerita dengan dua kawan barunya.

 

Youngbae, TOP dan Jiyong akhirnya datang semula. Masing-masing duduk di sebelah pasangan masing-masing. Gyuri? Gyuri di tengah-tengah TOP dengan Jiyong. Bom? Bom di sebelah Jiyong, juga di sebelah Dara. Kekoknya...sabar jelah! Bom rasa peluhnya dah menitis. Petang yang berangin dan cuaca yang teduh, dia berpeluh sendiri.. aigo..

 

Mereka mula makan dan berbual. Gyuri dan TOP memang nampak macam pasangan kekasih. Makan bersuap dan bergurau manja. Youngbae jadi agak terganggu juga melihat TOP sangat lain hari tu. Tambah-tambah lagi bersama Gyuri. Youngbae terus teringat pada hari mereka nak balik ke Seoul. Youngbae geleng kepala dan kemudiannya senyum.

 

Pandangannya dialihkan kepada Bom dan Jiyong. Kedua-duanya Cuma diam. Kasihan Bommie, fikir Youngbae. Pada saat tu jugak ada sepasang lagi pasangan kekasih datang untuk berkelah di situ. Mereka berenam mengalihkan pandangan kepada pasangan yang baru datang tu. Dan..

 

“Omo??? Youngbae Oppa????” dan.. “Hah?? Sandara Noona????” pasangan itu berlari ke arah mereka. Dara dan Youngbae dah panik. Tapi sebaik saja pasangan tu sampai di tempat mereka, mereka jadi lega sebab pasangan tu ialah pasangan WooU a.k.a Milky Couple!!!! “Aigo.. betullah!!! Dara noona, Bom noona.. GD hyung, TOP hyung ..dan Gyuri..????” Wooyoung tersentak di hujung suara cerianya. Aih, tak mention nama aku pun...Youngbae menjeling tajam kepada Wooyoung yang matanya dah melekat terus pada Dara.

 

“Omo..tak sangka jumpa korang kat sini.. Wooyoung, cakap hai!” IU terus menyiku lengan teman lelakinya. “Deh.. Annyeonghaseyo!” ucap Wooyoung, mata masih kat Dara. “Annyeonghaseyo,” ucap IU pulak, matanya kat Youngbae. Mereka membalas dengan serentak. Bom yang tak mahu rasa tersisih segera menjemput pasangan WooU itu menyertai mereka, tanpa mempedulikan jelingan sesetengah mereka di situ.

 

Mereka berbual dan bercerita rancak. Youngbae dan Dara sekarang dah confuse. Pasangan muda ni nampak macam bercinta tapi kenapa mata diorang tak lari langsung dari kita berdua? “Mian, Youngbae oppa..saya ni peminat Oppa,” IU seolah-olah tahu apa yang mereka fikirkan. Wooyoung menjeling kepada IU dan gilirannya pula bercakap. “Deh, miane. Saya pun peminat Dara noona,” katanya lalu IU menyiku lengannya lagi dengan matanya dijeling tajam kepada Wooyoung.

 

 

Youngbae dan Dara langsung tergelak. “Aigo, korang ni...comel betul! Dah, dah..makan... lepas ni kita main sebab, kita dah cukup orang. Main tarik tali,” kata Youngbae lalu jarinya menggenggam erat jari Dara. WooU couple terus tahu dan yakin bahawa mereka juga adalah pasangan bercinta. Sementara tu Jiyong, Bom, Gyuri dan TOP dah mula berbual, itupun sebab Gyuri yang satukan mereka bertiga dalam satu perbualan. Gyuri juga terasa kekok, of course...

 

 

Selesai bersantai, mereka bahagikan diri kepada dua kumpulan dengan menggunakan cabut undi guna rumput.teringat cara vote masa masih kecik dulu, ni vote untuk main lompat tali getah berirama haha.... Kumpulan rumput panjang: Youngbae, Bom, TOP dan IU satu kumpulan. Kumpulan rumput pendek : Gyuri, Dara, Jiyong dan Wooyoung. Katanya tadi nak main tarik tali, so Youngbae pun mengambil tali dari dalam keretanya. Tali tu tak panjang. Tali untuk sukan mendaki. Youngbae suka sukan mendaki-daki ni. Mereka berbaris ambil posisi. TOP dan Jiyong jadi boss, tiang belakang sekali. "Waw...IU, rasakan kekuatan team Oppa nanti!" Wooyoung macam budak-budak dah buat riuh. "Heh, wait and see, Oppa. IU ada Youngbae Oppa yang muscle ni!" IU membalas selamba membuat Youngbae blush sendiri. Dara tak puas hati. "Huh, Wooyoung, guys, get ready!" arahnya. Dan dengan itu muka Youngbae langsung berubah pucat..

 

Dan satu..dua....mereka pun mula!!!!

 

 

A/n : Dedicated this to WooU shippers!~ thanks for reading. attack! attack!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!