SHOT FORTY SEVEN

Bad Boy. Good Girl.
A/N : Double Update - INI BARU SIAP.TAK NAK PERAM LAMA-LAMA MACAM SHOT 46. SELAMAT MEMBACA SHOT 47!!! Habis baca....attack!!!!!

 

 

Jadual KARA mula ketat balik. Persiapan nak ke Malaysia sangat rapi. Semua tak ada masa untuk keluar bermain seperti sebelumnya. Gyuri juga kembali menjadi ketua yang sangat strict dengan disiplinnya. Dan itu bermaksud, dia langsung tiada berhubungan dengan TOP mahupun Jiyong dan juga langsung tidak keluar dari dorm sebaik saja habis latihan di syarikat mereka.

 

TOP tahu dan faham. Dia takkan contact Gyuri kalau Gyuri tak contact dia dulu. Hari tu dia keluar dengan Bora. Mereka pergi ke atas sebuah bukit. Bora sangat stress dengan comeback mereka jugak. Dan langsung tidak berhubungan dengan TOP jugak. Tapi hari tu TOP kidnap dia. Bora duduk diam di bangku. Rasa awkward teramat.

 

Malam itu,…dia tak dapat padam/delete je walaupun hatinya kata dan jerit delete… ctrl+alt+del lagi tu!!

 

Flashback :

 

Bora tepis tangan TOP dan TOP tersenyum nakal. “Bora..saya nak balik rumah..Omma la..awak tak nak saya pergi ke?” tanya TOP dengan riak nakalnya. Bora terus blush, tak perlu disuruh-suruh lagi. Bora cover perbuatannya dengan memutar tombol pintunya dan membukanya untuk TOP. TOP masih lagi senyum bahaya.

 

“Selamat malam Bora..” ucap TOP lalu berlalu. Bora angguk dan tunduk saja. Baru saja nak tutup pintu, terasa pintu itu ditolak semula. Bora terkejut. TOP muncul lagi. “TOP ssi? Waeyo?” Bora dah blur. Ada barang tinggal ke?

 

TOP tak cakap apa. Dia cuma masuk dan peluk Bora dengan kemas. Terkaku Bora dibuatnya. “Wae…?” bisiknya, tertanya-tanya dan juga teragak-agak nak bertanya. “Thanks for being a good girl,” bisik TOP lalu meleraikan pelukannya. Kemudian dia keluar dan menutup pintu Bora. Bora …terus terkaku kehairanan…

 

Flashback end.

 

“Fikir apa tu?” tanya TOP memecahkan lamunan dan kesunyian antara mereka. “Hah…anya…takde apa.. thanks for taking me here,” ucap Bora kekok. “Kidnap. Bukan take..,” kata TOP senyum. Tapi Bora tahu bangku di puncak bukit itu untuk apa. Dia pernah ke situ dulu. Dan dia bertemu dan berkawan dengan TOP di situ. Semuanya bermula di situ.

 

 

Baginya itu bangku permulaan. Tapi bagi TOP itu bangku pengakhiran. Sebuah bangku kayu yang menyimpan berlainan maksud untuk mereka. “TOP ssi. Kenapa bawa saya ke sini? Ada benda nak finalise ke?” Bora tanya kekok tapi nadanya ada sedikit gurauan yang dibuat-buat bunyinya. TOP lalu duduk di sebelah Bora. Dia mengeluh berat.

 

“Ya Bora. Ada benda yang perlu diakhirkan dan saya nak awak temankan saya,” TOP alih punggungnya, duduk rapat sikit dengan Bora. Bora diam saja.. Apa yang dia nak buat ni?tanya Bora dalam  hati. TOP sentuh jari Bora dan Bora terkejut. “Sejuk!” komen Bora spontan. TOP senyum tawar. “Memang selalunya begini,” komen TOP pula lalu jarinya menggenggam jari-jari Bora. Baru terasa ada kehangatan. “Warm,” komen TOP pula dan Bora tersipu. “Memang selalunya begini, kan?” tanya Bora ulang ayat TOP tadi. TOP senyum, tapi senyumannya dah tak tawar lagi. Bora memang selalu memberinya kehangatan tapi..Bora langsung tak tahu tentang itu agaknya.

 

 

==

 

 

Jiyong baru habis melepak sambil bekerja dengan Teddy. Mereka sedang tulis sebuah lagu bersama. Jiyong fikir nak pergi lepak dengan Youngbae pulak tapi dia lihat Youngbae dah berlari-lari kejar Dara tak jauh dari YG building. Heh, gaduh lagi lah tu..bisik Jiyong dalam hati. Youngbae..N/A.. Cari maknae pulak.. dan dia terlihat Minzy sedang gusti tangan dengan Seungri di pantry. Aishh…budak-budak ni… Seungri N/A. Daesungie??? Dia pun cari Daesung dan jumpa Daesung di bilik latihan vocal. Daesung sedang asyik menyanyikan lagu solonya, Wings. Mood bilik tu pun dah berubah sesuai ikut isi lagu tu so.. Daesung N/A! Jiyong memang tak suka ganggu sesiapa yang sedang khusyuk berlatih. TOP…orang terakhir…

 

Jiyong berlegar-legar sekitar YG mencari TOP. Call TOP, TOP tak jawab so dia mengalah. Lebih baik luangkan masa buat lagu tu balik tapi ideanya kosong percent sekarang so…memang tak ada apa-apa yang boleh dibuat. Jiyong kembali ke pejabatnya. Ya, dia ada pejabat sendiri di YG. Betul ni, tak tipu. Keke.. saya sudah melawat YG. Shhh

 

Dan kembali ke iPadnya. Turn On dan…wajah Gyuri terpampang di skrin. Aish…..Jiyong mengeluh. Sepanjang minggu ni dia tak henti mengeluh. Baru hari selasa fikirnya. Baru dua hari lah dia mengeluh tak senang hati sebab sunyi… kalau sebab Gyuri, macam dah rutin pulak mengeluh tu. “Gyuri yah…pugushipohsso..,” bisiknya menyentuh skrin itu. Sudah berapa minggu mereka lost contact. TOP juga selalu hilang. Mungkinkah dia semakin intim dengan Gyuri? Jiyong tak dapat meneruskan kerja. Fokusnya pada kerja bertukar ke arah lain..

 

 

==

 

“Oppa..ottokae?” tanya Jiyoon. Junhyung dengan rambut barunya, purple muda mengeluh dengan muka cool. “Aihh…main-main pulak!” marah Jiyoon. “Hehe..tak ada apa yang perlu dirisaukan baby. Semuanya dah berjalan dengan lancar… smooth as we planned it,” katanya, sambil membelai rambut girlfriendnya. Jiyoon angkat sebelah bulu keningnya, mahukan kepastian.

 

“Aish…wait and see. Walaupun Oppa busy dengan Midnight Sun, Oppa tetap buat apa yang baby suruh tau..”

 

“Aie…manjanya….” Jiyoon ketawa. Puas hati. JunYoon pastinya ada sesuatu untuk kawan-kawan mereka..

 

Jeng jeng jeng!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!