SHOT SPECIAL

Bad Boy. Good Girl.

 

Tempoh seminggu cuti diberikan oleh sajangnim(manager) Gyuri rancang baik-baik untuk berehat. Dia juga bercadang hendak balik ke rumah menjenguk ibu bapanya. Telefonnya sengaja dimatikan kerana tidak mahu diganggu. Sudah dua hari berlalu sejak peristiwa Jiyong membawa Dara ke taman untuk berkenalan dengan Gyuri secara formal. Dan duaa hari itu sangat menghantui fikiran Gyuri.

 

       “Omo, kenapa dengan aku ni?” Gyuri lalu mula mengemas rumah. Satu-satunya cara untuk memadamkan fikiran itu seketika. Dia menyibukkan dirinya hampir setiap hari. Ahli KARA yang lain tak dapat berbuat apa-apa bila balik dari syarikat, melainkan makan, berehat dan tidur. Gyuri memang sangat menjaga ahli-ahli kumpulannya walaupun dia sendiri masih tidak keruan.

 

       “Unnie, jangan off lagi telefon tu. Takut-takut ada emergency, senang kita contact,” pesan Jiyoung sebelum keluar bersama yang lain. “Ah..OK,” jawab Gyuri selamba lalu mencapai telefonnya dan menghidupkan gajet pintar itu.

 

       Gyuri sambung semula mengemop lantai ruang tamu sementara yang lain sudah keluar meninggalkannya sendirian. Bunyi mesej bertubi-tubi masuk ke telefonnya sebaik saja telefonnya dihidupkan. “Er..banyaknya alert,” keluhnya tapi masih terus mengemop. Selesai di ruang tamu, dia pergi mengemas pula bilik tidur mereka yang agak bersepah. Kemudian sambung pula di dapur.

 

       Bunyi telefon berdering dari ruang tamu. Nada lagu asing kedengaran. “Isk, bukan telefon aku yang bunyi? Siapa punya ringtone?” Gyuri melangkah semula ke ruang tamu, mencari telefonnya. Sekarang dia tahu lagu itu tidaklah asing sangat. Lagu Mister nyanyian Jiyong, versi akustik. Gyuri tersenyum  sendiri dan menjawab panggilan itu.

 

       “Maaf. Nombor yang anda hubungi sudah tidak wujud lagi,” suaranya mendatar mengikut cara voicemail yang biasa. “Yah! Yelah tu! Kau apahal off handphone? Susah aku nak contact tau tak!” suara Jiyong memekik di hujung talian. Perangai ahjussi dia datang balik, keluh Gyuri dalam hati. “Ahjussi.. pugu shipoh?(miss me?  *tak pasti betul ke tak haha, tapi taruk je)”

 

       “Shipohseo! Pabo!” jawab Jiyong, kemudian sekali lagi memekik, “Kau off telefon lagi, aku pergi dorm cari kau!” Gyuri ketawa. Ugutan yang selalu diberikan oleh Jiyong yang Gyuri tak pernah kesah pun. “Yah, aku nak tukar number phone dengan kau ni bukannya nak kau off phone pulak. Sila ingat itu ye, cik Gyuri!” Jiyong mengingatkan. “Ya, ya, arasso ahjussi,” jawab Gyuri masih seronok gelak. Comel jugak bunyi Jiyong ni marah, fikir Gyuri.

 

       Mereka bertukar nombor telefon pada malam itu. Itu pun Jiyong paksa baru Gyuri setuju. Tapi sejak malam itu, Gyuri matikan pula telefonnya. Marah sangatlah si Jiyong bila dapat tahu Gyuri buat macam tu. “2am usual place,” kata Jiyong lalu memutuskan talian. Gyuri toleh, tengok skrin, blur. “Eee, ahjussi ni! Tadi marah kita off phone, sekarang dia pulak yang buat macam tu. Revenge sangatlah konon!” rungut Gyuri, kemudian sambung semula kerjanya.

 

       Selepas selesai semua, Gyuri buat minuman coklat panas untuk dirinya dan duduk berehat di ruang tamu. Gyuri beralih semula ke telefon pintarnya tadi, check satu persatu alert yang memenuhi memori gajet itu. Gyuri senyum sendiri bila membaca alert yang kebanyakannya email, text message dan tweets. Semuanya mengucapkan selamat harijadi kepadanya. Birthday aku rupanya..ya esoklah! Waa..dah 24 tahun! Fikir Gyuri, menekap pipinya dengan tapak tangan. Mula berfikir bagaimana agaknya sambutan harijadinya tahun ni.

 

--

 

2AM.. Gyuri main di buaian dan menunggu Jiyong datang. Dia tak kesah Jiyong lambat atau tidak kerana dia memang sedang membuai perasaannya yang kosong di buaian. 30 minit kemudian barulah Jiyong datang. “Gyuri, my girl!” sapanya dari jauh, berjalan ke arahnya. Gyuri tengok jam tangannya. Lambat lagi, tadi dia jugak yang set masa jam jumpa, Gyuri merungut dalam hati.

 

       “Girl my ,” marahnya, lalu memalingkan muka ke arah lain. Jiyong ketawa kecil. “Hish...lucah betullah kau ni. Tak senonoh,” komen Jiyong. “Huh, ahjussi dah lambat setengah jam tahu!” Gyuri toleh semula kepada Jiyong. Jiyong duduk di buaian sebelah. “Gyuri, jom pergi minum kat kedai tepi-tepi jalan tu,” ajak Jiyong sambil menunjuk ke arah kedai-kedai seperti warung 24jam yang berada tak berapa jauh dari mereka. “Minum soju, sebotol je,nak?”

 

       “Aku tak nak pandu kau balik,” jawab Gyuri. “Ee..aku pandai minumlah!” protes Jiyong. “Yelah tu. Aku tak nak kau jadi alcoholic,” nada Gyuri datar je. “Isk, teruk lah kau. Kau tak percaya aku ke? Aku dah berubah ni...jadi angel..Cuma takde sayap je... jomlah!” Jiyong pujuk lagi, sambil membuat muka aegyo.

 

       Gyuri cebik mulutnya dan geleng. Dia mahu sebenarnya tapi dia suka tengok muka Jiyong cuba berusaha memujuknya. Lawak! “Kau nak pergi secara baik atau secara.. aku heret rambut kau yang panjang ni... heret kau sampai sana,” Jiyong sudah pun menerkam rambut Gyuri menyebabkan Gyuri hampir terjatuh dari buaian. “Yah!! My hair! Arasso!” automatic Gyuri terus setuju dan bangun dari buaian. Jiyong juga bangun lalu mencapai tangan Gyuri dan menggenggam jari Gyuri erat. Gyuri terkelu, flashback bermain di matanya. Scene Jiyong-Dara kini berlaku kepadanya.

 

       “Jomlah.. nak aku heret kau?” Jiyong tarik tangan Gyuri. Gyuri cebik bibirnya lagi dan mereka berjalan ke kereta. “Masuk,” arah Jiyong, melepaskan jari Gyuri. Gyuri masih dengan bibirnya begitu terus masuk ke dalam kereta. Ini pertama kali dia menaiki kereta mewah Jiyong. Jiyong masuk dan duduk di sebelahnya. “Bibir kau tu...hodoh sangat!” komen Jiyong lalu mula memandu. Gyuri jeling saja tapi masih lagi buat pouty lips nya.

 

       Mereka duduk di sebuah meja dan mula memesan minuman dan snek ringan. “Isk, Gyuri, dah-dahlah muka cebik camtu. Hodoh!” dan Gyuri berhenti. “Kau pernah lepak tempat macam ni?” tanya Jiyong, mengamati wajah Gyuri. “Tak, kat sini tak pernah,” jawab Gyuri sambil matanya liar tengok sini sana. Cuci mata. Tak ada orang lain lagi selain mereka berdua tapi kenapa kedai masih dibuka. Gyuri hairan.

      

       “Jiyong-ah, hari ni ..sekarang..dah 2.40am, dah masuk hari-“ kata-kata Gyuri mati pabila Jiyong menyumbatkan telinganya dengan sepasang earphone. Gyuri blur tapi cuba mendengar apa yang Jiyong mainkan di telefon bimbitnya.

 

Saengil chukahamnida...

Saengil chukahamnida...

Saengil chukahamnida, Park Gyuri-ssi..

Saengil chukahamnida!

 

       Mata Gyuri terbeliak dan mulutnya terlopong dek keharuan apabila mendengar suara ahli-ahli Big Bang menyanyikan lagu selamat harijadi buatnya. Jiyong lantas menarik earphonenya kasar dan mengarahkan Gyuri turn on Bluetooth di telefon Gyuri. Gyuri patuh. Dia memang mahu file itu. Jiyong hantar file nyanyian Big Bang tadi kepadanya.

 

       “Aigo! Ucap terima kasih kat diorang nanti ya, Jiyong!” ucap Gyuri gembira. “Hm..,” Jiyong dehem je. Pesanan sampai dan mereka pun mula minum. “Gyuri, minum selamat,” Jiyong angkat gelas kecilnya yang sudah berisi soju. Gyuri ikut dan mereka minum bersama. Seketika kemudian, tuanpunya kedai itu keluar dengan sebuah kek kecil dengan lilin-lilin comel bernyala. Gyuri terkejut lagi. Kek diletakkan di hadapannya dan Jiyong masih diam memerhatikan Gyuri.

 

       “Selamat hari jadi, Gyuri-ssi!” ucap ahjumma, tuanpunya kedai itu, gembira. Gyuri mengangguk dan mengucapkan terima kasih padanya. “Tiuplah lilin tu,” arah Jiyong. Gyuri yang senyum seronok tadi terus menoleh kepada Jiyong yang dah buat muka bosan. Senyuman Gyuri langsung pudar. Gyuri lalu bersedia untuk meniup lilin kek harijadinya tapi Jiyong menahan. “Wish dulu...,” bisik Jiyong. Gyuri cebik bibir pada Jiyong. Kemudian dia genggam jari-jarinya dan menutup matanya. Lepas tu baru dia tiup lilin tu. “Saengil chukahae, my girl,” ucap Jiyong lalu bangun dan mencium dahinya. Sekali lagi mata Gyuri terbeliak dengan perlakuan Jiyong.

 

       Ahjumma tersipu sendirian bila melihat Gyuri dapat surprised macam tu. Jealous pun ada. Ahjumma lalu kembali ke dalam kedai, membiarkan mereka berdua menyambut hari jadi yang ringkas itu. “Kau..kau.., sekali lagi kau buat macam tu, aku akan jadi nega-Gyuri, siap kau!” Gyuri tunjuk pisau untuk potong kek kepada Jiyong yang masih selamba. Tapi bila mendengar kata-kata ugutan Gyuri itu, dia tidak dapat menahan diri daripada terus tergelak.

 

       “Dah, dah..potong kek tu. Aku nak jadi orang yang pertama sambut hari jadi kau dengan kek hari ni.. 21 May 2012,” ujar Jiyong lalu meneguk minumannya. Gyuri cebik bibirnya lagi dan apabila mula memotong keknya, dia kembali senyum ceria. Jiyong geleng-geleng kepala saja. Umur dah 24, tapi perangai..

 

--

 

4.30AM, Jiyong hantar Gyuri sampai dorm. Jiyong pesan lagi jangan off phone, kalau tak dia datang cari Gyuri kat dorm. Gyuri angguk-angguk dengan bibirnya sengaja dicebikkan. “Pout lagi dan aku pierce mulut kau tu. Letak earring batu-bata yang berat sangat, supaya kau tak dapat buat macam tu lagi,” ugut Jiyong, memang tak selesa tengok Gyuri buat-buat muka macam tu. Lepas sesi berleter dan mengugut habis, Jiyong terus pulang.

 

       Gyuri masuk ke biliknya tersenyum sendiri. Ya, dia sangat gembira hari ini. Walaupun harijadinya disambut seringkas itu, tapi dia sangat gembira kerana kawan baiknya ingat akan harijadinya dan dia rasa special jugak sebab menyambut hari itu hanya berdua dengannya. Seronok! Dan satu lagi, mereka juga balik dalam keadaan waras, tidak mabuk. Satu perkara yang baik untuk sambutan harijadi fikirnya.

 

       Gyuri yang masih sangat excited terus mencapai earphonenya dan pasang semula lagu selamat hari jadi versi Big Bang. Rangkap pertama, tiada suara Jiyong turut serta. Gyuri mengeluh hampa. Dia mahu offkan saja lagu itu dan tidur, apabila dia terdengar suara Jiyong berkata-kata memarahi ahli-ahli kumpulannya..

 

       “Yah...jangan formal sangat!”

       “Tapi hyung.. ini kan standard,” suara Seungri kedengaran. “Buat lagi...ganti dengan sarangi Gyuri,” suara Jiyong mengarah. Kedengaran suara serak-serak TOP dan suara tajam Taeyang gelak serentak. “Korang berdua, apahal?”

       “Hehe...sarangi Gyuri? Gyuri mana ni Ji?” tanya TOP ketawa gelihati. Daesung dan Seungri juga ketawa. “Park Gyuri..ni leader KARA ni,” beritahu Daesung, mengconfirmkan siapa Gyuri dalam nyanyian mereka. “Jap, aku google..,” kata Taeyang pula. “Yah..korang..korang..” suara Jiyong seolah tersekat-sekat..

       “Shoot! Betullah, esok birthday leader KARA!” Taeyang pula buat second confirmation. “Wah.. ada cerita kita tak tahu ni,” usik TOP, dengan nada sedikit menyanyi. “Ceciter...ceciter..ceciter!” Seungri mula bersorak kecil dan perlahan, yang mana, rakan-rakannya yang lain menambah dan membuatkan chant itu menjadi lebih laju dan nyaring. Kedengaran suara Jiyong mengeluh berat.

       “Ya..ya! Memang Gyuri KARA lah! Dia kawan baik aku!” Jiyong akhirnya mengaku. Sorakan lelaki berempat tadi digantikan dengan bunyi..whoa! Kesemua mereka seperti tak percaya dengan pengakuan ketua mereka. “Wah! Big news! Leader Big Bang dates leader KARA!” usik Taeyang mengajuk tajuk berita utama kat mana-mana media.

 

       “Huh, gila! Dia kawan aku je. Kawan sahaja, OK!” Jiyong memastikan kawan-kawannya tak salah anggap tapi dia seperti gagal meyakinkan mereka. “OK, takpe.. tajuk berita yang aku sebut tadi..OK, sekarang belum.. esok lusa mungkin!” Taeyang sambung lagi selorohnya. Yang lain ketawa setuju. Suara Jiyong mengeluh kedengaran lagi.

 

       “Guys.. stop,” arah TOP, seakan perasan Jiyong jadi tertekan. Sesi ketawa berhenti. “Baiklah, nampaknya Gyuri ni sangat penting dalam hidup Jiyong,” TOP bersuara, nadanya agak special di bahagian kata-kata terakhirnya tadi, mengenyitkan sebelah matanya pada Jiyong..mengusik lagi. “So, let’s do this Big Bang style!” ujar TOP lalu yang lain bersorak.

 

Sunyi....

 

       Gyuri kelip matanya berkali-kali. Rasa tak percaya dengan apa yang baru didengarnya... ketika ini, perasaannya sudah bercampur-baur.. bibirnya mula menguntum senyum. Pipi juga terasa panas. Malu lah tu.. (^-^)

 

Saengil chukahamnida.. Saengil chukahamnida.... saengil chukahamnida Park Gyuri-ssi...., saengil chukahamnida!..

 

Suara mereka berempat lagi, tanpa Jiyong.. dan...

 

[rap: Jiyong] My girl, happy birthday! I got a lot to say.. but..

[rap: TOP] Let us say it for him, since he’s an idiot! [marah : Jiyong] Seunghyun!

[cakap : TOP] Thank us later!

 

............and music start! (gaya Hara & Nicole kat SBS INKIGAYO)

 

Gyuri Gyuri Oh Gyuripop, Gyuri Gyuri oh Gyuri Gyuri

Nah, that’s not how we do it

Gyuri Gyuri Gyuripop Oh neon naui Gyuripop, Gyuri Gyuri Gyuripop oh Gyuri pop pop
Gyuri Gyuri Gyuripop Boy neon naui Gyuripop, Gyuri Gyuri Gyuripop oh Gyuri pop pop

Makdae satang boda deo dalgomhan nae
maeumeun teojildeuthan dynamite
nan ggalggeumhan namja G dot D, nae sarang Bling Bling like GYURI

Geudae ddak nae seutarya, panjjak panjjak seutaya
saekdareungeol wonhae?, Let me show you if that’s okay

Now come on, saekggareun rainbow
nal neuggin sungan neon bbajyeo beoringeol ara
You just can’t control

nal saro jabeun geol, neowa namani aneun uri duri secret lie

Gyuri Gyuri Gyuripop dalgomhage dagawa, Gyuri Gyuri Gyuripop naege soksakyeojwo
Gyuri Gyuri Gyuripop sanggeumhage dagawa, Gyuri Gyuri Gyuripop jigeum wonhajanha

Gyuri Gyuri Gyuripop Girl neon naui Gyuripop, Gyuri Gyuri Gyuripop oh Gyuri pop pop

nal seollege haneun neoui body neoui move
imi ne shiseoneul gadwobeorin naui groove
shiksanghamdeuleun maeil nal jichigehae
Let’s just keep you and I F.R.E.S.H

Let’s go now, saekggareun rainbow
nal neuggin sungan neon bbajyeo beoringeol ara
You just can’t control

nal saro jabeun geol, neowa namani aneun uri duri secret lie

Gyuri Gyuri Gyuripop dalgomhage dagawa, Gyuri Gyuri Gyuripop naege soksakyeojwo
Gyuri Gyuri Gyuripop sanggeumhage dagawa, Gyuri Gyuri Gyuripop jigeum wonhajanha

Gyuri Gyuri Gyuripop Boy neon naui Gyuripop, Gyuri Gyuri Gyuripop oh Gyuri pop pop

han sunganui neuggimi anya jigeum du nuneul gamadok neon nae apeseo itneungeol
naega baradeon geuge neoya geunyang idaero neowa na jeo bulbidarae

Gyuri Gyuri Gyuripop dalgomhage dagawa, Gyuri Gyuri Gyuripop naege soksakyeojwo
Gyuri Gyuri Gyuripop sanggeumhage dagawa, Gyuri Gyuri Gyuripop jigeum wonhajanha

Gyuri Gyuri Gyuripop Oh neon naui Gyuripop, Gyuri Gyuri Gyuripop oh Gyuri pop pop
Gyuri Gyuri Gyuripop Oh neon naui Gyuripop, Gyuri Gyuri Gyuripop oh Gyuri pop pop

 

 

A/n : (Tune Lollipop) Gyuri..gyuri..oh..gyuripop! Gyuri..gyuri..oh..gyuri-gyuri pop!

(chorus..Lolli semua ganti dengan nama Gyuri.. namja T.O.P to G.D.. bling bling L.E.D to bling bling GYURI.... plagiarized! hehe)

 

Gyuri jadi terharu.... lebih-lebih lagi suara 2NE1 turut kedengaran menyanyi bersama Big Bang. Lagu Gyuripop.. Gyuri tersenyum sambil menggeleng kepalanya. Jiyong..you never fail to amaze me!

 

Dan seketika selepas lagu Lollipop Gyuri version habis berkumandang, kedengaran suara-suara 2NE1 mengucapkan selamat harijadi kepadanya one by one dan yang terakhir sekali ialah suara Sandara Park...

 

       “Gyuri-ssi, Dara ni. Saengil chukahae!!! Jaga diri baik-baik. Jaga hubungan korang baik-baik. Kami kat YG semua dah tahu, dan dah sepakat tolong korang rahsiakan.. tapi Unnie.. macam.. nak sangatlah tengok korang couple! Hehe...Ok..shhh... see you again, Gyuri-ssi!”

 

 

----------(^-^)-----------

 

autumnX : Yes...see you again yorobun! This is the end of special chapter..sempena hari jadi Gyuri!

 

Park Gyuri, selamat hari jadi dari kami di Malaysia and Borneo!!!! I and we all love your very much. Wish this was a reality! I really wanna see you and Jiyong, like Dara wanted too! Adeh... terbawak-bawak la pulak..

 

Ok! Sekian yorobun. Terima kasih banyak-banyak kerana sudi meluangkan masa membaca, sub and komen! Lots of love!!!!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!