SHOT TWENTY NINE

Bad Boy. Good Girl.

 

Jiyong kini berada di sebuah cafe. Entah bagaimana dia boleh berada di situ. Sudah pukul tiga petang dan dia masih belum mahu pulang ke rumah. Penampilannya sangat sederhana, tidak seperti ketika dia muncul di TV atau sebagai seorang ahli Big Bang. Jadi dia tidak diancam bahaya. Tiada orang tahu dia ialah G-Dragon sedang berkeliaran di khalayak ramai.

 

Dia rasa sangat bosan so dia fikir nak teguk minumannya sampai habis apabila matanya melorot ke pintu masuk cafe tu dan terlihat kelibat TOP melangkah masuk dengan bergayanya. Hampir saja dia tersedak air minumannya. TOP kelihatan sangat bergaya walaupun cuma berpakaian kemeja berlengan panjang yang dilipat hingga ke siku, berseluar jeans dan berkasut sniker hariannya. TOP tak perlu buat pesanan. Datang-datang je dia terus duduk. Jiyong tahu ini favourite cafe TOP. Dia memang regular customer kat cafe tu.

 

Jiyong fikir nak menyapa dan duduk minum bersamanya tapi baru aje nak angkat punggung, ada seseorang datang dan menyertai TOP. Seseorang tu ialah seorang gadis, berpakaian casual dengan jaket hoodie furrynya menutup kepala dan separuh wajahnya. Ini bukan Gyuri, fikir Jiyong. Siapa pulak ni? TOP keluar dengan perempuan tanpa pengetahuan aku, ini baru ni! Jiyong jadi penasaran yang teramat. Otaknya dah mula aktif balik.

 

Gadis tu duduk juga dan tak memesan apa-apa. Tapi seketika kemudian minuman mereka berdua sampai dan TOP lantas menarik hoodie yang menutup kepala gadis itu. Jiyong lantas terlopong lagi dengan matanya terbeliak besar. Memang bukan Gyuri! Siapa ni ye? Macam aku kenal, kat mana aku pernah tengok? Aigo, betul-betul macam familiar! Think, Jiyong! Think! Siapa ni ek????

 

Jiyong ambil keputusan untuk bersembunyi dan mengendap mereka terus. Kelihatan TOP sangat mesra dengan gadis itu. Malah lebih mesra daripada dengan Gyuri. Tapi kemesraan mereka seperti....macam dia sendiri dan Gyuri. Mwo? Hyung pun ada girl best friend jugak ke? Jiyong cuba meneka-neki sendiri. Jiyong terus perhatikan mereka berdua.

 

Gadis tu buat satu jenaka dan TOP yang macam susah hati terus ketawa. Kemudian dia cubit pipi gadis tu, cubit dan tarik lama-lama sampai gadis tu memberontak minta dilepaskan. “Aigo...dah macam adik-beradik le pulak...,” Jiyong garu kepala, dah confuse dah. Tapi hyung tak pernah cerita pun kalau dia ada adik perempuan, adik betul, adik angkat, adik tiri, adik sepupu dan yang sewaktu dengannya. Oh..memang ni secret relationship jugak! Jiyong buat kesimpulan.

 

Dia menggeleng kepalanya. Youngbae dan Dara...hubungan mereka mati-mati budak-budak YG rahsiakan daripada Papa YG. Then Gyuri dan TOP? Aduh..sebagai leader dia memang bertanggungjawab dengan hubungan peribadi ahli-ahli kumpulannya. Papa YG dah buat kontrak yang dipersetujui bersama bahawa mereka semua tak boleh date dengan sesiapa hingga satu tempoh/tarikh tertentu.

 

Lepas TOP Gyuri...ni pulak? TOP and anonymous girl. Wahhh!!! Kalau betul ada apa-apa dia dengan budak comel ni, memang aku yang kena kalau ketahuan ni, Jiyong geleng-geleng lagi, tak henti berfikir. Seketika dia merasakan gadis bersama TOP tu agak comel dan muda orangnya. Jiyong sambung lagi inspect pemandangan mengejut di hadapannya..tak dapat dengar perbualan mereka so tengok jelah..

 

--

 

TOP lap air mata yang keluar akibat ketawa terlalu lama dan tak henti-henti. Tawanya masih berbaki. Tapi sebaik saja dia perasan ada mata yang memandang, dia terus jadi alert tapi dia tak nampak macam alert. Gadis di depannya juga seakan dapat membaca fikirannya. Lawak yang dibuat dah slow-slow berhenti.

 

“TOP ssi..saya tak boleh lama ni. Saya kena pergi dulu ek. Apa-apa text saya, k. Saya nak tau jugak!” kata gadis tu lalu menutup kepalanya kembali dan cuba bangun. TOP lalu memegang tangannya, menahan dia daripada bangun. Gadis itu juga berhenti. “Wae?” tanyanya lembut.

 

“Hati-hati.. and.. maybe I will come to your place tonight.” Wajah gadis tu tersembunyi setakat paras mulutnya saja jadi dapat tengok bibirnya tersenyum nakal dan mengangguk. “TOP ssi, text me first.. urm.. bye!” gadis tu lalu menarik tangannya dan bangun, beredar. Semasa dia nak gerak ke pintu, dia menoleh kepada Jiyong dan memberi senyuman semanis mungkin kepadanya.. Jiyong jadi ... EH???

 

 

 

 

A/n : summerX, take this. update 1 for 20 JUn 2012 . next update in 1.30Hours. tQ

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!