SHOT FIFTY FIVE : FINAL

Bad Boy. Good Girl.



“Aku..nak buat crush aku jealous. Aku nak tau apa perasaan dia kat aku..” Gyuri teragak-agak menjawab. “kenapa kau tak tanya aje dia ? Tak pandai berlakon tapi nak berlakon. Nasib baik yang dengan kau berlakon tu pandai berlakon,” Jiyong membebel. Gyuri pandang wajahnya, omo...comel betul muka Jiyong tengah membebel macam tu. Ini pertemuan pertama mereka selepas seminggu tidak berjumpa.
 


“Jiyong-ah, I miss you,” ucapnya lalu menggenggam jari Jiyong. Jiyong senyum. “Me too,” dan genggamannya dibalas erat. Hyori nampak semua ini dengan TOP berada di sisinya. “They are real and they don’t even know it,” komen Hyori dan pandangannya teralih kepada TOP yang terkaku dengan tatapannya masih pada pasangan BFF itu. “TOP! Kau sukakan dia jugak eh?” TOP alih matanya kepada Hyori, dan mengangguk lemah. Hyori terkejut dan terus terdiam.



“Tapi....aku dah get over it. Itulah pentingnya ada kawan baik,” katanya lalu memandang poster-poster di dinding bilik itu. Matanya tertancap kepada poster Sistar dan Hyori tahu TOP pasti sudah ada pengganti untuk Gyuri. “All the best, TOP,” ucapnya lalu meminta diri untuk beredar. TOP juga beredar kemudiannya.
 


====


Sebulan kemudian..


Hidup kini terasa sedikit bebas. Gyuri dan Jiyong terus digosipkan bersama. Jiyong mencuri tumpuan ramai, bila dia personally datang menjemput KARA yang baru balik dari Malaysia (MTV WS) di Incheon International Aiport. Tapi hanya Gyuri yang dijemputnya khusus. Yang lain pula dijemput oleh syarikat mereka. Mana tak gossip semakin menjadi kan? Sekarang publicly, mereka dah boleh keluar melepak bersama. Sempat lagi makan aiskrim di kompleks beli-belah airport itu.



Jiyong dah mula sibuk dengan tour Alive Big Bang dan Gyuri pula dah ada sedikit lapang jadualnya. Keadaan beransur pulih dan semua berjalan lancar seperti yang dimahukan hingga pada suatu hari..
 


Gyuri ajak Jiyong berjumpa di cafe Love tapi Jiyong tak dapat datang malah, biarkan Gyuri menunggunya berjam-jam lamanya. Setahu Jiyong, hari itu Cafe Love ditutup tapi kenapa Gyuri ajak dia jumpa disana. Dia check online dan sah, cafe Love ditutup hari itu. Peliknya, kenapa tempat terkenal ni ditutup pada hujung minggu? Sabtu lagi tu.


Tapi Jiyong malas mahu ambil peduli. Dia cuba text Gyuri tapi mesejnya gagal sampai. Dan dia tak perasan tentang itu, dia kembali melakukan aktivitinya, bersenam di gym untuk preparation new solo albumnya, in between untuk Alive tour East Asia version pula.
 


Gyuri dah pastikan semuanya in place. Dah ready. Semua dah alert. Cuma Jiyong aje tak muncul-muncul. Gyuri cuba call Jiyong, lepas tu call TOP, kedua-duanya tak dapat dihubungi. Gyuri jenguk keluar tingkap. Amboi,..hitamnya langit...baru aje lepas tengah hari dan hujan lebat dah mula turun. Gyuri dah rancang nak makan tengah hari bersama Jiyong tapi nampaknya Jiyong tak dapat datang so, dia pun cancel lunch tu, panggil pekerja-pekerj a Cafe Love kemaskan semuanya.



Gyuri masih di cafe. Sudah tiga jam, hujan masih turun lebat berserta guruh dan kilat. Penyelia pekerja di Cafe Love tak membenarkan dia keluar meninggalkan tempat itu dalam keadaan cuaca yang buruk di luar tu. Akhirnya Gyuri tertidur di kerusi dan tak sedar telefon bimbitnya berbunyi beberapa kali. Jiyong pula yang mencarinya. TOP dan yang lain juga.
 


Seorang pekerja mengejutkan Gyuri. “Gyuri ssi, telefon awak..” katanya dan Gyuri lantas menjawab panggilan itu. “Gyuri..aku ni.. Junhyung,” satu suara lelaki memperkenalkan dirinya. “Junhyung? Oh, ya, waeyo?” Gyuri masih lagi blur mode, baru bangun tidur kan.. “Jumpa kejap. Kat Hollys,” katanya lalu talian dimatikan. Hollys? Hollys cafe, kat seberang tu je.. ehm.. ok lah, Gyuri lalu bangun dan meminjam sekaki payung daripada penyelia di situ dan keluar, ke seberang jalan.



Kelihatan Junhyung menunggunya di sebuah meja. Ada sebuah beg kertas di hadapannya. Gyuri lantas..”Omo! ni aku punya kan?” katanya lalu memeriksa isi beg itu. “Duduk dulu,” kata Junhyung selamba. “Ni, aku kutip malam kau and GD kena tangkap tu,” katanya lalu menolak beg itu ke arah Gyuri yang duduk bertentangan dengannya. Gyuri lalu membuat muka hairan.
 


“Mian. Aku yang buat semua tu. Bukan Bora,” kata Junhyung, sedikit kesal. Sebulan yang lalu  banyak benda terjadi kepadanya. Persahabatannya dengan Bora goyah. Hubungannya dengan Jiyoon renggang. Perbuatannya melaporkan pertemuan Jiyong dan gyuri kepada media adalah sangat diluar jangkaan gadis berdua itu dan mereka bertiga tak sehaluan selepas hari itu. Bora tak mahu berjumpa dengan TOP. Sebab TOP fikir itu semua Bora yang buat. Bora dengan Jiyoon juga agak renggang sebab Bora fikir Jiyoon tahu apa plan jahat si Joker. Impak satu malam itu rupa-rupanya turut memberi kesan kepada artis lain. Gyuri ternganga sahaja mendengar cerita Junhyung.
 


“Ini barang kau. maafkan aku. Aku buat semua ni supaya fast forwardkan hal korang berdua, tapi nampaknya aku dah terlampau. Mianhamnida..” dia tunduk tidak mahu memandang wajah Gyuri. Kesal betul nada suaranya. Gyuri mengetap bibir. Bertenang.


“Junhyung..aku..berterima kasih dengan kau. walaupun cara kau aku tak suka tapi..aku bebas selepas malam tu. Terima kasih Junhyung,” ucap Gyuri ikhlas dan Junhyung mendongak semula. “My pleasure!” ucapnya semula. “Beg ni, kau ada tengok apa dalam dia?” tanya Gyuri, mengerling padaya. Dia angguk. Lurus betul. Gyuri ketawa. “so kau tau apa aku bakal buat?” dan Junhyung mengangguk. Kali ini matanya bersinar-sinar, teruja. “Jom..ikut aku.”
 


Gyuri bangun dan diekori oleh Junhyung. Mereka sama-sama pergi ke seberang lagi, ke cafe Love. Sebaik saja masuk, kelihatan Jiyong sudah menunggu di sebuah sudut. Junhyung lalu meminta izin untuk beredar. Gyuri membiarkan saja. Cuaca masih sangat buruk. Langit gelap dan guruh masih berdentum. Gyuri merapati Jiyong dan duduk di hadapannya. “Kenapa susah sangat nak cari kau?” tanya Gyuri dengan muka masam. Beg kertas ditangannya digenggam erat talinya. “Mian...cuaca teruk,” jawab Jiyong sambil matanya melorot ke tangan Gyuri. Paper bag tu lagi? Jiyong cam paper bag itu.
 


“Bak sini tangan,” arah Jiyong dan Gyuri menjeling marah. Cafe itu masih gelap. Mereka hanya on lampu suram kerana mereka tidak beroperasi hari itu dan Cuma ada dua tetamu juga buat masa itu. Gyuri letakkan paper bag di lantai dan suakan kedua-dua tangannya ke atas meja. Jiyong menarik tangannya lalu membuka kedua tapak tangan Gyuri. Di kedua-dua tapak tangannya, dia letakkan sesuatu. Gyuri jadi hairan. Jiyong lalu melekapkan tapak tangannya ke atas tapak tangan Gyuri tadi.
 


“Sudi tak kau terus jadi kawan baik aku?” tanya Jiyong, menatap mata Gyuri dalam-dalam. Gyuri jadi kekok. “Jiyong...” “Shh...jawab. jangan tanya,” Jiyong mematikan suara Gyuri yang hendak bertanya kenapa.  “Ya. I’ll be your bestfriend forever, Jiyong. No doubt about that,” jawabnya yakin. Dan beberapa saat terdiam, Jiyong bertanya lagi. matanya kini menatap lebih dalam...hingga Gyuri rasa...seperti mukanya dah jadi transparent. Terasa pipinya panas direnung begitu.
 


“Sudi tak kau upgred BFF status kita...jadi girlfriend aku?” dan Gyuri terlopong. “Ji...” “Miane, Gyuri.. aku lembab macam kau cakap dulu. Sekarang aku tak lembab lagi,” ucapnya tersenyum manis. Gyuri gigit bibirnya, sakit. Dia fikir tadi dia bermimpi tapi ternyata ini reality. “kau main-main ke Ji? Don’t play-play...” suara Gyuri mendatar perlahan. “No, I don’t. Will you be my girlfriend?” Jiyong bernada serius.
 


Gyuri angkat dagunya perlahan, melihat wajah Jiyong dengan perasaan yang bercampur, dengan matanya sudah basah. “Saranghaeyo Gyuri,” ucap jiyong lalu melepaskan kedua tangannya. Gyuri lalu merebahkan pandangannya ke arah dua tapak tangannya. Sebak betul perasaannya ketika itu dan mendengar Jiyong yang lebih dulu mengucapkan perkataan itu, dia rasa dirinya seakan terbang di udara, tinggi-tinggi! Antara tak percaya dan bahagia!

Di tapak tangan kiri, sebuah gelang getah macam yang Gyuri bagi Jiyong dulu tapi yang ni lain sebab.. designed personally by Jiyong. Di tapak tangan kanan, sebentuk cincin ringkas yang tebal dan berkilat juga direka khas untuk Gyuri oleh Jiyong. Jiyong memakaikan gelang itu ke tangan kanan Gyuri dan berkata, “Ini untuk my BFF,” dan menyarungkan cincin tadi ke jari manis Gyuri di tangan kirinya.., “dan ini..untuk my girlfriend dan bakal isteri!”

 


... pengsan!!!!!!! Atomi pinjam 4 minit untuk pengsan gumbira ya!!!!!!!!
Selepas empat minit pause..now play!

 


dan Gyuri sangat terharu..tangisan gembiranya bercucuran membasahi pipi. Dia lantas memeluk leher Jiyong dan menangis di bahunya! “Saranghae Gyuri,” bisiknya lagi. “Nado saranghae, Jiyong,” balasnya lalu mereka berdua terus berpeluk dengan tangisan gumbira!!



“SURPRISEEEE!!!!!!!!!!!”


Lampu tiba-tiba terpasang dan bahagian kaunter dipenuhi dengan wajah-wajah yang sangat dikenali oleh mereka berdua. Kedua-dua menoleh terkejut dan Gyuri melepaskan pelukannya dan segera mengesat airmatanya. Tapi Jiyong juga pantas, pinggang Gyuri dipaut dan pipi Gyuri dikesat dengan jarinya. Oh, lovingnya...rasa nak pengsan lagi! aniyaaa!!

I’m back..miane..sorry jadi gunting, so cutting tadi kan...


“Saengil chukahamnida! Saengil chukahamnida!!! Saengil chukahamnida G-Dragon Jiyong!!! Saengil chukahamnida!!!!” nyanyian lantang beramai-ramai dari koir  tak rasmi; gabungan Big Bang, 2NE1, Kara, Beast, 4 Minute, WooU dan Sistar menenggelamkan bunyi guruh yang masih aktif di luar.

 


Jiyong menoleh kepada GIRLFRIENDnya.. “Saengil chukahae, Jiyong,” bisik Gyuri. “Ya! Dan chukahae untuk kamu berdua. Finally jadi couple jugak!!!!” Jinx yang selalunya lantang dan berani, menjadi emcee seketika.
 


Dan pada hari yang cuacanya sungguh tak sporting itu, Jiyong menyambut hari jadinya yang ke 24 disamping BFF yang baru diupgred menjadi GF, dan yang lain : TOP memeluk Bora mesra di bahu, JunYoon sudah berbaik dan juga sudah berbual mesra dengan Bora semula, Daesung tiba-tiba muncul tersengih di sisi Jinx, Dara dan Taeyang berpegangan tangan menjeling tajam kepada WooU yang nakal, asyik usik mengusik TOPbora dan DaeJinx juga kepada pasangan baru GDyuri. ^^



Parti harijadi surprise yang disediakan Gyuri itu rupa-rupa turut menjadi hari suprise untuk dirinya dilamar menjadi official GF lelaki terkenal itu. Gyuri genggam erat tangan Jiyong dan memberikan paper bag itu kepadanya. Jiyong dengan sebelah tangannya yang bebas, mengeluarkan isi paper bag itu. Sebuah bingkai gambar besar. Dan gambar-gambar bersaiz 3R dan 2R disusun sekreatif mungkin di dalamnya. Gambar candid mereka berdua yang Gyuri dapat dari Hyori (ingat chapter depan-depan tak?ada orang ambik gambar diorng tengah main buaian), gambar selca mereka berdua bersama selama mereka masih BFF dan gambar mereka ditemubual oleh Hyori. Semuanya ada memori.
 


“Ini, aku nak bagi kau malam tu. Sebab aku nak tamatkan persahabatan kita malam tu so gambar-gambar ni ialah gambar selama kita masih berkawan,” Gyuri explained, masih lagi kau aku tu! “Kau nak tamatkan persahabatan kita malam tu????” tanya Jiyong seakan tak percaya. “Wae??”
 


“Sebab malam tu...aku nekad nak confess dengan kau..nak bagitau yang sebenarnya aku...sukakan kau lebih dari seorang kawan baik. Nak..propose terus. Aku fikir kau takkan dapat terima aku lagi lepas aku confess so, aku bersedia untuk putus sahabat,” jelas Gyuri, mukanya tunduk. Sedih mengenang perasaannya ketika itu. Jiyong lantas memeluk bahunya kemas. “Comel betullah kau ni. Kalau kau confess kat aku dan aku tak terima malam tu, sangat-sangat bodohlah aku masa tu agaknya. Tapi kau siap lagi nak bagi hadiah perpisahan. Teruk betullah kau ni. Macam manalah aku boleh jatuh cinta dengan kau ni!” Jiyong berseloroh.



“Hah!! Jiyong-ah!!!” Gyuri terus menepis tangan Jiyong di bahunya dengan kasar. Jiyong ketawa. “Aku berterima kasih sangat-sangat kau terima aku jadi boyfriend kau, dan kau sabar tunggu aku...” ucap Jiyong, sambil matanya menatap dalam-dalam ke mata Gyuri. “Oh, lupa..sebenarnya kau kurang sabar sebab kau nak propose dulu kat aku... berani kau ni ye!” usik Jiyong lagi dan Gyuri blush. Namun begitu hatinya dah berbunga-bunga bahagia.
 


Parti berjalan lancar... dan beberapa pasangan baru muncul.. Bom dengan Doojoon nampak ngam; berbual tersipu-sipu. Minzy menjadi rebutan dua maknae, Seungri dan Dongwoon, sementara CL tergelak besar berbual dengan Jihyun 4 Minute..leaders’ talk. Entah apalah diorang cakap tu, gelak sampai nampak tonsil. Hwahwahwa... sementara Seungyeon, Nicole dan Hara menari mengajuk tarian 4 Minute Love Tension, bersama-sama Hyuna, Gayoon dan Sohyun. Hyunseung, Yoseob dan Gikwang, dan juga Dasom, Soyou dan Hyorin menggamatkan lagi suasana parti di cafe mewah itu.
 


Jiyong dan Gyuri duduk bersama, minum sambil memerhatikan persekitaran mereka. Dan mereka mula bermain permainan lama yang mereka tak main.. Bad Boy. Good Girl. Jiyong menunjuk kepada TOP dan berkata, “Bad boy and good girl,” jarinya beralih kepada Bora. Kemudian Gyuri menunjuk kepada Jinx, “Bad girl, and good boy,” jarinya terarah kepada Daesung yang sedang berbual dengan Jinx yang nampak tegang bercekak pinggang. Mereka beralih pula kepada yang lain....hingga habis, Jiyong menunjuk kepada Gyuri tapi tak terkata apa-apa.. “Bad Boy!” Gyuri menekan jari runcingnya ke dada Jiyong dan Jiyong senyum sambil mengambil jari Gyuri dari dadanya dan dengan menggunakan jari Gyuri sendiri, ditekannya kulit dada Gyuri dengan berkata, “Anya..you bad girl, me good boy.” Dan mereka berdua terus tergelak.
 


Hujan mula reda dan... hari jadi Jiyong tahun ini sangat bermakna. Bad Boy dan Good Girl akhirnya bersatu menjadi pasangan kekasih...
 

 

 


The end.





A/n : Annyeonghaseyo. Terima kasih kerana bersama saya hingga ke penghujung cerita ini. Saya minta maaf banyak-banyak atas sebab, lambat update, grammar error BM yang superburuk dan jalan cerita yang mengelirukan korang semua. This is my first BM fan fic and I’m glad I can end it though it was not too much in style.

 


Mianhamnida : lambat update, grammar dan tulisan yang hodoh. Dan FINAL NI TAK SEGEMPAK SEPERTI YANG DIRANCANG... IT'S LACKING IN A WAY. I KNOW. MIANE. Tapi harap masih dapat difahami bila baca.
Kamsahamnida : for continuous support, komen, cadangan, subscribed, lovehate dan yang penting, masa yang korang guna untuk baca fanfic ini. Jeongmal, kamsahamnida yorobun.

 


Dan...hari ni birthday Jiyong, jom kita sama-sama tweet dia kat @IBGDRGN ...and..my twitter is @atomiHanh ...jom main follow-follow. my facebook : Autumn-x Fics. pun bebal jugak guna fb...aigoyaa..Saya noob lagi kat tempat bernama twitter ni so..berharap mendapat lebih ramai kawan kat sana. ..ok..

 

 

nak ambik chance ni to thanks all reader, visitor yang lalu aje..kira silent reader lah tu and to my loyal and supportive subbabies so far :-

gyuleia . Catalina390 . atiqaayuni . blackjackvip21 . kakadu . mysryus . TOPtonight . Himekoxang . mefika . Nielhottest . SweetOrais . wawa95 . summerX . TJKCPUI . --xEternalLoveX-- . HanleyraNa28 . meen212 . LuRvUhYuNgJuNoPPa . lovecupcake . ZeloBunny

 

 

oh yeah...TO MUSLIM CHINGGU, SELAMAT MENYAMBUT AIDILFITRI 2012!!! MAAF KAN SAYA KALAU ADA ERROR KAT FANFIC N DIMANA-MANA DI AFF NI YEA! ENJOY YOUR HOLIDAY!! SELAMAT HARI RAYA!!!~
 

 

It’s a WRAP!

 


Sincerely love you, autumn hanh a.k.a atomi
 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!