SHOT FIFTEEN

Bad Boy. Good Girl.

Kesibukan KARA dan BIG BANG seperti berada di level yang sama. KARA bukan saja sibuk merantau ke Jepun, tapi mereka sampai ke Malaysia, Brunei, Singapore, Thailand malah Australia. Syarikat mereka juga dah mula sibuk nak buat persiapan ke US dan Eropah. Kesibukan itu bagaimanapun tak pernah memberi kesan kepada BFF ni. Mereka masih keep in touch macam biasa. Dan oleh jarak dan kesibukan mereka, Gyuri sudah dapat menerima kalau-kalau Jiyong benar-benar ada hubungan dengan Kiko. Lebih-lebih lagi berita itu ada tersiar di internet beberapa minggu selepas BIG BANG berangkat ke US.



Malam itu, di Tokyo..2AM jam Korea ( hampir sama dengan  masa Tokyo) Gyuri duduk memandang keluar tingkap hotel tempat mereka menginap. Esok mereka ada fan-signing session di sebuah pusat membeli-belah yang besar dan terkenal. Gyuri mengelamun sendiri dengan telefon digenggam kemas. Dia rindukan chinggunya... T.T



Pop! Dan Gyuri tersedar dari lamunannya lalu mengalihkan pandangannya kepada skrin telefon. Gyuri buka dan baca isi mesej yang sampai. Ada satu video sampai kepadanya dengan mesej : Mommyyyyy!!! Pugu shipohssooooo!!!!



Gyuri buka video dan mula menontonnya. Kelihatan Jiyong merakam dirinya sendiri dan berlatih rapping seketika. Then dia mula menyanyikan chorus lagi Lollipop versi Gyuri. “Apa-apalah kau ni Jiyong,” keluh Gyuri ketawa kecil kemudiannya. “Yah! aku tahu kau mesti fikir aku ni ntah apa-apa kan tapi kau masih jugak nak tengok video ni kan? Kan? Kan? Oh, I know I’m so sweet” Jiyong bersuara nakal. “Perasan!” kata Gyuri lagi dan Jiyong bersuara lagi, “dan aku tahu kau pasti cakap aku ni perasan!.. huh, ade aku kesah?”
 


Gyuri tergelak sendiri. Jiyong macam tahu-tahu je apa yang akan bermain di fikirannya sebaik saja dia menonton video tu. Senyap seketika dan kemudian Jiyong merakam betul-betul..
 


“Gyuri-ah, aku balik Seoul in next four months. Can you wait more for me? I really have something to tell and I want to tell you by myself, not by phone or email..”
Bulu kening Gyuri angkat sebelah. Apa ni? Fikirnya. Oh mesti nak umumkan dia dengan Kiko.. takpe. Aku dah tahulah Jiyong. Aku faham. Dan aku maafkan kau sebab kau tak nak bagitahu awal-awal. I will be OK like always, Jiyong-ah.. fikiran Gyuri cakap macam tu tapi hatinya.. hancur luluh macam aiskrim kena jemur under direct sunlight.



“Dan tu je buat masa ni.. YAHHHH!!!! TAKKAN AKU JE RINDU KAT KAU NI??? KAU APA KHABAR?? HANTAR AKU VIDEO KAU MENARI MISTER -DANCING TU SEKARANG!”
Dan video end macam tu je. Gyuri yang sedang syok ketawa jadi blur. Dia check tefeonnya tapi telefonnya takde masalah pun. Kenapa video tu terpadam je? pelik! Gyuri on lagi dan tonton lagi video tadi, berkali-kali tapi memang ending dia macam tu je. sampai hati kau Jiyong, macam tu je kau end video ni, marah Gyuri dalam hati.



Gyuri pun buat satu rakaman video untuk Jiyong. Dia bagi kata-kata semangat kat Jiyong tapi dia tak pernah cakap dia rindukan Jiyong. Kemudian dia send kepada Jiyong. Jiyong takde balas lagi dan dia kembali mengelamun.
 


--
 


Seminggu kemudian, KARA berada di Malaysia tapi Gyuri...fikiran dan hatinya masih di Korea? Aniyo! Fikiran dan hatinya berada di US...
 


Omo! Aku tak dapat lupakan dia... keluh Gyuri bila berehat di bilik hotel sendirian. Poster BIG BANG berada di mana-mana. Seolah-olah BIG BANG juga akan muncul di konsert jelajah KARA tapi itu tak mungkin akan terjadi kerana mereka bukannya berkongsi syarikat. Selepas menerima video 2AM di Tokyo, Gyuri tidak mendapat apa-apa berita lagi dari Jiyong di US. Gyuri cuba menghubunginya tetapi gagal walaupun sudah berkali-kali mencuba.



“Unnie? Jom siap-siap..kita nak ke sesi Q&A dengan media lepas ni,” Nicole muncul tiba-tiba. Gyuri tersedar dan bangun malas. KARA turun ke lobi hotel ternama dan memasuki sebuah hall besar. Sesi Q&A a.k.a sidang media pun bermula. Dan dalam pada masa yang sama Gyuri cuba sehabis baiknya untuk sentiasa mengekalkan tumpuannya kepada media.
 


Sebaik saja habis sesi selama dua jam itu KARA dibawa melawat sekitar Kuala Lumpur pula. Ahli KARA yang lain kelihatan sangat enjoy tapi Gyuri masih diam saja. Mereka pergi ke Suria KLCC dan diserbu peminat serta merta. Namun keadaan masih terkawal. Mereka berlima pergi ke sebuah restoran Korean di situ dan di dalam restoran itu terpampang banyak poster artis dari Korea dan poster terbaru BIG BANG ialah yang paling besar dan menyerlah di dinding restoran itu. Pasti poster besar itu jadi benda pertama para pengunjung akan lihat sebelum masuk atau sebelum duduk di meja yang tersedia. Gyuri mengeluh berat. Dia ada dimana-mana...
 



Pop! Satu mesej masuk dan Gyuri secepat kilat check telefonnya. Yang lain dah mula makan. Rindu sangat dengan makanan Korea sejak turun dari Jepun ke Thailand, Filipina dan negara serantau yang lain.
 


GD : Mommy...odisseo?? (kat mana?)

 

 




A/n : bersambung lagi.. terpaksa stop... nak ke rumah jiran! HAPPY GAWAI to all SARAWAKIAN!!!~ I don’t celebrate it but it’s a fest that I can drink alcohol for the WHOLE WEEK!!!! Yippie! Imagine: tuak = soju. Soju = tuak **tuak is a rice wine made by Iban people of Sarawakian. The Ibans celebrate GAWAI DAY as HARVEST FESTIVAL.. almost the same to the Pesta Kaamatan in Sabah, Malaysia which holds the same date of the big day : 1st June. Aigo, you see you see!… I can be in tourism dept. now~









 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!