SHOT TWENTY EIGHT

Bad Boy. Good Girl.

Mereka minum soju di sebuah gerai terbuka. Tapi gerai tu dah agak jauh dari gerai-gerai yang lain. Mereka masih berada di kawasan perkelahan tu. Country side a.k.a kampong/pedalaman. Dara dan IU yang tak pandai minum, minum banyak hingga mabuk dan meracau-racau bising. Meracau tak puas hati dengan masing-masing dan pasangan mereka. Youngbae dan Wooyoung hanya mampu garu kepala mereka yang tak gatal… mendengar cemuhan dari kedua gadis mabuk itu. Dalam hati masing-masing, mengiakan kata-kata kekasih mereka. Pasal…couple dengan yang ini tapi minat kat orang itu pulak. Aishhh…. Wooyoung dan Youngbae berpandangan seketika. Dan kemudian mereka tergelak.

 

 

Sementara Gyuri dan Bom berusaha meredakan mereka berdua. Yang lelaki pula berbual macam seronok je. Bom dan Gyuri terus membawa Dara dan IU ke meja lain. Tak faham dengan perangai lelaki-lelaki famous tu. Tak nak duduk lama-lama dengan mereka. Malulah mabuk depan lelaki. Bom kemudiannya panggil lagi soju dua botol. Sekarang IU dah lelap dan Dara mula nak terlelap.

 

Gyuri dan Bom ketawa sendiri melihat mereka berdua tidur bersandar di kerusi. Kasihan! Bom tak mahu lagi fikir pasal benda lain. It’s time! Kata hatinya. “Gyuri-ah, nak tanya sikit ...er..banyak..,” Bom mula sesi interview. Gyuri angguk dan sudah nampak bersedia. Dia seolah-olah dah tahu apa yang Bom nak buat. Bom agak terkejut melihat reaksi selamba Gyuri tapi dia diamkan aje.

 

 

“So..kau dan TOP..” Bom tunjuk dua jari telunjuknya dan dia rapatkannya kepada masing-masing. Gyuri senyum. Pipinya dah memerah, bukan kerana malu tapi kerana kesan minuman soju tu. “Bom unnie sepatutnya lebih tahu,” kata Gyuri tak mahu berterus-terang. Bom mengeluh dan meneguk minumannya. “Anii… unnie tak tahu apa-apa,” jawab Bom. Kemudian dia menuang lagi minuman itu ke dalam gelasnya. “Jiyong?” tanya Bom lagi. Dia tahu Gyuri sedang bermain dengannya.

 

 

“Kenapa dengan dia?” tanya Gyuri tenang. Mereka berdua serentak menoleh ke meja empat lelaki itu. Nampaknya berbual sangat seronok hingga lupakan teman-teman perempuan mereka di meja lain. Gyuri perhatikan wajah Jiyong. Jelas sekali Jiyong gembira di situ tapi tadi, masa di luar, sangat berlainan. “Jiyong tak OK,” kata Bom lagi, meneguk lagi minumannya. “Aigo Unnie, jangan minum cepat sangat..,” tegur Gyuri, buat-buat tak pedulikan Jiyong tapi hatinya..ada juga rasa risau kerana Bom yang mulakan dulu topic perbualan mereka tu.

 

 

“Takpe. Unnie lama dah tak minum,” kata-kata Bom bernada sedih. “Waeyo.. unnie OK?” tanya Gyuri. Bom geleng-geleng kepalanya. Nampaknya Bom juga sudah mabuk. “Aish...jinja.., kita balik ye,” kata Gyuri lalu menoleh ke meja lelaki. “Oppa..,” dia memanggil TOP tapi Jiyong yang pertama menoleh. TOP masih rancak berbual dengan Wooyoung. “Oppa,” panggilnya lagi dan Jiyong menoleh lagi. TOP masih tak mendengar. “Aish... girlfriend kau panggil lah,” kata Youngbae kemudiannya. Wooyoung toleh kepada Gyuri. “TOP hyung dengan..Gyuri ssi?”

 

 

TOP mengangguk laju dan bangun merapati meja Gyuri. “Oppa, kita balik. Diorang dah wasted sangat ni..,” kata Gyuri. “OK, kajja.. guys, jom balik. Kesian pulak diorang ni..dah mabuk,” kata TOP lalu Wooyoung mendapatkan IU dan Youngbae mengejutkan Dara dari tidur. Jiyong cuba membantu Bom tapi TOP dah bantu Bom bangun terlebih dahulu. Gyuri pula berlari ke kereta, tolong membuka pintu kereta untuk mereka. Jiyong melangkah malas membuntuti mereka.

 

Jiyong lalu mengeluarkan handphonenya dan menaip sesuatu. Telefon Gyuri berbunyi. Gyuri keluarkan telefon dan semak apahal.

 

GD : Chinggu, can we meet tonight?

 

Gyuri dongak wajahnya, melihat Jiyong yang kelihatan lemah, kemudian kepada TOP yang sedang melihat dirinya. “Dugu?” tanya TOP. “Ah..ani... Nikori,” katanya berbohong. Gyuri lalu mengetap bibir. Aku bohong! Kenapa aku nak bohong? Aishhh! Gyuri lalu membalas text itu dan masuk ke dalam kereta. Jiyong tak join mereka. Dia tak nak balik dulu so dia tinggal sendirian.

 

 

Pada masa kereta mereka berlalu pergi meninggalkan Jiyong, TOP asyik memerhatikan Gyuri. Gyuri kelihatan resah. Dan bila kereta dah hampir jauh dari gerai itu, Gyuri segera menoleh ke belakang. TOP gigit bibirnya dan mengeluh dalam-dalam. Kau benar-benar sukakan dia? TOP tanya dalam hati. Hatinya betul-betul rasa terguris sekarang.

 

Satu mesej masuk dan Jiyong segera membacanya.

 

GMommy : Mian..aku ada date dengan Seunghyun Oppa malam ni. Wae? Esok-esok boleh?

 

Jiyong mengeluh kasar. Mahu saja dia hempas telefon tu ke tanah. Sementara tu TOP membaca mesej yang Gyuri hantar pada Jiyong. Dia tersenyum pahit. “Oppa, OK kan?” tanya Gyuri. TOP mengangguk dan memaut mesra bahu Gyuri. “Don’t worry Gyuri.. tak lama lagi,” katanya berbisik. Gyuri senyum, sementara TOP…Hold yourself. Tak lama lagi TOP.., dia berbisik pada dirinya.

 

 

 

A/n : Mian. Short update. Written via phone..sambung sikit guna tab.. ingatkan panjang..bila dah post macam pendek sangat lah pulak. Miane! Ni 2nd update tuk hari ni..baru sejam tadi shot 27 on air, skrg shot 28 pula naik! Harap maaf saya diterima ye. Love u all.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!