SHOT THIRTY EIGHT

Bad Boy. Good Girl.

 

CL dan Seungri gaduh lagi dalam kereta tapi keriuhan mereka langsung tidak menganggu Jiyong yang terus mengelamun sambil memandu. Daesung yang berada di sebelahnya lalu menegurnya supaya tidak hilang tumpuan semasa memandu. Takut pisang berbuah dua kali? **Betul ke peribahasa ni..yorobun?

 

 

“Hyung, are you OK? Kalau tak.. ,” Daesung toleh ke belakang. “Seungri, kau drive. Hyung macam tak sihat je ni.” Jiyong geleng kepala. “Anii..it’s OK. Biar aku je drive,” dia enggan menurut idea Daesung yang dah risau sangat. CL perasan wajah Daesung dah berubah pucat and pucater.. haha..paler lah! “Stop Jiyong! Biar aku drive!” kata CL dan Jiyong geleng lagi. “Degilnya! Aku drive!” kata CL lagi. Jiyong tersenyum. Finally. “Sibuk je. Hyung, let me,” Seungri pula bersuara, menolak CL ke tepi dan menjenguk ke depan. “Eee… tepi lah! Jiyong-ah, let me! Let me!” CL tarik badan Seungri dan tolak ke tepi then dia sendiri jenguk ke depan. Jiyong dan Daesung langsung ketawa.

 

 

 

Kereta dihentikan di tepi jalan dan Jiyong keluar dari kereta diikuti Daesung. “CL, you drive,” arah Jiyong, senyum. Nampaknya dia dah OK sikit, fikir Daesung yang memerhatikannya. “Kau pulak apasal keluar?” tanya Seungri kepada Daesung. “Kau duduk depan dengan CL. Aku …tak berani kalau CL yang drive.. miane,” Daesung lalu bertutur perlahan apabila sedar CL memandangnya semacam. Dan mereka pun bertukar tempat. Kereta bergerak semula.

 

 

Daesung diam saja mendengar celoteh dan debat kedua rakannya di hadapan. Jiyong pula sambung lagi mengelamun…

"Saya datang nak..minum kopi dengan..tunang saya”

 

Kiko…dan Taecyeon???? Dia pejam matanya, cuba proses semula kejadian beberapa minit yang lalu di Café Love. Dia replay semula pandangannya tadi. Taecyeon tanya Kiko nak join mereka atau tidak dengan isyarat matanya. Dan Kiko menggeleng kepalanya.. menggeleng kepalanya…..Jiyong rasa tersentap. Benarkah gadis tadi ialah Kiko? Yang digilainya dan yang menggilai dirinya.

 

 

Kenapa kami suka sama suka tapi ending macam ni?... Daesung gigit bibirnya, melihat Jiyong mengerut dahi sambil hanyut dalam lamunannya sendiri. Seakan tahu apa yang difikirkan hyungnya, Daesung lalu bersuara.. “Hyung, kadang-kadang kita kena hargai apa yang ada di depan mata sekarang. Kalau tak, kita sendiri juga yang akan menyesal….”

 

 

--

 

 

Junhyung dan Bora sedang berbual rancak apabila TOP dan Gyuri datang menghampiri mereka di sebuah taman yang sunyi di tepi sungai. Gyuri lantas menekup mulutnya apabila melihat Bora dan Junhyung berpegangan tangan, duduk bersandar pada masing-masing dan kelihatan sangat mesra seperti sepasang kekasih.

 

“Oh. Diorang BFF je. Hara? Hara bukan ke dengan Woohyun sekarang,” TOP selamba je menjelaskan semuanya seringkas mungkin, seperti tahu apa yang Gyuri fikirkan sebaik saja melihat pasangan muda itu duduk bergurau mesra. TOP Oppa..serba tahu? Gyuri kagum sendiri. dan yang lebih mengagumkan dia sebagai ketua KARA tak tahu langsung pasal hubungan Hara dan Junhyung yang sudah putus. Tapi kalau Hara dengan Woohyun.. zasss!!!! Ee..kenapa nak risau pasal orang lain, diri sendiri pun tak terurus! Gyuri marah dalam hati. Tiada apa yang nak dirisaukan pasal Hara! ***personally I love KARA but I never ship Junhyung with Hara. I ONLY SHIP JUNYOON AND JUNBORA***

 

 

 

“Hyung!” Junhyung lalu melambai kepada mereka. “Oh..noona. you are together?” tanya Junhyung selamba. Bora tunduk hormat kepada mereka. “TOP ssi…unnie..,” Bora senyum tapi nampak lemah je. “Korang cakap pasal apa?” tanya TOP lalu join mereka duduk di atas meja. Gyuri pula duduk di bangku di sebelahnya. “Bora.. buat lawak tak senonoh!” kata Junhyung menggoncang-goncang bahu Bora. Bora lalu menepis tangannya kasar dan membeliakkan matanya kepada Junyung.

 

 

“Behave!” marah Bora. Kali pertama bertemu Gyuri dalam keadaan santai sebegini membuatkan Bora jadi gemuruh. Tambah-tambah lagi TOP yang bawa dia ke situ. Junhyung lalu mencebik bibirnya. Bora kecilkan matanya, pandang tajam ke arah Junhyung dengan maksud ‘kau-takpe-selalu-jumpa-unnie-aku-ni-inperson-tak-pernah-plus-TOP-oppa-is-here-so-behave-yourself-or-i-will-sekeh-your-head-infrontof-them-nak?

 

 

“Omo… gerunnya! Arrasso, arrasso!” ucap Junhyung seakan berjaya decoding maksud pandangan tajam Bora tadi. Gyuri dan Junhyung memang selalu berjumpa dulu. Tapi kali ini berjumpa dalam keadaan begini, sebenarnya Junhyung juga tidak selesa. **** Bayangkan diri anda berada di tengah-tengah empat orang idol dari kumpulan dan syarikat yang berbeza.. ottokae? What will you feel? Mestilah fangirl mode kan, tapi diorang semuanya bukan fangirl fanboy at the moment :(

 

“Bora..about hari tu..” TOP bersuara dan Bora alihkan pandangannya daripada Junhyung yang dah cover matanya dengan kedua tapak tangannya. Omo, cutelah pulak budak-budak ni, fikir Gyuri. “TOP ssi…” Bora nak menjawab tapi Junhyung lebih dahulu mencelah..

 

 

“Yah! Masih tak biasa lagi panggil dia Oppa? Bukan ke TOP hyung dah suruh kau panggil dia Oppa???”

 

 

 

 

 

 

A/n : confused? Don’t be. Read more when I update. Every chapter may have something off. That’s for you to figure out what. Thanks for reading. Sub and comment. Love, aori.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!