SHOT SIXTEEN

Bad Boy. Good Girl.




GD : Mommy...odisseo??
 


Gyuri membaca text itu dengan rasa tak percaya. Hampir berapa bulan mereka berdua tidak berhubung dan tiba-tiba dia muncul kembali. Memang aku takkan dapat lupakan kau… Gyuri mengeluh senyap. Dia lalu memberitahu dirinya di Suria KLCC dan dia fikir Jiyong takkan tahu dimana tempat tu.
 


GD : Oh.. Malaysia? Bila balik Seoul?

G : Molla..

GD : How are you?

G : OK. You?

GD : Great. Ppali balik sini…aku kat Seoul!

   G : Dah habis world tour?

GD : Belum. Aku ada hal. Balik sorang… anii. Berdua.

 



Gyuri mengeluh lagi. Yang lain menyedari perubahan Gyuri. Mengeluh dah jadi tabiat baru sejak beberapa bulan yang lalu. “Unnie, gwenchana?” tanya Seungyeon. Mereka dah mula makan tapi Gyuri tak sentuh langsung makanannya. Gyuri senyum tapi senyumannya hambar. “Deh..” jawabnya dan mematikan telefon bimbitnya.

 


Berdua? Pasti dengan Kiko. Ah sakitnya hati. Off phone lagi baik! Seketika kemudian telefon restoran pula berbunyi dan seorang gadis muda, pelayan kat situ dengan happynya memanggil Gyuri ke kaunter. Gyuri pun ikutlah dia dengan blur. Pergi ke kaunter dengan persoalan di kepalanya. “A call for you,” kata manager di kaunter, menyuakan gagang telefon. Gyuri dengan muka blur dan hairan lalu menjawab.., “Hello..”
 



“YAHHHH!!!! NOW people KNOW we’re something! On balik phone kau kalau tak nak aku datang cari kau kat KL tu! Dan jangan sesekali nak off phone! Arrasso???” suara Jiyong memekik di talian. Gyuri terkejut. Dipandangnya gagang itu dengan rasa tak percaya. “Ottokae?” Gyuri mula menggumam…
 



Manager restoran tu orang Korea dan dia senyum-senyum je tengok Gyuri. “Park Gyuri-ssi, I will keep it as secret. Dia pernah makan kat sini,” bisik manager tu dengan wajah superhappy. Aish, …Gyuri hanya dapat mengangguk dan senyum balik kat manager peramah tu.
 



“O..unnie, siapa call unnie sampai kat sini?” tanya Jing curious gila nak tahu sebaik saja Gyuri kembali ke meja. Baru nak jawab dengan pembohongan, Nicole dan yang lain dah attack dia dengan banyak soalan. Macam interview lah pulak. Tapi Gyuri tak cakap apa-apa. Dia menafikan dia menjawab panggilan telefon. Pulak! Dah takde idea nak cover lah tu..


--


Jiyong mengeluh panjang bila membaca artikel mengenai dirinya dan Kiko Mizuhara di internet. Semakin hari semakin banyak artikel seperti itu dipaparkan. Gyuri sudah pasti mengikuti perkembangan tentang dirinya dan pasti Gyuri sudah salah faham tentang itu semua. Dia fikir dia harus jelaskan yang sebenarnya pada Gyuri tapi dia mahu explain face-to-face dengan Gyuri. Itu yang terbaik. Cuma jarak yang menyukarkan mereka.


 


“Kau boleh skype je dengan dia,” cadang TOP, tiba-tiba muncul di sebelahnya. TOP sangat membantu setakat ini walaupun dia jenis yang agak pendiam. Dalam flight tadi, TOP sudah puas meleterinya kerana membiarkan Gyuri tanpa penjelasan dan juga langsung tidak menghubungi Gyuri. Boleh tahan juga si TOP berleter untuk seorang lelaki yang nampak gagah dan misteri juga pemalu. ^^

 


“Ya tak ya. Nantilah. Dia tengah lunch,” kata Jiyong suka dengan idea TOP. Tak rugi rasanya dia memujuk TOP balik ke Seoul bersamanya. Lagipun mereka Cuma balik untuk tiga mungkin empat hari saja. Masih banyak kerja yang mahu diuruskan. Dan baru hari itu dia rasa bebas sangat kerana tiada Kiko mengekorinya ke mana-mana. Lega sangat. Kita pun! ^^



Jiyong teringatkan video yang dihantar Gyuri tidak lama dulu. Dia tak sempat tengok pun video tu sebab Kiko delete video tu dan sita telefonnya. Malah semasa dia buat rakaman video yang dihantar masa Gyuri di Tokyo juga disekat dan dibuang oleh Kiko dalam sekelip mata. Kejamnya tapi dia tak boleh berbuat apa-apa. Kiko ada senjata untuk mengawalnya.

 



“Gyuri, please return to Seoul quickly,” bisiknya kecil. “Jangan risau, dia akan balik cepat. Aku check jadual diorang tadi. Diorang habis kat Malaysia esok. Esok pagi dah balik Seoul,” jawab TOP lalu di belakangnya hendak beredar dari bilik studio. Mereka berada di studio YG sejak mereka datang dari airport pagi tadi lagi. Uhh, letihnya, fikir TOP tapi dia rasa sedikit ringan kerana dapat tolong kawan baiknya, at least a bit.



“Hyung! Saranghaeyo!!!” dan TOP buat muka geli dan keji. Sementara itu, KARA berkemas di bilik hotel, nak bersiap-siap nak kembali ke tanahair awal-awal pagi esok….







A/n : Mmmmmm, I can smell the sweet scent of the Sakura……..huhuhu… wait for next chappie ok! Komen and subscribe everyone! Silent reader, tunjukkan diri anda. Gomawo!!!~

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!