SHOT FOURTEEN

Bad Boy. Good Girl.



Gyuri tidak bersama 2NE1 dan Jimin ke airport so Gyuri tak tahu langsung pasal Kiko ikut Big Bang ke US. Gyuri hanya tahu selepas dia call Jimin and the geng. Hatinya sekali lagi rasa terkoyak dan berdarah lebih parah. “Unnie.. Jimin akan send satu video. Kalau Unnie rindukan dia, Unnie tengok video ni,” kata Jimin separuh berbisik sebelum memutuskan talian telefon.



Pop! Dan satu mesej masuk. Video dari Jimin. Gyuri duduk dan membuka video itu. Dia agak terkejut menontonnya tapi seketika kemudian dia tersenyum manis sendiri. Belum apa-apa dah rasa rindu kat dia. So Gyuri pun text Jiyong. Jiyong cakap nombornya boleh roaming so mereka boleh keep in touch setiap masa.



G : Jiyong-ah, have a safe trip. Mian tak dapat hantar kau.


--


GD : Mommy... baru nak terbang ni. I miss you so much alreadyyyy.... mommyyyyy!!!! ;P
 


Dan Gyuri tersenyum lebar mendapat balasan text itu. Ceh, dia pun rindu dah kat aku? Huh..ambik hati je tu. Jangan-jangan dah bermanja-manja dengan Kiko tu! Hish, menyampah! …. Gyuri! Sepatutnya kau happy untuk dia. Kenapa kau ni, tak supportive langsung?? Yah!! Buat apa nak happy for him! Happylah..kan dia pergi US launch and promote album. Bukannya main-main… Tapi Kiko ikut dia! Bencilah!!!
 


Gyuri ketuk kepalanya. Suara-suara itu hilang. Gyuri geleng kepala dan cuba kembali tidur..di sofa.
 


--

TOP dan yang lain merenung tajam kepada Kiko yang dah melenggokkan kepalanya ke bahu Jiyong di dalam airplane. “Hyung, dia dating Kiko ke?” bisik Youngbae kepada TOP di sebelahnya. “Molla.. aku ingatkan dia dengan Gyuri..” *wah! Korang!!! Gossip boys!!!



Seungri pula tarik muka masam je tengok lagak si Kiko. Patutlah jual mahal dengan aku. Rupa-rupanya dia suka pada hyung. Huh.. hyung tu Gyuri-noona punyalah! Seungri pulak jerit dalam hati. Kecewa dengan Kiko. Lalu teringat pada si pembuli tegar di YG.. Z-Dragon.. dan mencapai telefonnya..



MaknaeGyo : Cik Puan..rindu saya tak? Takde mangsa untuk dibuli lagi kan? Kan? ;P
--


Z-Dragon : Apa maksud kau?


MaknaeGyo : nothing! Buat apa tu?


Z-Dragon : Pabo. Aku masih kat airport ni. Buat bodo..lambai kat kau tapi kau tak dapat tengok



Dan Seungri segera menjenguk keluar tapi mereka dah berlepas jauh dari daratan. Hai, rindu pulak dengan Cik Puan Garang ni... keluhnya dalam hati. Hatinya terasa lebih tenang bila memikirkan Minzy lebih daripada Kiko..



--



Jiyong diam saja bila Kiko berlagak manja-manja dengannya. Dia tahu TOP dan Youngbae pandang ke arahnya dengan muka semacam je. Daesung dan Seungri juga sama. “Audrie..,” panggil Jiyong lembut dan Kiko mengangkat kepalanya, senyum bahagia jelas kelihatan di bibirnya. Sementara itu TOP terkejut sedikit bila Jiyong panggil Kiko macam tu. Dia tahu apa maksudnya kerana dia pernah mengalaminya.



Kiko takkan mahu dipanggil dengan stage name : Kiko Mizuhara oleh lelaki yang disukainya. Audrie akan menggantikan nama itu. TOP imbas kembali hubungannya dengan Kiko tak lama dulu. Mereka juga kawan baik tapi Kiko salah anggap, tersasar 100%. Nasib TOP agak baik bila Kiko alihkan perhatian kepada Jiyong. Kalau tidak, mungkin TOP dah bunuh diri. Kegilaan Kiko terhadapnya seperti di luar kawalan. Sekarang TOP bingung dan risau akan kawan baiknya pula.. Kiko memang sukar hendak disingkirkan, itu satu fakta yang TOP paling benci.



“Kalau nak tidur, kerusi tu tolak belakang sikit. Oppa letihlah,” kata Jiyong mengurut bahunya tempat Kiko bersandar kepala tadi. Kiko buat muka merajuk tapi turutkan juga kata-kata Jiyong. TOP tersenyum sendiri. Nampaknya Jiyong taklah sukakan dia sangat, fikirnya lega. Tapi hatinya kembali risau bila dia lihat Jiyong asyik memerhatikan Kiko dari atas ke bawah, bawah ke atas dalam keadaan Kiko separuh baring separuh duduk kat seatnya, tutup mata nak tidur.
 


Kiko memang cantik, seksi dan bertubuh menarik tapi.. Jiyong, jangan kau terperdaya! TOP jerit dalam hati. Risau teramat!

 



A/n : TOP, kita sama.. risau jugak ni.. ottokae????

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!