SHOT TWENTY TWO

Bad Boy. Good Girl.

 

TOP menjeling diam kepada Jiyong dan Gyuri yang berpelukan erat di hadapannya. Hatinya terasa lega melihat mereka berdua kembali seperti biasa. Dan dia berharap keadaan begini akan berkekalan. Selepas memeluk Jiyong, Gyuri merapati TOP. Dia menghulurkan tangannya untuk berjabat dengan TOP. TOP memandang tangan itu dengan satu perasaan aneh. Serasa seperti dia tak mahu menyambut tangan itu. Dia toleh kepada Jiyong, Jiyong pandang mukanya dengan wajah hairan.

 

“Seunghyun-Oppa,” panggil Gyuri, lembut. TOP menoleh kepada Gyuri pula. Berdebar rasanya bila dipanggil Gyuri dengan panggilan itu. Dia jarang membenarkan orang lain memanggilnya begitu. Hanya Minzy dan Jimin yang memanggilnya Oppa di tempat kerja. Selain itu, serasanya takde lagi. TOP dengan berat hati menyambut tangan Gyuri.

 

Gyuri lantas mendekati mukanya dan berbisik lembut. “Gomawo. Tolong jaga Jiyong untuk saya,” katanya membuatkan Jiyong tersedak tiba-tiba. Aigo... budak ni... bunyi macam mak aku je, Jiyong merungut dalam hati. TOP kerut dahinya. Wangian Gyuri menusuk lembut ke derianya. Gyuri menjauhkan mukanya dan memandang TOP lagi sekali. “Err.. Deh..,” jawab TOP, setuju dengan muka terpaksa.

 

Kemudian mereka berdua bergerak ke Departure Hall. Jiyong peluk Gyuri sekali lagi dan bisik sesuatu kepadanya. Gyuri angguk-angguk dan jawab, “Ok.. Ok.. Ok..” TOP mengeluh. Setiap kali OK. Manusia ke robot dia ni, keluh TOP dalam hati. Mereka berdua berlepas ke New York selepas hampir sejam menunggu flight yang delayed. TOP pun hampir sejam lah menahan perasaannya melihat kemesraan teman baiknya dengan BFF teman baiknya. Huh! Sabar je lah, keluhnya.

 

 

Kiko memerhatikan mereka bertiga dari jauh. Dia bersembunyi di sebuah tempat terlindung. Kesakitan hatinya tak dapat dibendung lagi. Tambah-tambah lagi bila melihat Gyuri dan TOP juga seperti agak rapat. Dia pernah dimarahi teruk kerana memanggil TOP Oppa tapi Gyuri? Seperti TOP menyukainya. Kedua-dua menyukai Gyuri? Ini tak boleh terjadi. Dia lalu pergi ke kaunter, membeli tiket seterusnya ke New York.  Plan A bertukar ke Plan B. Dia takkan mendedahkan video itu kerana nampaknya Gyuri sudah tahu kerana dia dengar Gyuri asyik menyatakan dirinya Ok dan bersedia untuk segala kemungkinan yang bakal berlaku.

 

Gyuri balik ke dorm. Perasaannya kembali kucar-kacir. Rindu tak payah nak cakaplah. Dia dan Jiyong dan clear pasal Kiko. Cuma dia risaukan serangan yang bakal Kiko lancarkan nanti. Ottokae? Dia harus bantu Jiyong elakkan apa-apa serangan macam tu, yang mampu menjatuhkan prestasi dan kerjaya lelaki itu. Dia dah tahu dan dia mesti bantu. Gyuri tak akan duduk diam saja.

 

--

 

Sebulan kemudian, Gyuri dan Jiyong masih berhubungan seperti biasa. Tiada apa-apa cerita tentang Jiyong dan Kiko. Anehnya. Mereka berdua berbincang melalui skype. Sekarang hubungan Jiyong dan Gyuri, semua ahli KARA dah tahu. Walaupun mereka faham mereka hanya berkawan, mereka tetap mengusiknya sebagai Mrs. Kwon. Aigo...

 

Pada satu malam, Gyuri menerima sebuah alert dari skype. Gyuri dengan gembiranya mengaktifkan skypenya. Jiyong sudah menunggu di hujung sana. “Hey, free nampak!” Jiyong lambai tangannya di skrin laptop. “Deh. Aku nak tidur. Kau tak busy?” tanyanya pula dari sebelah sini.

 

Jiyong geleng kepala. “Kiko ada di sana?” tanya Gyuri. Jiyong geleng semula. “Pelik. Dia hilang sejak aku dan hyung balik ke NY. Tapi kami tahu dia ada di sini juga. Kami sekarang kat Chicago. Dalam tour bus,” beritahu Jiyong, wajahnya gembira semacam. “Aik, happynya. Ada apa-apa ke?”

 

“Aku kiss Giselle Bunchen hari ni!” beritahu Jiyong. Giselle Bunchen? Gyuri berfikir seketika. “Oh, model tu? Dia jadi buat MV dengan korang? Wah!!! Hebat!” kata Gyuri, skip fikirannya part kiss kiss tu. “Aku pun nak request kat sajangnim.. next mv buat kiss scene.. aku nak.. siapa eh.. Rob Pattinson? Erm..siapa eh..?”

 

“Yah! Yah! Yah!!!!” Jiyong dah menjerit di sebelah sana. Gyuri tergelak. “Baru je nak fikir, kau dah macam tu. Unfair,” komen Gyuri. “Aish... kau budak lagi. tak baik fikir-fikir benda macam tu!” marah Jiyong. Budak? “Hello, aku tua dari kau berapa bulan la... aku boleh fikir anything aku suka. Teruknya kau ni.” Jiyong terdiam. “Ha..OK. aku tahu siapa yang cun dengan kau buat MV untuk scene macam tu,” katanya tiba-tiba kembali dengan wajah nakalnya.

 

“Siapa?” Gyuri naikkan bulu keningnya, sebelah..ala-ala Ziana Zain. “Akulah!!!!!” Jiyong terus tergelak seronok dan Gyuri terasa pipinya panas dan memerah sendiri. “Yahhhh!!!!!”

 

 

 

A/n : comeback update!!! Sorry, pendek sangat. MIANE atas kelupaanku meninggalkan flashdrive ini di ofis.. huhu dan tidak dapat update on last weekend.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!