SHOT TWENTY FIVE

Bad Boy. Good Girl.

 

Mata Jiyong terbeliak besar bila melihat mereka berdua dari dalam keretanya. Gyuri dengan hyung lagi? Hyung di tempat aku duduk dan di tempat aku park kereta?? Gyuri dan hyung ada apa-apa ke???? Seketika kemudian TOP sentuh bahu Gyuri dan raba-raba seketika lalu berlalu pergi ke keretanya. Gyuri nampak seperti malu-malu saja. TOP lalu memasuki keretanya dan memandu pergi.

 

Jiyong rasa dirinya panas semacam. Sebaik saja kereta TOP berlalu, dia terus memecut ke tempat letak kereta itu dan mematikan enjin kereta. Dia terus berlari mendapatkan Gyuri di buaian. Terkejut beruk Gyuri dibuatnya.

 

“Yah! TOP hyung? Wae?” Jiyong macam dah hilang akal. Gyuri blur. “Jiyong-ah, duduk dulu...,”kata Gyuri lembut. Bila masa pulak dia ni sampai? Gyuri semakin blur. “Oppa datang lepak sekejap je..,” kata Gyuri sebaik saja Jiyong duduk di buaiannya. “OPPA??? Dia Ok ke kau panggil dia OPPA?” tanya Jiyong memandang Gyuri dengan muka tak percaya. “Deh.. dia yang suruh panggil macam tu. Wae??” dalam hati Gyuri dah rasa seronok sikit tengok muka Jiyong tak senang duduk.

 

“Korang bercinta ke???” direct je Jiyong bertanya. Perasaan ingin tahu tu dah meletup. “Kau rasa???” jawapan berupa soalan! “Kau ni! Nak aku cekik ke?” tanya Jiyong lagi. “Cekiklah! Macam aku tak boleh cekik kau balik!” jawab Gyuri sinis, sambil menunjukkan kedua tangannya dalam posisi bersedia untuk menyerang. “Hisss... Kan aku dah cakap kalau kau ada boyfriend, cakap dengan aku dulu. Jangan bagi aku tahu macam ni. Aku tak suka, tahu!” marah Jiyong. Gyuri senyum nakal.

 

“Alamak...ottokae Jiyong-ah? Dia tadi propose aku jadi girlfriend dia...” dan Jiyong jatuh tersembam dari buaiannya! What? What? What? Andwaeeee!!!! ... “Jiyong, gwenchana?” Gyuri segera membantunya bangun. Muka Jiyong kotor dengan tanah dan pasir. Gyuri segera membersihkan mukanya dengan jari-jari halusnya. Jiyong memandang Gyuri dengan pandangan kosong.

 

“Aigo..kau ni clumsy betul lah.. duduk buaian pun boleh jatuh..,” Gyuri berleter tatkala Jiyong menangkap kedua tangannya dan dilekapkan ke pipinya. Gyuri terdiam, terkejut dengan perlakuan Jiyong. “Kalau kau girlfriend dia..adakah kita masih ..BFF?” tanyanya dengan dahi berkerut. Gyuri tersenyum. “Deh.. malah kita akan jadi lebih rapat. Aku, kau dan Seunghyun OPPA!!!”

 

Jiyong melompat berundur ke belakang. Jeritan yang sengaja dilakukan Gyuri memang menyakitkan telinganya...juga hatinya. Gyuri masih tersenyum. “Eh..wae? kau tak suke?” tanya Gyuri dengan muka hairan. Jiyong terdiam dan sambung bersihkan mukanya sendiri. Kemudian dia duduk semula di buaian diikuti Gyuri.

 

“Dalam banyak-banyak lelaki yang kau boleh pilih, kenapa Seunghyun-OPPA?” temuduga berterusan.... Gyuri pun buat-buat muka berfikir sambil tersenyum manis. Ewah..senyum? Bahagia nampak! Jiyong merungut dalam hati. “Entahlah... orangnya seksi...,” kata Gyuri, mula memberitahu isihatinya yang sebenar-benarnya tentang TOP. Jiyong dah mula ternganga. Hyung seksi? Bwek!!!

 

“Caring... dan.. aduhhh... unspeakable lah Jiyong. Miane, aku tak dapat describe lagi. tak jumpa ayat-ayat yang sesuai untuk dia,” kata Gyuri semakin mengguris hati Jiyong. “Aigo.. kau nak cakap dia Mighty?” duga Jiyong, tolong Gyuri cari perkataan yang sesuai untuk menggambarkan siapa TOP di hati Gyuri. “Deh!!! Almighty!!!” jawab Gyuri separuh menjerit yakin. Aku cakap Mighty, dia tambah All pulak kat depan. Mengada-ngada.. macam mana hyung boleh ajak dia couple? Eee...

 

“Jiyong-ah, pray for us, ne,” kata Gyuri dengan muka bahagia. Pray for you both??? Sorry, I don’t pray, katanya dalam hati. Terasa kecil betul pada saat itu. Gyuri nampak sangat gembira dan bahagia. Terasa aneh dan asing juga..kerana pertama kali dia melihat Gyuri bahagia bukan disebabkan dia atau KARA ..tetapi kerana TOP yang ngasifjasfhb;ajhsdfkjanskal!!! Jiyong mengeluh panjang.

 

Aku rasa macam ada terlepas sesuatu.. apa benda ye? Hm... “Gyuri,” Jiyong memanggil lemah. Gyuri menoleh. “Aku happy tengok kau bahagia tapi kenapa aku rasa macam ada terlepas sesuatu ye?” tanyanya, blur. Gyuri juga blur.. tapi tiba-tiba Gyuri jerit lagi dengan nada sukanya. “Kau miss saat dia propose kat aku tadi!!! cubalah kau ada masa tu, wahhhh so romantic, Jiyong-ah!!!!” dan Gyuri berterusan menjadi gedik buat beberapa minit. Suka sangatlah tu...

 

Sementara itu mulut Jiyong melopong lebih luas. “Mwo???? Itu ke yang aku terlepas??? Tak patuttt!!!!!!” Gyuri Cuma tergelak mendengarnya menjerit begitu. ‘Oppa, saranghae!’ bisik Gyuri mengenang TOP...

 

 

 

A/n : Feeling giddy and smiling all over!!!~

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!