SHOT THIRTY SIX

Bad Boy. Good Girl.

“Yah hyung...ppali na!” desak Seungri dah tak sabar lagi. Youngbae sangat berhati-hati masa memandu. Daesung yang masih dalam trauma memandu hanya diam saja walaupun hatinya merungut macam mulut Seungri. “Isk..chill. Kita dah nak sampai pun!” marah Youngbae. Mereka memang baru sampai di tempat letak kereta berhampiran Cafe Love yang disiasat Seungri tadi. Dan mereka bertiga segera keluar dengan mode menyamar. Guna jaket berhoodie, dan tampil sesederhana mungkin.

 

 

“Hyung, hyung... Gyuri noona..,” Seungri tunjuk ke saru arah sambil tangannya merentap baju Daseung. “Isk.. shh. Kita tengok apa jadi,” kata Daesung dan mereka bertiga bergerak ke Cafe Love dengan berhati-hati. Kelihatan Jiyong dan Gyuri baru sampai dan baru keluar dari kereta Jiyong. Daesung, Youngbae dan Seungri lantas menyorok di dalam kedai bersebelahan dengan cafe mewah itu. Dari situ mereka bertiga dapat melihat bagaimana Gyuri enggan mengikut Jiyong hingga Jiyong terpaksa tarik dia keluar dari kereta.

 

 

Jiyong menarik Gyuri ke Cafe Love dan mereka berdua terus je menerjah masuk. Tapi orang yang dicari tidak kelihatan dimana-mana. “Apa yang kau nak tunjukkan kat aku disini Ji?” Gyuri menarik kembali tangannya dari pegangan Jiyong. “Hyung berfoya-foya. Aku nak tunjuk kat kau. Bukan kerana aku nak aniaya dia. Tapi aku nak kau percaya dengan aku,” kata Jiyong sambil matanya meliar. Cafe agak lengang tapi kelibat TOP masih tidak kelihatan di mana-mana.

 

 

“Hm..sudahlah, hantar aku balik!” Gyuri lalu melangkah keluar, hendak kembali ke kereta. Jiyong mendengus lalu mengekorinya dengan niat mahu mengajaknya masuk semula ke cafe itu. Tapi sebaik saja sampai di pintu masuk utama yang terbuka luas, langkah Jiyong langsung mati. Gyuri juga. TOP sudah berada di hadapan Gyuri dengan sejambak bunga baby breath. Jiyong telan air liurnya bila melihat kehadiran TOP di situ. Tidak tersangka olehnya.. dan kini dia merasa bersalah dan keliru.

 

 

“Oppa..,” Gyuri senyum kekok. “Baby, you’re here!” kata TOP juga kekok tapi segera menyembunyikannya dengan memeluk tubuh Gyuri. Pada masa tu juga mata Jiyong jadi terbeliak melihat kelakuan TOP yang baginya..sangat aneh. TOP pula sambil memeluk Gyuri..matanya memandang ke arah Jiyong yang terkaku di belakang Gyuri. TOP senyum penuh makna. Misteri. Dan Jiyong jadi sangat terasa.. seperti..terasa sangat kecil pada saat itu.

 

 

“Oh..Jiyong, thanks. Aku tahu pasti kau yang kidnap Gyuri sampai ke sini. Good job. Gyuri memang perlukan masa untuk berehat,” TOP terus tersenyum dengan senyuman misterinya kepada Jiyong. Kemudian matanya kembali kepada Gyuri. “Baby, kaki OK?” tanyanya lembut lalu meleraikan pelukan mereka dan memaut bahu mesra bahu Gyuri. Jiyong pula masih kaku tapi matanya liar dan tajam sekali mengikuti arah tangan dan jari-jari TOP yang dah melingkar mesra atas tubuh Gyuri.

 

 

“Jiyong..,” panggil TOP dan Jiyong tersedar lalu melarikan matanya dari terus memerhatikan tangan TOP. “Ah?” tanyanya, blur. “Jom lepak dulu. Dae, Bae and maknae ada sekali ni ha,” ajak TOP lalu menarik Gyuri ke dalam cafe semula. Di belakang TOP, kelihatan Daesung, Youngbae dan Seungri berjalan masuk membuntuti hyung mereka tanpa sebarang bunyi. Jiyong lantas melopong. Omomo! Bila masa pulak budak-budak ni ada kat sini??? Jiyong bertanya sendiri lalu mengekori mereka ke sebuah meja.

 

 

Pada mulanya rasa agak kekok tapi kerana Seungri bijak dan petah bercakap, melenyapkan suasana tu perlahan-lahan. Dan semuanya jadi hilang terus tatkala Dara dan CL muncul di kaunter. Youngbae dengan wajah berseri-serinya terus memanggil girlfriendnya untuk menyertai mereka. Dara dan CL pun join mereka sekali. Dalam masa empat minit, meja tu dah jadi meriah sangat. Seungri dan Daesung berdebat pasal cara buat kopi campur coklat dengan CL. Youngbae pulak bermanja-manja dengan Dara. Sementara TOP pula check kaki Gyuri yang berbalut dan mereka berbisik-bisik mesra.

 

 

Jiyong pula.... mengeluh dalam senyapnya. Minumannya tidak disentuh langsung. Matanya ..dia cuba menyembunyikan matanya dengan rambutnya tapi TOP tahu dia memerhatikan mereka berdua. Gyuri pula nampak tak selesa juga pada mulanya tapi bila Dara dan CL dah join, dia pun macam dah lupa kemarahannya tadi.

 

 

Sedang mereka seronok buat bising, ada satu suara menyapa halus.. “Annyeonghaseyo..” dan semua orang menoleh hampir serentak.. “Oh..awak...”

 

 

 

 

 

A/n : Dugusaeyo? Erm..first of all, i would like to apologize for not updating this fic for quite a time. Miane yorobun. this comeback, i promise you, i will update often, not be later within 3 days from last update. So..stay tune! More drama is coming! Oh again, mian..its a bit short! But… it’s a DOUBLE UPDATE!!! ( will update next within 4 hours)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!