SHOT FORTY SIX

Bad Boy. Good Girl.

 

 

Gyuri balik ke dorm dengan rasa masih terkejut. Kata-kata Dara memang menusuk hatinya. Di biliknya dia berfikir semula. Betulkah apa yang Dara yang katakan tadi? Dia sedang bermain dengan Jiyong dan Seunghyun? Seunghyun sukakan seseorang yang dia tak tahu siapa. Jiyong pula setahunya cuma sukakan Kiko Mizuhara. Agaknya kedua-dua mereka memang tak ada perasaan yang lebih untuk aku dari sekadar kawan, Gyuri mengeluh lemah. Serasa mahu menyerah kalah tapi dia teringatkan hatinya sendiri. hatinya tak dapat berhenti untuk lelaki yang seorang ini. Ottokae?

 

 

Kedengaran pintu biliknya diketuk. Gyuri lihat jam..hampir subuh sudah. Dia lalu membuka pintu. Jinx di luar dengan muka tak dapat nak dibaca. “Oh, Jinx..masuklah. kenapa ni?” tanya Gyuri. Jinx pun masuk lalu merebahkan dirinya di sofa. “Unnie, letihlah!” Jinx mengeluh lalu mula menceritakan pertemuannya dengan Jiyong tadi. Gyuri semakin yakin yang…dia dan Jiyong memang takkan lebih daripada sekadar BFF. Kerana kata Jinx, Jiyong seperti teragak-agak nak jawab. Mungkin kalau dia jawab tidak, takut persahabatan mereka akan terjejas. Kalau cakap ya, hubungannya denga Seunghyun juga terjejas. Itu yang berada di fikiran Gyuri. “Aahhhh!!!!! We need a tour! We need to be busy!” jerit Gyuri menekup mukanya dengan sebuah kusyen kecil di sofa.

 

 

Jinx mengangguk. “Ya unnie.kita memang dah busy pun tapi kita patut lebih busy. Aku pun frust ni.. Daesung oppa tu! Macam…macam tunggul je!” rungut Jinx. Earlier, dia sudah menyatakan perasaan sebenarnya kepada Daesung dan respon Daesung ialah… terdiam dan terkaku, dan itu mengecewakannya lalu dia terus meninggalkan Daesung di Love Café sendirian.

 

 

“You and me. We are together and this is…. Jamieobseo!!” Gyuri laung sekali lagi. Seungyeon muncul tiba-tiba di muka pintu bilik Gyuri. “Unnie! We are going to Malaysia again!!!” laung Seungyeon dengan nada super teruja. “Mwo???” kedua-dua gadis itu melompat dari sofa dan mendapatkan Seungyeon yang memang tak nak masuk ke bilik baru Gyuri. “Chinchayo?” tanya Jinx, excited serupa macam Yeon. Yeon angguk. “Wahhh..daebak!!!” Jinx dah bertepuk tangan gembira.

 

“Mana kau dapat news ni?” tanya Gyuri juga teruja tapi dia lebih kepada curious. “Boss cakap.. for MTV World Stage 2012…in Malaysia! I LOVE MALAYSIA!!!” laung Yeon lantang. Mereka semua sukakan Malaysia. Sebab ada atomi dan kawan-kawan..kekeke. “Unnie..baru je kita cakap pasal kerja tadi kan…?” Jinx toleh kepada Gyuri yang berfikir. Gyuri angguk dan senyum tawar. Pelik.., fikir Jinx. “Kenapa Unnie? Tak suka ke?” Yeon macam terasa sebab dia bawa good news, responnya macam ni pulak. Tak patut kan?

 

“Mian. Aku..pening je. Nanti kita ada meeting kan. Memang sajangnim akan announce sekali lagi. Sekarang…aku nak rehat jap. Jinx, kau juga…baru balik ke?” Gyuri spontan je tukar topik. Yeon menoleh pada Jinx. “Kau keluar dengan siapa, subuh baru balik???” Jinx telan air liur dan beredar tanpa banyak bunyi. “baiklah…aku siapkan breakfast. Nanti dah siap, aku panggil,” kata Yeon, juga beredar. Yeon nampak sangat gembira dan bersemangat.

 

 

==

 

Selepas bersarapan bersama, lima KARA girls pergi meeting dengan boss. Dah sah, confirm mereka akan ke Malaysia bersama Jay Park. Semakin excited lah mereka berlima. Jay Park bahhhh!!! Selepas sesi meeting, Jinx hantar text kepada Daesung, memberitahu hal itu. Walaupun dia sebenarnya masih marah dan agak ego, tapi dia tak dapat tahan perasaannya nak share good news dengan Daesung.

 

Gyuri tahu apa yang Jinx buat. Dia sendiri pun sebenarnya ingin sekali berbuat macam tu tapi dia nak send kepada siapa? GD or TOP? Jiyong or Seunghyun? Gyuri mengeluh sendiri. Mereka bersantai di ruang latihan tarian. Hara busy ambil selca. Nicole berlatih menari sendiri. dan Yeon sibuk melayari laman social dan blog Kara, masih tak habis lagi keterujaannya dengan MTV WS tu..Gyuri? Gyuri hanya duduk termenung sendiri, memandang keluar bangunan itu..fikirannya melayang lagi..

 

==

 

“Wah.. KARA pergi ke Malaysia lagi! Memang banyak fan base kat sana kan?” Daesung sengaja bersuara lantang supaya hyung-hyung dia dapat dengar. Mereka berada di lobi mewah YG building. Semuanya menunggu Papa YG datang. Ada meeting katanya. 2NE1 juga ada bersama. “Wah..daebak!!! aku geram nak pergi sana!” Seungri juga sengaja bersuara lantang.

 

 

“Mana kau tahu?” tanya Youngbae, baru menanggalkan earphone dari telinganya. Hari ni dia tak cuddle dengan Dara, which is so biasa for them. Depan Papa YG tak boleh hoh! “Jiyoung text aku!” Jiyong menoleh bila terdengar namanya disebut. TOP juga. “Apehal Dae?” tanya Jiyong. “Tak…Jinx text aku.. diorang ada MTV World Stage in Malaysia next two months.. pergi dengan Jay Park and Bieber Baby!” kata Daesung, teruja juga sebenarnya. “Oh…” kata Jiyong selamba dan dia kembali ke iPadnya… Daesung toleh kepada TOP dan TOP juga toleh kepada Daesung. Kemudian dua-dua mengeluh serentak.

 

 

“Aku tak tahu pun… Gyuri takde cakap apa pun…,” TOP mengeluh lagi. Kali ini Jiyong dongak mukanya dengan wajah yang berbeza. TOP nak senyum tapi..dia tahan. Dia tahu apa yang dia buat dan apa akan jadi nanti…

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!