SHOT FORTY TWO

Bad Boy. Good Girl.

Jiyong tak sanggup nak lama-lama lagi di situ. Selepas dua tin dia berkeras hendak pulang walaupun TOP mendesaknya untuk bermalam di situ. TOP lalu membiarkan saja dia pergi. Sebaik saja Jiyong pergi, Gyuri dan TOP berpandangan. “Oppa..,” nadanya kembali seperti biasa. Sangat kecewa dan lemah.

 

TOP tepuk bahu Gyuri. “Sabar,” katanya lalu bangun dan mengemaskan tin-tin beer kosong di lantai. “Saya better balik dulu,” kata TOP bersiap hendak beredar. Tapi Gyuri tiba-tiba mencapai tangannya. “Oppa..tidur sini…,” pintanya dengan wajah sedih. TOP terdiam dan pandang wajah Gyuri dan kemudian matanya turun ke tangannya yang dipegang Gyuri. “Deh.. baiklah,” TOP setuju dengan perasaan ragu-ragu. Kini dia pula yang keliru.

 

Mungkin Gyuri perlukan seorang kawan ketika ini, fikirnya. Kawan lain selain Jiyong. Gyuri lalu mengajaknya ke katil. TOP ikut dengan teragak-agak. Jadi berdebar pula bila
Gyuri diam dan hanya menarik tangannya dan berjalan ke arah katil. “Tidur sini Oppa,” katanya lalu membaringkan dirinya di atas katil. “Tapi..,” TOP semakin berdebar. “Saya percayakan Oppa. Tidur sini. Ini kali ketiga Oppa tidur sini. Saya tahu Oppa takkan aniaya saya,” kata Gyuri sambil menepuk ruang kosong di sebelahnya.

 

TOP pun baring dengan perlahan. “Saya mengantuk sangat ni. Good night!” ucap Gyuri lalu baring membelakangi TOP dan menyelimutkan dirinya. Sementara itu TOP hanya diam dan perasaannya sudah bercampur baur saat itu. Dia bangun dan padamkan lampu utama. Kemudian dia pun baring semula dan mula memandang siling…

 

--

 

Jiyong masih di tempat letak kereta, matanya memandang ke dorm KARA. Sebuah lampu terpadam dan dia tahu lampu itu berada di mana. Jiyong lalu menumbuk pintu keretanya. Terasa marah dan kecewa pada Gyuri sudah bercampur dan boleh meledak pada bila-bila masa. Tangannya sakit tapi hatinya lebih sakit. Dia terus masuk ke dalam kereta dan memecut pergi.

 

Di café 24jam…Love Café, Jinx dan Daesung sedang menunggu seseorang. Bora muncul dan segera mendapatkan mereka. “Terima kasih Jinx,” ucap Bora sebaik saja melabuhkan punggungnya di sebelah Jinx. “Daesung..gomawo!” Jinx dan Daesung senyum angguk-angguk kepala. “Sekarang macam mana?” tanya Daesung.

 

“Kita tunggu aje..,” kata Bora sedikit mengeluh. “TOP ssi..di dorm korang kan Jinx?” Jinx geleng kepala. Tidak tahu. Dia sudah lama berada di luar. Sejak siang tadi dengan Daesung. Sekarang sudah hampir 3 pagi. Keadaan café sudah mula sunyi walaupun ada beberapa pelanggan masih menikmati minuman mereka di situ. Daesung pandang Bora dengan rasa aneh. “Bora..kau ke yang..selalu dengan hyung keluar? Bukan Hyorin?” direct je mulut dia tanya.

 

Bora senyum. “TOP ssi..keluar dengan kami semua,” jawabnya merujuk kepada Sistar. Jinx gelak. “Alah.. tak payah nak dalih-dalih.. kau sukakan Oppa kan???” Jinx meneka sambil ketawa. Daesung membesarkan matanya memandang muka Bora yang sudah nampak tersipu-sipu itu. Bora dan hyung??? Aku sangkakan hyung dengan Hyorin….aaaa!!! Daesung jelas terkejut.

 

“Yah Oppa! Sudahlah tu.. sekarang ingat plan kita. Kita kena guna yang ni. Gyuri unnie pun tak tahu ni!” Jinx nampaknya sangat teruja. Bora senyum lebar. Daesung alih tumpuannya pada Jinx dan angguk-angguk. Jinx pun mula explain rancangan baru mereka kepada Daesung.

 

Bora pula dengar sambil bersandar ke kerusinya. Dia alihkan tumpuannya kepada pintu utama café itu dan mendapati Jiyong melangkah masuk…

 

---

 

Youngbae tak dapat tidur. Daesung hilang lagi. Dia pergi ke bilik Jiyong. Jiyong tak ada jugak. TOP tidak tinggal bersama mereka so dia pun pergi check Seungri. Seungri sedang seronok melayari internet dan Youngbae menyertainya secara diam-diam.

 

Seungri google IU dan Youngbae yang berdiri di belakangnya terus menyekeh kepala Seungri. Super terkejut lah si Seungri dibuatnya lalu cuba untuk menutup laptopnya tapi Youngbae lebih cepat. Seungri ditolaknya ke tepi dan kini dia yang menguasai laptop Seungri. “Hyung! Jangan!”
Seungri cuba merampas laptopnya tapi Youngbae menjelingnya semacam. Seungri terus terdiam dan terkaku.

 

“iusinger? Asianfanfics.com? Apa ni?” Youngbae baca apa yang tertera di barisan pertama…

 

 

 

A/n : Hah..ada lagi plan baru diorang ni..aigo..harap anda semua tak boring dengan budak-budak ni..termasuk dengan saya sekali sebab kitorang selalu tukar plan huhu.... sila smash saya di komen box. Tq. Will update shot 43 soonest! Thanks and love y’all!

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!