SHOT TWENTY THREE

Bad Boy. Good Girl.

 

 

Kiko pasrah dan mabuk. Botol-botol arak yang sudah kososng bergelimpangan di kakinya. Di depannya kedua-dua video itu sedang diupload ke internet. Matanya bengkak akibat menangis terlalu lama. Risikonya besar sekali tapi dia sudah bersedia untuk berhadapan dengan risiko itu. Dan..sehari kemudian...

 

--

 

“Gyuri, kau dah tengok?” Jiyong call tengah-tengah malam buta. Nasib baik Gyuri belum tidur sebab Gyuri juga sedang online dan tahu apa yang terjadi. Betapa hatinya hancur dan kecewa kepada si pelakunya. Baginya jika Jiyong dan Kiko saling suka, dia akan menerima mereka sebagai pasangan kekasih dengan rasa terbuka. Tapi dia tahu Jiyong sudah tak sukakan lagi Kiko tapi Kiko buat begini. Dia rasa simpati kepada Kiko pula. Kenapa dia sampai sejauh itu mengejar Jiyong?

 

“Deh..are you OK?” tanya Gyuri lemah. Dia tak OK tapi dah bersedia nak jawab OK kalau Jiyong tanya. “Aku OK. Sebab aku dah jelaskan semua ni sebulan yang lalu kat Papa YG. Dia sedang cover benda ni.. tapi tak semuanya dapat cover,” nada Jiyong juga lemah. “Jiyong-ah. Kau pasti boleh face benda ni! Aku percayakan kau,” Gyuri tiba-tiba bersuara yakin. Jiyong senyum sendiri. Rasa bertuah mempunyai seorang BFF perempuan macam Gyuri.

 

“Gomawo Gyuri.. Tidurlah. Esok contact kau lagi. kalau tak dapat tu, tandanya aku tengah busy handle benda ni. Hm...” Jiyong mengeluh lagi. “Jiyong-ah... hati-hati kalau buat media conference ya. Kau tak bersalah. Jangan buat diri kau nampak bersalah,” pesan Gyuri. “Deh.. good night, Mommy...”

 

“Good night, Daddy...”

 

Tapi mereka berdua sama-sama tak dapat tidur lena...

 

--

 

Serangan di internet sangat hebat. Big Bang disoal oleh media asing dan tak dapat meneruskan tour mereka dengan baik. Papa YG menyarankan agar mereka pulang segera ke Seoul. Tapi sebelum itu Papa YG buat keterangan media mengatakan mereka akan menyiasat perkara ini dengan lebih lanjut. Persoalan yang timbul sekarang ialah adakah Jiyong mengambil dadah? Jiyong buat video o? Siapa gadis bersama Jiyong?

 

Sebelum balik ke Seoul, Jiyong kumpulkan ahli-ahli Big Bang secara rahsia. Dia minta maaf banyak-banyak dan menyalahkan dirinya atas kegagalan tour mereka untuk Alive. Kerana menambahkan lagi masalah yang mereka dah sedia ada. Masing-masing memahaminya dan Seungri adalah yang paling bersyukur kerana Kiko tidak berminat kepadanya.

 

Selepas perjumpaan itu, mereka bersiap hendak balik. Dalam perjalanan Jiyong call Gyuri, kali ni depan Big Bang. “Gyuri, I’m coming home!” katanya dan buat seketika itu dia senyum gembira bila berbual dengan Gyuri. Selepas talian diputuskan Seungri, Daesung dan Youngbae terus bersorak riuh mengusiknya sementara TOP hanya memandang ke arah lain dan buat-buat tak dengar apa yang dibisingkan tu.

 

“Yah..hyung.. hyung dan noona dah declare couple ke?” tanya Seungri, spontan. “Couple?” Jiyong kerutkan dahi melihat muka maknae yang dah syok semacam. “Apa kau fikir ni? Dia kan BFF aku!” percuma kena marah. Huhu.... tapi dalam hatinya.. Couple? Bagus jugak bunyinya ... aikkk????? Andwae! Tak boleh, tak boleh!!!

 

TOP paling wajahnya kepada Jiyong. Dia tahu apa yang Jiyong fikirkan. Hm..pabo! marahnya dalam hati. Tapi dia terus berdiam seperti selalunya. Rancangannya harus berjalan walau apapun terjadi... TOP tersenyum nakal dan tak sedar Youngbae sedang memerhatikannya.

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!