SHOT NINETEEN

Bad Boy. Good Girl.



Gyuri di bawah sebatang pokok berdaun lebat dan rending, tidur bersandar dan dia pula baring di peha Gyuri, menatap ke atas, ke dahan-dahan pokok rending itu. Tenangnya, fikirnya. Nafas tenang Gyuri yang tidur lena menarik pandangannya kepada wajah Gyuri. “My bestie! Yah! Seronok kau tidur!” jeritnya dan gadis itu bangun terkejut. Gyuri lantas menarik kedua kakinya dan kepala Jiyong jatuh ke tanah terus. Jiyong mengaduh dan Gyuri ketawa mengekek. “Padan muka kau! Kacau je lah!”
 


Gyuri gosok-gosok matanya dan dengan muka blur, dia toleh kepada Jiyong yang duduk meraba-raba belakang kepalanya. “Mana Seunghyun-oppa?” Oppa??? Seunghyun Oppa??? Kenapa? Dan Jiyong buka mata! Apa? Seunghyun-OPPA? Dah sedar dari mimpi pun masih tak berhenti berfikir tentang itu. Jiyong cuba bangun tapi terasa ada sesuatu menimpa tubuhnya. “Aduh, aku kat mana?” tanyanya sendiri sambil memerhatikan sekeliling. Matanya tiba-tiba terbeliak dengan mulutnya terlopong super bila dia tahu dia dimana!
 


Jiyong tengok ke bawah, kepada dirinya. Dia hanya berseluar boxer dibawah sehelai selimut tebal. Dan selimut tebal itu dikongsi bersama seseorang lagi... Jiyong segera menoleh ke sebelah dan terkejut melihat Kiko tidur lena memeluk perutnya di sebelah, juga hanya bergaun tidur yang seksi. Jiyong telan air liurnya. Tidak! Ini tak mungkin terjadi, fikirnya. Ini kali kedua! Aku dah janji dengan diri sendiri, JANGAN ADA KALI KEDUA!!!



--
 


TOP dan Dara habis-licinkan semua container makanan emak Gyuri. Terhibur pulak Gyuri menonton mereka berdua makan. “Kenyang, Unnie?” tanya Gyuri, menuangkan minuman panas yang dibekal sekali. Dara mengangguk. “Ini teh hijau. Tadi saya sendiri yang buat, bukan Omma,” katanya senyum lalu menyuakan kepada Dara yang dah nak tersedak dengan mulut masih penuh dengan makanan. Mujurlah Gyuri juga ada bawa extra gelas yang sebenarnya adalah untuk dirinya sendiri. Dia tuangkan minuman tu dan beri pada TOP. TOP sambut diam-diam. Ini kali pertama dia minum teh. Dari dulu dia tak suka teh. Dia peminum kopi tapi dalam keadaan ni... aish, nak tak nak, terima jelah.



“Wah..sedap!” puji Dara. Berseri-seri muka Dara akibat kekenyangan. TOP juga bersetuju dengan pujian Dara tapi dia diam je. “So Jiyong sepatutnya jumpa dengan Gyurilah ni?” tanya Dara, mula balik dah topik tu. “Ah.. tak..tapi kami plan macam tu lah.. erm,” Gyuri jawab teragak-agak. TOP dah mula memerhatikan dirinya dan Gyuri tahu. Sebab tu Gyuri jadi kekok.
 


“Tapi takpelah..kami boleh jumpa bila-bila masa!” sambung Gyuri lagi, seolah menyedapkan hatinya sendiri. “Kami berdua pergi ke New York petang esok. Balik tak tahu lagi,” TOP tiba-tiba bersuara. Dia harap informasi itu dapat membantu Gyuri untuk mengatur semula perjumpaannya dengan Jiyong. “Kau ni! Balik tak tahu lagi? Sampai hati! Dahlah aku rindu sangat kat Youngbae ni!” rengek Dara sambil memukul tangan TOP. Gyuri ketawa kecil dan pada saat itu TOP tak dapat alihkan pandangannya daripada Gyuri. Gyuri nampak cantik bila ketawa. Kecantikan berbeza dengan wanita-wanita lain yang dia tahu memang tergolong dalam golongan ulzzang.
 


--
 


Sekali dah cukup. Tidak kali kedua. Dan aku bukan kasanova. Aku bukan jenis lelaki sebarang. Aku bukan pengamal one-night-stand. Fikiran Jiyong jadi sibuk instantly. Dia segera mengenakan pakaiannya dan berlari keluar meninggalkan bilik hotel itu. Tubuhnya terasa menggeletar. Kenapa? Aku tak berlaku curang dengan sesiapa. One-night-stand macam tu ialah biasa, TIDAK.. ini dah TWO-night-stand! Tapi aku memang pun tak suka hubungan macam tu. Lagi-lagi otaknya berfikir ligat. Urghhhh!! Kenapa aku rasa macam tak best je ni? Oh!!! Maybe kerana…GYURI!!!! “Alamak!! G-MOMMYYYY!!!!!”



Jiyong memecut keretanya ke YG studio. Dia sedar telefonnya tiada semasa dalam perjalanan balik ke YG. Pasti ada di studio, fikirnya. Dan masa tu dah dekat pukul 4AM. Jiyong meluru masuk dan ambil telefonnya. Dia lantas menyemak call dan text log. “Alamak! Banyaknya!!!!” dia menjerit sendiri. Semuanya daripada Gyuri. Jiyong meluru keluar dan memandu ke tempat biasa mereka. “Harap-harap Gyuri masih menunggu di sana...”



Sebaik saja sampai, kereta TOP kelihatan di tempat dia selalu park keretanya. “Eh? Hyung?” Jiyong terus fokus walaupun dia blur. Dan kereta tu dah hidup, nak beredar. TOP dan Gyuri berjabat tangan...sambil berbual…agak lama, sebelum TOP masuk ke dalam kereta dan memandu pergi. Apa hyung buat dengan Gyuri? Macam mana dia tahu tentang tempat ni?? Ottokae??? Kereta TOP berselisih laju dengan keretanya yang diberhentikan di tepi jalan.
 


Jiyong cuba tengok muka TOP tapi tak dapat sebab cermin kereta TOP gelap sangat. Dia toleh semula kepada Gyuri. Gyuri sedang kemas-kemas barang yang berupa container makanan kedalam sebuah beg plastic. Gyuri bawa makanan emaknya dan hyung makan makanan tu???? Betul ke apa yang aku tengok ni? Gyuri dan hyung????? Since when????
 


--



Dara ketawa puas bila mereka dah melepasi kereta Jiyong. “Dia pasti tak nampak aku sebab aku dah masuk kereta dulu tadi!” katanya dan memandang TOP. TOP memandu dengan diam. “Omo..confirm dia tengok korang tadi..hah! Padan muka dia! Siapa suruh lambat, kan orang lain dah ambik!” dan dengan kata-kata itu TOP mengalihkan perhatiannya kepada Dara. Dara tak sedar kerana asyik ketawa nakal. TOP juga tak sedar, yang bibirnya mula mengukir sebuah senyuman manis...
 

 



A/n : Rasa nak taruk Facebook icon ‘Like’ tu, KASI KORANG LIKE BANYAK2 SEBAB I LIKE CHAPTER NI.HAHA...tapi takde and tak pandai...hwahwahwa!!!! Oh, ottokae?

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!