SHOT TWENTY FOUR

Bad Boy. Good Girl.

 

 

Mendarat di Seoul dengan sambutan para peminat memang menguatkan lagi semangat mereka untuk berhadapan dengan masalah yang baru timbul itu. Media juga memenuhi airport untuk mendapatkan berita sensasi mereka. Big Bang berjaya menempuh saringan pertama serangan Kiko di Seoul.

 

Kelima-lima mereka sangat letih dan diberi untuk berehat tanpa aktiviti. Dan Jiyong terus menghubungi Gyuri dan mengajaknya berjumpa pada malam nanti. Gyuri terus setuju.

 

--

 

2AM, Gyuri dah bermain di buaiannya. Rindu juga pada buaiannya itu. Lama dah tak duduk di situ kerana kesibukan KARA. Sebuah kereta datang dan parking di tempat biasa. “Jiyong!” Gyuri dah melompat gembira. Seorang lelaki keluar dari perut kereta dan berjalan tenang ke arahnya. Gyuri jadi pelik. Lelaki ini tidak seperti Jiyong. Dari pengamatannya menggunakan cahaya lampu taman itu, dia tahu lelaki itu bukan Jiyong. Gyuri langsung panik.

 

“Gyuri-ssi. Saya ni..Seunghyun..,” lelaki itu macam tetau je Gyuri nak cabut lari, lantas segera menunjukkan dirinya. Gyuri jadi ternganga. TOP muncul pada saat ini? Wae? “Oh..Oppa..,” Gyuri mengeluh lega dan TOP menjadi berdebar pula bila mendengar dirinya dipanggil begitu. “Mianeyo. Saya tak bermaksud nak takutkan awak,” kata TOP. Gyuri geleng kepalanya. “Tak apa Oppa. Kenapa Oppa yang datang? Jiyong mana?”

 

TOP lalu duduk di buaian tempat Jiyong selalu duduk. Gyuri pun duduk juga di tempatnya tadi. “Jiyong..mungkin akan datang sekejap lagi. Saya saja singgah je. nak ambil udara malam sekejap,” kata TOP, agak kekok tapi dia berusaha untuk tampak cool dan tenang.

 

“Saya tahu awak pasti ada di sini waktu ni. So saya singgahlah kejap,” TOP nervous sampai tak sedar dirinya mengulangi kata-katanya lagi. Gyuri tersenyum dan kemudian tergelak. TOP angkat bulu keningnya. Hairan. “Waeyo?” tanyanya. “Omo.. Oppa..nampak sangat cute. Kami fikir Oppa ni menakutkan,” Gyuri tersasul lalu berhenti ketawa dan juga terdiam terus. TOP senyum. Dia sudah biasa dengan pandangan itu.

 

“Cute? Saya memang seorang yang cute pun. Siapa kami? KARA ke?” TOP dengan coolnya cover keresahan hatinya. Senyuman Gyuri menggetarkan hati lelakinya. Gyuri mengangguk laju. Entah kenapa dia berasa cepat selesa pula dengan TOP. Dan pandangannya terhadap TOP sebelum ini beransur-ansur hilang.

 

“Saya lama dah nak tanya..,” TOP memalingkan wajahnya kepada Gyuri. Gyuri masih senyum manis. Hampir-hampir saja TOP terlupa apa yang nak ditanya. “Ya Oppa?” Panggil lagi...dan TOP hampir...Zasss!!!! TOP kembali! “Er.. berapa lama dah awak kawan rapat dengan Jiyong?” tanyanya lancar dan laju. Cover!

 

“Oh...since 2009..ingat tak dia interview kami kat satu talk show dan saya tanya dia.. pasal Goddess look tu. Dia selamba and sinisnya cakap ..Clearly Not!” Gyuri bercerita dengan muka tak puas hati. TOP tergelak. Dia ada menonton show itu dulu. Gyuri dikatakan mempunyai wajah dan kulit berseri-seri seperti seorang dewi dan Gyuri tanya pendapat Jiyong yang menemuramah mereka. Jawapan Jiyong ialah ‘Clearly Not!’.. menafikan kecantikan dan kehalusan kulit Gyuri di depan umum, dalam TV show lagi tu.

 

Gyuri memang malu sangat lepas tu tapi Jiyong ialah lelaki pertama yang menyebut begitu di khalayak ramai dan dia sangat berterima kasih kepada Jiyong dan mengambil perkara itu sebagai satu hal yang positif dan sejak itu Jiyong terbuka hati untuk berkawan dengannya.

 

“Saya sangat sayangkan Jiyong...,” terpacul perkataan ini daripada mulut Gyuri setelah ceritanya habis. TOP yang terpukau kembali ke dunia nyata dengan sentakan yang kuat di kepalanya. “Sayang? Sarang?” Gyuri tunduk. Diam. TOP terasa hatinya bagai ditusuk sesuatu yang tajam tapi dia masih bertahan. Entah kenapa sakit pula hatinya bila mendengar pengakuan itu tadi.

 

“Saya anggap itu untuk yang kedua.. Sarang!” katanya dengan nada ceria. “Gyuri, kalau macam ni... sudikah awak jadi girlfriend saya?”

 

“Mwo???”

 

 

 

 

A/n : diesssssssss    ...bangun lagi dan bow.. miane. short update lagi!!~ and rebah lagik!!!!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!