SHOT TEN

Bad Boy. Good Girl.

Kedengaran sorakan meriah di saat pasangan BFF ini datang mendekati. Oww…semua dah perasan diorang pakai pakaian kaler sepasang. Gyuri cuba lepaskan tangannya dari Jiyong. Jiyong menoleh dengan muka hairan. “Wae?” Gyuri tunjuk ke tangan mereka dengan matanya. “Aishh… cuba kau manfaatkan saat-saat ni elok-elok. Kau tak tau berapa ramai gadis kat luar sana nak berpegangan tangan dengan aku. Kau pulak… heh, ngengada,” komen Jiyong, tetap menggenggam kemas jari Gyuri.

 

 

Papa YG, Director Yang Hyun Suk tersenyum lebar melihat Gyuri. Ada tetamu yang tak tersangka olehnya. Gyuri terus tunduk, memberi tanda hormat kepada semua. Jiyong ketawa kecil. “Hyung, macam pergi jumpa keluarga bakal suami, kan?” usiknya dan Gyuri picit jari Jiyong yang masih memegangnya, cuba mencubit dengan kukunya yang sederhana panjang. Papa YG tergelak, yang lain pun sama. Jahanam, selambe je dia buat lawak macam tu. Dahlah first time jumpa ramai-ramai macam ni.. Gyuri senyum malu-malu koala bear. Terasa pipinya hangat mengalahkan suhu yang agak dingin pagi tu.

 

 

Seungri dan Daesung meluru kepada Gyuri dan buat intro macamlah diorang tak terkenal. Diikuti tiga gadis popular YG, CL, Bom dan Minzy.. oh lupa sorang.. Park Jimin, artis solo terbaru YG (KPop STAR *I voted her every week since round 1). TOP pula agak pemalu, tunduk je dengan Gyuri. Gyuri dengan pantas bergaul rapat dengan mereka. Teddy dan Gummy asyik berbual dengan Papa YG sementara budak-budak famous ni dah mula panjat tangga naik ke taman Namsan, nak ke Namsan Tower yang letaknya di puncak bukit.

 

 

Tangan Gyuri dah dipeluk Bom dan Jimin, bersama-sama buat riuh sambil menaiki tangga ke puncak bukit dimana terletaknya Namsan Tawa bak kata Korean-English dialect. Big Bang mengekori di belakang, berbual mesra dengan Minzy dan CL. Kiko? Kiko berlari-lari anak mengekori mereka. Oh, cian!

 

 

Mereka sampai kat satu tempat. Merata-rata ada teddy bear. Oh, Teddy Bear Museum. Gyuri lantas menoleh kepada Teddy yang dah buat muka bangga mendahului mereka memasuki muzium besar tu. Mereka semua pun semua dah pernah pergi tapi kalau outing in group, ini yang pertama so, mereka semua pun teruja sangat dengan segala pemandangan dalam muzium tu.

 

 

Ada satu sudut mempamerkan couple teddy bear. Gyuri baru nak jenguk bila perasan TOP dan Bom pandang satu sama lain semacam je. Gyuri senyum. Dia fikir dia tahu apa yang berlaku. Then dia toleh ke sebelah, Daesung dan Jimin senyum malu-malu kat sesame sendiri. Gyuri tengok belakang, Seungri kejar Kiko dan tarik Kiko ke sudut couple bear tu. Sementara Minzy mengepal penumbuknya memerhatikan perlakuan mereka sambil CL mengusap belakang Minzy seperti mahu menenangkannya. Aishh… semua ada… Jiyong???

 

 

 

Gyuri beralih ke sudut lain. Takde mood nak tengok couple bear lama-lama…dengan persekitaran yang aneh oleh budak-budak famous.. Jiyong mana? Gyuri pun mula resah. Jiyong takde kelihatan di mana-mana. “Unnie, kita direct gi tower jom! Sakit mata sakit hati kalau lama-lama kat sini,” Minzy yang cepat ramah, memaut lengan Gyuri dan mereka bertiga with CL lah, keluar dari muzium tu dan mendaki lagi.

 

 

 

Sampai lagi kat satu tempat…dindingnya dipenuhi padlocks a.k.a mangga bukan buah/makanan. ^^ “Aku…tak sesuai berada kat sini,” Kata CL, yang pertama skip tempat tu, diikuti Minzy dengan muka masamnya dan Gyuri dengan muka blurnya.. Then diorang stop pulak kat satu sudut, tak jauh dari dinding mangga-mangga yang kalerful tu.. di situ dinding yang dipenuhi tile-tile kecil berwarna-warni jugak.. dekat tiles tu ada banyak jenis tulisan. Kalau kat padlock, mengunci cinta…kat tiles, untuk BFF.. Gyuri dah terfikir nak tulis kat satu tile.. untuk persahabatannya dengan Jiyong tapi.. aish! Mana Jiyong ni???? Tak seru lah buat sorang-sorang!!!!

 

 

CL dan Minzy dah seronok-seronok buat grafik kat tile diorang. Gyuri mengeluh dan hanya menunggu mereka berdua siap. Dia cuba mendail nombor telefon kawan baiknya tu tapi tak dijawab. Uh..kata nak spend masa sama-sama..tapi dia yang lesap dulu, Gyuri marah dalam hati. Dia pun jalan sorang pergi ke puncak. Namsan Tower dah kelihatan semakin dekat. Suhu juga terasa semakin dingin.

 

 

CL dan Minzy berlari mengejarnya. Mereka bertiga pun sama-sama lagi berjalan ke menara itu. “Mana Unnie dan Oppa?” tanya Minzy, mood dah OK sikit. “Youngbae dan Dara-unnie?” Gyuri cuba memastikan. Mereka berdua mengangguk. “Biarlah diorang dating. Jom kita cuci mata, tengok Seoul dari puncak tower ni,” Gyuri alihkan topic di samping cuba nak menyedapkan hatinya sendiri. Mereka setuju dan berjalan memasuki tower. Mereka guna lif naik ke puncak dan sampai je kat sana, mereka terjumpa Dara dan Youngbae tengah cuci mata sambil bermanja-manja.

 

 

 

Walaupun terkejut, Dara happy sangat jumpa lagi dengan Gyuri. Youngbae senyum je, tak banyak cakap. Cool je macam selalu. Tapi bila dia mula bersuara.. Gyuri rasa hatinya macam..sangat sedih. Sebab dia tanya kat Gyuri.. “Gyuri-ssi, mana Jiyong hyung?” ..Kenapa dia tak tanya dengan colleague dia, CL dan Minzy? Kenapa tanya Gyuri? Dara perasan wajah Gyuri berubah dan segera memarahi boyfriendnya. “Aigo.. jangan lah gaduh…,” Gyuri pulak rasa bersalah sebab rasanya dia jadi punca.

 

“Tinggalkan diorang. Diorang memang macam tu,” kata CL lalu menarik Gyuri ke sudut lain. Minzy dah tengok ke bawah dengan senyuman bahagia. “Wah, kalau tengok view sini malam-malam, mesti daebak kan!” kata Minzy tapi.. senyuman mati bila dia terlihat Seungri masih terkejar-kejar dengan si Kiko dan Kiko pulak tak layan langsung kat Seungri. Mereka berdua rupa-rupanya dah sampai dulu kat puncak tower tu dan berada kat satu sudut tersembunyi agak jauh dari tempat mereka bertiga berdiri.

 

 

 

CL tarik Gyuri ke belakang, jauh sikit dari Minzy bila dia tahu apa yang Minzy tengok. “Waeyo?” tanya Gyuri, berbisik. “Ni adik Jiyong. Garang.. Z-Dragon tau.. Seungri.. siaplah kau! Kita tengok je ek,” CL beritahu satu-satu, ringkas tapi Gyuri faham. Malah senyum mendengar cara CL memberitahunya. Z-Dragon.. Omo! Jiyong garang? Tak pernah Jiyong tunjukkan kegarangannya kat aku pun? Macam aku je yang garang.. Gyuri leka..

 

 

 

“Unnie… aku rasa nak belasah je si Seungri and Kiko tu!” marah Minzy setelah lama diam. Tangannya dicekak ke pinggang. “Dulu dengan Seunghyun-oppa, lepas tu sibuk dengan Jiyong-oppa. Sekarang maknae tu pulak nak kejar dia! Ah.. hanguslah dia lepas ni!! Seungri-ah…!!!” Minzy seolah-olah bercakap sendirian dengan matanya masih tertumpu kepada dua kelibat manusia yang mula merapati mereka.

 

 

 

Gyuri lalu memaut bahu si Minzy yang berdiri tegak macam tengah cas ki dia macam Goku Dragon Balls tu. aish… Dragon lagi ya yorobun… kebetulan sungguh dengan fic saya ini. Suke suke suke!!!!  “Minzy-ah…jom pergi lepak kat café tu dulu… jangan sakit-sakitkan mata dan hati tu.. kan kita datang nak cuci cuci mata!” katanya dan CL turut memaut lengan Minzy dari sebelah. Mereka bertiga berjalan beriringan ke sebuah café di situ. Tak nak bagi Minzy terserempak dengan diorang.

 

 

 

Seketika kemudian kedengaran riuh ketawa dan sorakan nakal di sudut tempat Dara dan Bae dating. Hm, budak-budak Big Bang serang diorang surprised! Jimin dan Bom meluru kepada Gyuri dan geng barunya di café sebaik saja terlihat kelibat mereka bertiga. Gyuri jenguk ke tempat bising tu. Seungri, Dae, Bae, TOP dan Dara mula gerak ke arahnya. Tapi Kiko takde. Jiyong pun takde. Kenapa kedua-duanya takde? Mana mereka pergi? Gyuri dah tak sedap hati. And tak tahan lagi nak bertanya…

 

 

 

Sebaik saja TOP duduk bersama mereka (TOP yang terakhir sampai ke cafe), Gyuri terus bertanya mana Jiyong. Muka TOP macam tak nak bagitahu tapi Bom bagi jelingan tajam kat TOP… In fact semua orang cari Jiyong. Iyelah kan dia leader… TOP garu belakang lehernya, resah semacam tapi sebaik saja Bom berdehem keras, terpacul je jawapan TOP dari mulutnya. Dan jawapannya ialah “Jiyong dengan Kiko!!!”

 

 

 

 

 

 

A/n : bengangnye… Jiyongie, you better get your back here!

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!