SHOT THIRTY SEVEN

Bad Boy. Good Girl.

Dara langsung berdiri dan mengamati wajah orang yang menyapa mereka. “Awak...Kiko-chan?” tanyanya dan gadis itu langsung tunduk memberi hormat. Suasana berubah sekali lagi. “Ehm..awak buat apa kat sini? Bila sampai Seoul?” Daesung sengaja meramahkan dirinya untuk memecahkan suasana kurang enak itu.

 

 

 

Kiko senyum tawar. Matanya melekat pada Jiyong, kemudian beralih kepada Gyuri. “Er..saya datang nak..minum kopi dengan..tunang saya,” katanya, malu-malu. Dan pada saat itu Taecyeon muncul dan terkejut apabila bertemu dengan Big Bang and the gang. “Oh? Korang!” sapa Taecyeon ramah. Semua orang dah jadi blur.. dan Taecyeon macam ada kuasa superpower je bila dia seperti dapat melihat tanda soal muncul bertubi-tubi di atas semua kepala mereka yang ada.

 

 

 

“Aish.. excuse us,” kata Taecyeon lalu beredar ke meja sebelah tapi Jiyong menahannya. Seperti mahu menanya sesuatu tapi… “Taecyeon, join us,” pelawanya dan Taecyeon senyum. “Oh boleh… tapi..,” Taecyeon beralih kepada Kiko dan Kiko menggeleng kepalanya perlahan. “Mian. Maybe next time,” kata Taecyeon beralih semula kepada Jiyong. Jiyong angguk, riak wajahnya berubah sedikit dan bila Taecyeon dan Kiko beredar ke meja lain, matanya terus mengekori mereka.

 

 

“Oh…. Tunang dia ialah Taec hyung?” Seungri akhirnya bersuara, yang pertama selepas beberapa lama mereka semua menjadi diam. “Well, aku suka tengok diorang,” komen CL pula. “Taklah dia nak ganggu kau lagi kan Ji?” CL memandang Jiyong. Jiyong angkat bahu saja. Matanya masih tertumpu kepada pasangan tadi.

 

 

Sementara itu, Gyuri memerhatikan Jiyong dan… TOP memerhatikan Gyuri…

 

 

---

 

 

Mereka bersurai selepas sejam lebih melepak dan menikmati minuman kopi di café itu. Jiyong menghantar CL, Seungri dan Daesung pulang, team single and available. Sementara itu TOP entah kemana dengan Gyuri. Youngbae dan Dara pula bergerak ke tempat lain nak sambung dating secara private.

 

 

“Gyuri..” panggil TOP. Mereka berdua dah berada di dalam kereta TOP. Tapi mereka belum lagi bergerak. Gyuri leka memerhatikan Jiyong yang masih berbual dengan yang lain di dalam kereta yang baru dihidupkan enjinnya. “Gyuri…,” panggil TOP lagi. Gyuri masih leka. TOP lalu mencuit bahunya dan Gyuri langsung menoleh.

 

 

“Oppa..ada Oppa tengok muka Jiyong tadi?” Gyuri terus bertanya spontan. Dia kembali memandang keluar. Ke arah kereta Jiyong. TOP mengetap bibirnya. Ya, dia perasan muka Jiyong memang berubah tadi. Seperti tidak menyukai apa yang dilihat mereka beberapa minit yang lalu…tidak menyukai pasangan baru.. Kiko dan Taec.

 

 

“Anii..saya terkejut tengok Taec dengan Kiko. Tak perasan pulak dengan Jiyong. Kenapa dengan dia?” sengaja dia bertanya. Gyuri buat dia tertanya-tanya. “Oppa, dia macam masih sukakan Kiko. Muka dia.. nampak sangat kecewalah tadi. Kalau saya tak dengan Oppa, memang saya dah lepak dengan dia sekarang! Like..cheer him up!” Gyuri terus je menjawab spontan dan jujur, which is agak menyinggung perasaan lelaki di sebelahnya tanpa dia sedari.

 

 

 

“Hm.. Gyuri, awak nak terus jadi BFF dia ke?” tanya TOP, terus menggerudi. Gyuri terdiam dan menoleh memandang TOP. “Ya, Oppa. Wae?” jawabnya dengan soalan lagi. “Kalau awak pergi kepada dia sekarang ni… dia akan terus anggap awak BFF ONLY. Not more than that,” beritahu TOP juga jujur mengikut pandangannya. Gyuri berfikir seketika. Betul juga cakap Oppa…

 

 

 

“Tapi kita berdua ni Oppa, macam takde kesan kat dia. Tengok impact Kiko bagi…dia jadi tak tentu on the spot!” Gyuri terus menyuarakan isi hatinya yang tak puas. TOP mengeluh senyap. “Jangan risau. Ini TOP.. always TOP walau apapun TOP buat. I will be your cupid,” TOP senyum tapi hatinya terasa sakit pula. Dia sendiri tak tahu kenapa.

 

 

Gyuri langsung membalas senyumannya. “Gomawoyo Oppa. You help me a lot. Tapi.. saya rasa biarlah.. saya nak give up. Jiyong memang takde perasaan yang lebih dari BFF dengan saya. Saya dapat rasakannya. Saya pasti sejak Kiko muncul tadi,” Gyuri terus senyum ceria walaupun dia sedang mengucapkan kata-katanya yang berbunyi negative. Surrender…white flag…

 

 

 

TOP geleng kepala. “Setahu saya awak ni bukan jenis yang senang menyerah kalah. Awak bukannya lemah pun. Sebab awaklah Jiyong boleh bertahan sampai sekarang,” TOP sudah bernada marah. Gyuri terdiam dan tunduk sahaja. “Miane…,” ucapnya.

 

 

 

Hisss…. Sama je diorang ni..patutlah tak couple-couple lagi, TOP mendengus marah sendiri. Kereta Jiyong dan Youngbae dah lama gerak. TOP lalu menghidupkan enjin keretanya dan mula memandu. “Kita jumpa seseorang dulu. Dia tahu apa nak buat,” TOP sengih dan Gyuri angguk.

 

 

 

 

 

A/n : Lagi..dugusaeyo??? double update ni macam biasa nak minta maaf sebab lama sangat tak update. Huhu… spoiler for next episode : YG family meets JYP family!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
autumnX
bbgg- saya double update!!come come read!

Comments

You must be logged in to comment
AyumuChan #1
Chapter 58: Bestnyaa...Good jod author...Keep trying...So sweet.haha
namsaehee #2
Chapter 4: syok sendiri baca crite nie , btw , nice!! , tapi , lain kali , buat yg lebih romantik lagi ye ??
trexemo92
#3
Chapter 3: rasa mcm tgk cerita tp alih bahasa. hahaha. anyway, tk sangka kt sini ada jugak fics dlm BM. Kyaaaaaaaaa~~~i love it so much!!!!!!
MaryReeds
#4
Chapter 58: Nice story!!! Touching :'(
MaryReeds
#5
Chapter 42: Triple X? Ape tu?
MaryReeds
#6
Chapter 31: SERIOUSLY AKU TAK PAHAM BETOL DENGAN TOP NI! *CONTINUE READING*
MaryReeds
#7
Chapter 19: "Tanahair" haha !
-Yuan-
#8
Chapter 1: I love the couple sadly I can't malay
But it looked awesom if you ever decide to make a english fanfiction about them noth would be awesome
sndrprk
#9
Chapter 59: part 2? WAAAAA~~! suka suka
Catalina390 #10
Chapter 59: what sequel? OMG!