23

Opposite Attracts

Sebulan kemudian...

 

SeungHo memaut bahu ByungHee yang sedang sibuk mengelap gelas dengan kain putih itu.ByungHee menoleh ke arahnya dengan riak wajah tanda tanya.SeungHo pula menguntum senyuman manis ke arahnya.

"Wae?" Soal ByungHee,sambil menyambung semula kerjanya.

"Kenapa aku tengok kau ni macam senyap saja?Tak sihat ke?" Soal SeungHo sambil tersenyum.ByungHee sekadar membalasnya dengan senyuman.Tangannya masih ligat menyiapkan kerjanya itu.

"Dia tak call kau hari ni?" Soal SeungHo.

"Dia kan sibuk dekat sana.Takkanlah dia asyik nak call aku sepanjang masa kan,"balas ByungHee.

"Kau okey ke?" Soal SeungHo lagi.ByungHee menoleh ke arahnya.

"Kenapa kau tanya aku macam tu?" Soal ByungHee,hairan.

"Tak adalah.Sebab...baru-baru ni ada keluar berita pasal Victoria dengan Lee Joon.Kau tak rasa apa-apa ke?" Soal SeungHo,ingin tahu.ByungHee tersenyum nipis.

"Aku dah janji dengan dia yang aku takkan masuk campur dalam urusan kerjaya dia,SeungHo.Selagi dia boleh uruskannya dengan sendiri,aku takkan masuk campur.Lagipun aku yakin...dia perlukan masa untuk selesaikan hal dia dengan Lee Joon,"kata ByungHee,tenang.SeungHo menepuk bahunya dengan perlahan sambil tersenyum.

"Victoria mesti bangga sebab ada boyfriend yang sporting macam kau,ByungHee,"kata SeungHo.ByungHee tersenyum ke arahnya.

"Amboi rancaknya bercerita,"kata Cheondung yang baru melangkah masuk ke dalam dapur sambil membawa cawan dan pinggan kotor untuk dicuci itu.SeungHo dan ByungHee menoleh ke arahnya.

"Mesti berbual pasal Victoria Noona ni,"sampuk Mir dari belakang Cheondung pula.Mir kemudiannya memaut bahu kanan ByungHee sambil diperhatikan oleh SeungHo yang masih lagi memaut bahu kiri ByungHee itu.

"Hyung...kami semua tahu yang Hyung tengah rindukan kekasih hati Hyung tu.Tapi..kami juga rindukan Hyung yang dulu.G.O Hyung yang selalu senyum...ceria...dan suka buli kami yang maknae ni,"kata Mir sambil memandang ke arah Cheondung.Cheondung kemudiannya memaut bahu Mir sambil memandang ke arah ByungHee.

"Betul tu,Hyung.Lagi satu...jangan pula Hyung lupa pasal temujanji kita hari Ahad ni,"kata Cheondung.

"Oh...nasib baik Cheondung ingatkan.Hyung betul-betul terlupa pasal temujanji kita hari Ahad ni,"kata ByungHee,bagaikan baru mengingati sesuatu yang amat penting itu.

"Dah agak dah.Kalau Cheondung tak ingatkan,rasanya memang Hyung dah lupa terus kan?" Balas Cheondung.ByungHee tersenyum lebar.

"Miane.Em...so...kita dah ada apa-apa plan untuk dia Ahad ni?" Soal ByungHee sambil memandang ke arah SeungHo,Cheondung, dan Mir itu.Mereka kemudiannya tersenyum sesama sendiri,seolah-olah sudah dapat membaca fikiran masing-masing.

 

 

"Hai semua!!!"

SeungHo,ByungHee dan Mir terkejut apabila mereka dipeluk serentak oleh seorang wanita yang berpakaian gaun berwarna merah jambu itu.

"Ouch!Noona!Sakitlah!" Jerit Mir,tidak selesa dipeluk oleh wanita itu.Wanita itu tertawa kecil sambil melepaskan pelukannya.

"Noona ingatkan kamu semua tak datang tadi.Baru ingat nak merajuk,"kata wanita itu,mula memuncungkan mulutnya.Cheondung yang berdiri di sebelahnya sekadar tersenyum.

"G.O Hyung cakap dia hampir terlupa pasal majlis pertunangan ni,Noona.Kalau Cheondung tak ingatkan...rasanya dia tak datang terus ,Noona,"kata Cheondung sambil tersenyum nakal ke arah ByungHee.

"Yah...Cheondung..."

Belum sempat ByungHee menghabiskan kata-katanya,kepalanya ditolak lembut oleh wanita itu.

"Yah,Jung ByungHee!Sampai hati ByungHee nak lupakan hari penting Noona ni ekh?"Marah wanita itu.

"Miane,Noona!"ByungHee membetulkan rambutnya setelah kepalanya ditolak oleh wanita itu.

"ByungHee bukan sengaja nak lupa.Cuma ByungHee ada banyak kerja sikit kebelakangan ni.Tu yang...ByungHee hampir-hampir saja lupa pasal hari penting Noona ni,"kata ByungHee.Wanita itu mencebik.

"Ala Dara Noona...G.O Hyung bukannya ada banyak kerja sangat pun.Cuma sekarang ni Hyung tengah ada sindrom angau kan?Buah hati tak ada depan mata...jadi hidup Hyung jadi tak tentu arah sekejap,"kata Mir,seraya bergurau.SeungHo dan Cheondung ketawa apabila mendengar gurauan Mir itu.ByungHee sekadar membalasnya dengan jelingan.

"Tulah...mentang-mentanglah buah hati dia orang terkenal kan...sampai hati dia nak lupa dekat Noona,"kata Dara sambil menyiku lengan ByungHee.

"Noona baru ingat nak jumpa dia.Yelah...orang popular kan.Sekali sekala nak juga Noona bergambar dengan dia,"kata Dara.ByungHee tersenyum ke arahnya.

"Lah...sepanjang Noona tinggal dekat Seoul tu,takkanlah Noona langsung tak berjumpa dengan dia?" Soal Mir.

"Cheol Yong ah...Seoul tu besar.Bukan senang nak jumpa dengan artis tau dekat sana,"kata Dara sambil bercekak pinggang.

"Tapi Noona dapat pula jumpa dengan Ji Yong Hyung kan,"balas Mir,seraya mengusik.Wajah Dara berubah merah sebaik sahaja mendengar nama tunangnya disebut.SeungHo,ByungHee,Cheondung,dan Mir tersenyum sesama sendiri.

"Mir ni jahatlah.Saja buat Noona malu,"kata Dara,cuba menyembunyikan wajahnya yang berubah merah itu.

"Ala...Noona sukalah tu kan kita sebut-sebut nama bakal suami dia."Ternyata Mir tidak jemu untuk mengusik kakak kepada Cheondung itu.

"Ni kenapa bising-bising ni?"

Dara segera memaut lengan Ji Yong yang baru tiba ke arah mereka itu.

"Oppa...tengok mereka ni.Mereka tak habis-habis buli Dara,"kata Dara,manja.Mir dan Cheondung terbatuk-batuk apabila melihat lagak manja Dara terhadap tunangnya itu.SeungHo dan ByungHee pula tersenyum-senyum sambil berdehem beberapa kali.

"Oh...Hyung.Jom kita balik...tiba-tiba perut Mir meragam pula.Rasa nak muntah,"kata Mir,sambil mencapai tangan Cheondung,berura-ura mahu beredar dari situ.Dara kemudiannya memukul lengan Mir dengan kasar.Mir menggosok-gosok lengannya yang kesakitan itu.Mereka yang lain pula sekadar ketawa.ByungHee pula sekadar tersenyum sambil memandang ke arah telefon bimbitnya.Bagaikan sedang menanti panggilan yang penting daripada seseorang.

 

"Hari ini merupakan hari yang paling bahagia dalam hidup Noona kesayangan saya.Oleh itu,saya dan kawan-kawan saya yang lain...telah menyediakan hadiah yang istimewa untuk Dara Noona dan Ji Yong Hyung sempena dengan hari bersejarah mereka pada hari ini,"kata Cheondung sambil tersenyum ke arah Dara yang sedang duduk bersebelahan dengan Ji Yong itu.Dara turut membalas senyuman adik kesayangannya itu.

 

it so beautiful
mo li i so do
ne yo pe i so do
nul u so ju nun
it so beautiful
u ri ham ke han nal dul
ni ga he jun mal dul
mo du gi ok he
nul mi an he nan
 
i se sang e ma nun
nam ja dul gwa nun
bi gyo dwe go
bu jok ha get ji man
non i ron ne ga
se sang nu gu bo da
yeah
ga jang mot ji da mal he
 
oh
sa rang i on da
ga su mi an da
ba ram i bun da
na wa no re he
oh
sa rang i on da
ga su mi an da
ne so jung han
na ma ne angel,
you are my angel
oh.. oh..
 
sa rang un
ba ra mul ta go
ne mam so gu ro
du ro wa
ne o ro bu tun
ga su mul
ta su hi no gyo nwa
ni seng gang
ma ne do
nan u sum i na
no rang ga chi
go rul ten mok he hi mi
mak du ro ga
baby follow me
nal ta ra wa u ri du ri
i je bu to shi jak
dwen u ri loves story
just hold my hands
yak sok he ni gu rim
ja ga dwe jul ke
whenever you can call me
 
i se sang e ma nun
nam ja dul gwa nun
bi gyo dwe go
bu jok ha get ji man
non i ron ne ga
se sang nu gu bo da
yeah
ga jang mot ji da mal he
 
oh
sa rang i on da
ga su mi an da
ba ram i bun da
na wa no re he
oh
sa rang i on da
ga su mi an da
ne so jung han
oh..
 
you’re so beautiful,
you’re so beautiful,
you’re so beautiful..
you’re so beautiful,
you’re so beautiful,
you’re so beautiful..
 
oh
sa rang i on da
ga su mi an da
ba ram i bun da
na wa no re he
oh
sa rang i on da
ga su mi an da
ne so jung han
na ma ne angel
 
 
Persembahan istimewa mereka diakhiri dengan tepukan gemuruh oleh tetamu yang hadir.Dara yang terlalu gembira dengan kejutan itu segera berlari mendapatkan adiknya sebelum dipeluknya dengan erat.
"Doongie yah~~Gomawo,"ucap Dara sambil memeluk Cheondung dengan erat.
"Noona...chukae,"ucap Cheondung sambil membalas pelukan kakaknya itu.
 
"Yah...jom kita tangkap gambar sama-sama nak?" Soal Dara sambil memandang ke arah SeungHo,ByungHee,Cheondung dan Mir itu.Tanpa menunggu pertanyaannya itu dibalas,Dara segera menarik tangan Cheondung sebelum dihalakan kamera ke arah mereka.Sebaik sahaja giliran SeungHo dan Mir selesai,Dara menoleh ke arah ByungHee.
"Cepat ByungHee.Kita dah lama tak tangkap gambar sama-sama kan?"Soal Dara sambil menarik lembut lengan ByungHee.ByungHee sekadar menurut kemahuan Dara yang sudah dianggapnya seperti kakak kandungnya sendiri itu.
"1,2,3 KIMCHI!"
 
Klik!
 
Cahaya lampu kamera yang terang itu membuatkan pandangan ByungHee menjadi silau.Dia menutup matanya dengan kedua-dua tangan sebelum dia menggelengkan kepalanya.Dia cuba membuka matanya semula.Entah mengapa pandangannya menjadi silau secara tiba-tiba sebelum pandangannya berubah menjadi seperti sediakala.Dara yang menyedari kelakuan pelik ByungHee itu segera memegang tangannya.
"ByungHee yah...gwenchana?" Soal Dara,bimbang.ByungHee tersenyum ke arahnya sambil menggeleng.
"ByungHee okey,Noona.Mungkin flash kamera ni kuat sangat kot,"balas ByungHee.Dara tersenyum lega apabila mendengar jawapan daripada ByungHee itu.
 
 
ByungHee berulang kali menggosok-gosok matanya itu sambil memandu.SeungHo yang berada di sebelahnya itu menoleh ke arahnya dengan riak wajah bimbang.
"Kau okey ke?Aku tengok kau asyik gosok-gosok mata sejak kita balik dari majlis Dara Noona tadi,"soal SeungHo.ByungHee menoleh ke arahnya sambil tersenyum paksa.
"Aku okey.Cuma mungkin aku tak tahan dengan flash kamera tadi kot.Silau sangat,"kata ByungHee,sambil cuba meneruskan pemanduannya.Sekali lagi dia menggeleng-gelengkan kepalanya,seolah-olah cuba menumpukan perhatian sepenuhnya terhadap pemanduannya itu.SeungHo sekadar memandang ke arahnya tanpa langsung bersuara.
 
 
 
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
KaRain #1
Chapter 46: Please have this fic translated in english. I love the tomato couple.
Love_GO87
#2
Chapter 46: bestnya, saya sayang akak...sehappy2 endingnya >< *terlalu gembira*
Love_GO87
#3
Chapter 41: sedihnya, kesiannya byunghee oppa T__________T
Love_GO87
#4
Chapter 21: nanti byunghee oppa sedih and kesunyian pulak..takpe oppa, saya masih ada di sini untuk oppa ><
Love_GO87
#5
Chapter 20: alahai makin comel pulak byunghee oppa ni ><
vicqian #6
Chapter 17: Pasangkan Sun Young dgn Mir saja biar tidak kesepian. Sun Young memang gadis yg baik, tidak mementingkan diri sendiri. Update soon •⌣•
Love_GO87
#7
Chapter 13: sukanya...yun dah nak bagitau rahsia samcheon dia...tp byunghee lagi cepat, keke
adoi comel la pulak
vicqian #8
Chapter 10: Thank u for the fast update •⌣• Sedih juga melihat kondisi ibu G.O tapi mereka seharusnya dapat bahagia •⌣•
Love_GO87
#9
Chapter 10: aduhai comelnya tapi sedihlah tengok ibu G.O macam tu
vicqian #10
Chapter 9: Romantis nya •⌣• Tomato couple sangat cocok juga •⌣• Update soon ☺ĸåφ ˆ⌣ˆ