003 *

You're My Enemy [EDITED]

Edit: Chapter 3 dan 4 telah bersambung..


Iu - Marshmallow

 


 

Taesil tertidur di dalam kelas sejarah. Youri memanggilnya dengan suara yang low tetapi Taesil tetap tak bangun. Macam mana nak bangun kalau macam tu? Nyenyak betul Taesil tidur. Dia guna buku teks sejarah untuk menghalang cikgu yang sedang mengajar di hadapan dari nampak dia tidur. Tetapi apakan daya cikgu tetap nampak juga dan dia berjalan ke meja Taesil. Taesil dimarahi cikgu. Pelajar kelas Taesil dah terbiasa dengan apa yang terjadi. Sebab hampir banyak kali perkara yang sama terjadi. Ada yang ketawa lucu melihat Taesil yang dimarahi cikgu. Bukan ketawa mengejek.

Taesil menguap. 

Rehat...

"Kau tak kejutkan aku pun" Taesil menyusun buku di bawah meja.

"Aku dah kejutkan dah, kau je yang tak dengar" kata Youri. 

"Aish, tak pasal-pasal aku kena marah. Dah lah Luhan pun pandang aku tadi. Dia mesti ketawakan aku jugak" Taesil mengeluh. Buat malu je memikirkan yang dia selalu memalukan diri macam tu. 

"Dia tak ketawakan kau lah. Aku nampak. Dia hanya senyum je tapi tak ketawa pun" balas Youri.

Taesil dan Youri keluar dari kelas mereka untuk pergi rehat.

"Taesil-ah, kau nak tak pergi tengok dekat mana kita ambil periksa akhir tahun nanti?"

"Dah keluar ke? Nak! Aku nak tengok jugak dekat mana musuh aku tu ambil periksa nanti"

"Ok. Lepas makan nanti kita pergi lah. Aku lapar sekarang ni" Taesil hanya mengangguk.

------

"Aku jumpa nama aku" kata Youri sambil jari telunjuknya menunjuk dekat nama dia. 

"Dekat mana?" Taesil yang berada di sebelah kanan Youri bertanya tetapi mata dan jarinya masih mencari nama musuh dia, misi dia sekarang ini.

"Bilik 4"

"Oh" Taesil mengangguk.

Dia mula bergerak ke kanan lagi untuk mencari nama Sehun dan makin menjauhi Youri.

"Ah! Kau pun sama dengan aku jugak. Yeah!" Taesil hanya mengangguk senyap. Dia masih mencari. Mana nama budak ni?

Sekarang ni dekat depan papan kenyataan hanya ada Taesil dan Youri je, buat masa ni lah... Baguslah. Tak ada orang lain nak mengganggu mereka melihat senarai. Taesil makin lama menjauhi Youri. Papan kenyataan tu besar dan panjang. Taesil fokus mencari nama Sehun dalam banyak-banyak nama yang ada dekat situ sampai tak sedar di belakangnya ada orang. Jari telunjuk Taesil berhenti tepat-tepat dekat nama Sehun.

"Oh! Dah jumpa!! Bilik 4 juga! Yeah, sama dengan aku!!" Taesil menekan-nekan nama Oh Se Hun dengan rasa benci dengan jarinya. Jaga kau Sehun, aku akan kalahkan kau dalam periksa nanti. You just wait...

"Kau sukakan Oh Se Hun jugak ke?" Taesil terdengar satu suara di belakangnya.

Siapa pulak yang mengganggu moment dia ni? Taesil ingat suara tu Youri jadi dia terus menggeleng laju-laju.

"Kau gila ke? Kau tau kan yang dia tu musuh aku. Kenapa kau tanya lagi. Tak mungkinlah aku suka dia. Tunggu 1000 tahun nanti, ta- Ah, tak tak. Tunggu 1000 tahun pun aku tetap takkan pernah jatuh cinta atau suka dekat dia. Aku Choi Tae Sil ..." Taesil mula pusing belakang untuk melihat 'Youri'

"... akan kalahkan Sehun tak guna tu dalam pe-" Taesil berhenti bercakap dan memandang orang yang berada di hadapannya.

Mana Youri? Sejak bila Youri pakai uniform lelaki ni? Mana kepala dia? Taesil terpaksa mendongak untuk melihat wajah orang yang berada di hadapannya. Tinggi betul dia.. Omg.. Adrenalin mula mengalir dalam badannya. Taesil rasa macam pitam sekarang ini sebab...

AAARGGHH!!!

Sehun ada dekat depan dia??

!! 

Taesil jadi kaku dan hatinya berdebar-debar dengan laju. Matanya membulat dan mulutnya sedikit terbuka '0o0'. Sehun juga memandangnya tapi masih tak cakap apa-apa. Badan Taesil mengigil membalas pandangan dengan Sehun. Renungan lelaki itu membuat meremang bulu roma Taesil.

Rasa teruja yang dia rasakan tadi terus lesap entah ke mana. Dah lari ke mana pun dia tak tahu. Kiri dan kanan Sehun ada 2 orang lelaki yang dia tak kenali. Mungkin kawan Sehun. Dua-dua kacak macam Sehun. Lupakan tentang dua orang itu. Dia tak tahu nak buat apa sekarang ni. Masih dengan keadaan kaku memandang Sehun bagaikan anak patung. Boleh tak kalau dia nak gali kubur dia sekarang juga?

Dia tak tahu nak buat apa. Otaknya tak dapat berfungsi dengan baik. Apa yang dia perlu buat sekarang ni? Lelaki yang berada di sebelah kiri Sehun ketawa.

"Pfft... Sehun tak guna. Kali pertama aku dengar orang panggil kau 'tak guna', Sehun. Depan-depan pulak tu. Hahahaha. Nampaknya tak semua perempuan sukakan kau, Oh Sehun"

Youri yang sedar Taesil dalam situasi yang 'bahaya' terus mendekati Taesil. Youri tunduk hormat sedikit dekat dia orang lalu memegang lengan kanan Taesil dan menarik atau patut dikatakan mengheret Taesil yang telah kaku itu menjauhi tempat tadi.

Taesil dan Youri masih boleh dengar gelak ketawa kawan-kawan Sehun yang kuat itu. Sehun tak ada reaksi. Dia hanya melihat Youri yang sedang mengheret Taesil. Dia tiba-tiba teringat sesuatu.

'Choi Tae Sil...' fikir Sehun. Hm.. nama yang familiar..

 

Secret - YooHoo

 


 

"Ah! Malunya aku!!" Taesil mengusutkan rambutnya buat kali ke-7. Muka pun dah ada kesan air mata. Sakit hati, mati, bengang, apabila terfikirkan tentang apa yang terjadi sebentar tadi. Rasa nak gali kubur sendiri pun tak hilang lagi.

Nasib baik sekarang ni waktu belajar sendiri kalau tak mesti dia kena marah dengan cikgu lagi sebab buat bising. Youri yang berada di sebelahnya hanya membaca buku. Disebabkan bukan dia yang cakap dengan 'musuh' dia sendiri. Disebabkan hal itu bukan kena pada dia sendiri, jadi dia tak ada rasa apa-apa sangat. Huh.

Youri pun seorang yang pandai jugak. Setiap kali periksa dia mesti akan jadi pelajar Top 20. Kadang-kadang dia sendiri tertanya-tanya, macam mana dia boleh berkawan dengan budak nombor terakhir yang pelik ni?

"Siapa suruh kau tunjuk apatah lagi menekan-nekan nama dia. Lepas tu cakap nama dia kuat-kuat. Bukannya nak tengok kiri kanan pun tadi" Taesil teringat kes tadi lagi.

Dia menjerit dan mengusutkan rambutnya lagi. Classmates dia hanya buat tak endah sebab mereka dah terbiasa. Bila nak dekat periksa je mesti Taesil akan berkelakuan sebegitu tetapi sekarang ni bukan sebab periksa. Tak tak. Peperiksaan pun penyebabnya juga tetapi itu nombor 2, nombor 1 yang buat otak Taesil kusut sekusut rambutnya itu adalah Sehun. Memang dia rasa menyesal dengan apa yang berlaku tadi. Menyesal benda itu terjadi tadi.

Tapi tak ada apa yang dia dapat buat sekarang ini. Sehun sudah pun melihat dia. Dah dengar tentang 'musuh' itu juga.

"Ah! Malunya!! Macam manalah aku boleh tak perasan yang dia orang ada dekat belakang aku?" Taesil menghantukkan kepalanya di atas meja. Dia mengeluh sambil mulutnya membebel...

"Kalaulah aku hanya tengok nama dia tanpa tunjuk tadi mesti dia akan buat tak kisah dengan apa yang berlaku. Kalaulah... Ahhh!! Siapalah yang bongok sangat pergi tanya soalan tu? Mesti sekarang ni Sehun ingat aku ni salah seorang dari peminat dia. Tidaaakk!! Aku tak nak dicop sebagai peminat si Oh Sehun tu" dahinya masih melekap di atas meja lalu dia menyengetkan kepalanya memandang langit yang membiru di luar tingkap. Meja Taesil berada di sebelah tingkap.

"Cantiknya langit tu" gumamnya perlahan dengan perasaan sebal. Taesil teringat sesuatu. Dia mengangkat kepalanya secara mendadak dan pusing memandang Youri.

"Ha! Dia kan tak kenal aku. Jadi, kira ok lah tu. Dia tak kenal aku, kelas dia jauh dari kelas kita. Mesti kita takkan terserempak dengan dia lagi kan?" Youri memandang Taesil.

"Ha.Ha. Pandai betul kau ni, Choi Tae Sil..." Youri berkata tanpa nada dan reaksi. Taesil tersengih.

"Of course" Youri memandang bukunya semula dan menyelak helaian yang seterusnya.

"... Atau tak. Kau baru je cakap nama kau depan dia malah depan kawan-kawan dia tadi. Mana tak kenalnya. Kau bagitau nama penuh pulak tu. Kesian betul" senyuman Taesil hilang secara mendadak.

"Ah, tidakkk!! Aku terlupa pasal tu! Aduh! Kenapalah aku cakap macam tu tadi? Aku ingat yang tanya tadi tu kau! Kenapalah kau tak selamatkan aku awal-awal tadi?" Taesil menumbuk mejanya tetapi terus menarik tangannya sebab rasa sakit. Kenapalah dia tumbuk meja ni?

"Aku tengah cari nama seseorang tadi. Nasib baik aku tolong kau. Kalau aku tinggalkan kau dekat situ seorang-seorang lagi teruk dengan keadaan kau yang kaku macam tu. Takkan kau tak boleh bezakan suara aku dengan suara lelaki? Suara aku tak garau macam tu ok" balas Youri pula. Taesil terdiam. Siapa agaknya antara mereka bertiga yang tanya soalan itu tadi? Kalau aku jumpa... nahas kau aku kerjakan. Disebabkan soalan kau tu lah! Ish!

"Dah lah daripada kau asyik fikir pasal tadi lebih baik kau baca buku. Kata nak kalahkan Sehun dalam periksa tapi satu buku pun tak ada atas meja kau tu. Kosong!" Taesil mengeluh.

"Aku lebih suka baca buku dekat rumah. Kalau baca dekat sekolah, satu apa pun tak boleh masuk sebab aku lebih suka berangan" Taesil tersengih. Tangan kanannya menongkat dagunya lalu dia memandang ke hadapan.

Sekarang ni dia sedang menjawab periksa dekat bilik 4. Suasana sunyi je. Semua pelajar khusyuk menjawab soalan. Tiba-tiba pintu bilik 4 'ditendang' dengan kuat. Semua memandang ke arah pintu. Cikgu yang merupakan pengawas peperiksaan yang sedang memerhatikan pelajar ternganga mulutnya. Lelaki itu berjalan dengan langkah bagaikan dia seorang model, mendekati meja Taesil. Semua orang hanya memerhatikan drama yang terjadi.

Lelaki itu menghulurkan tangannya pada Taesil dengan sopan dan Taesil menyambut dengan senyuman yang lebar. Masing-masing tersenyum pada satu sama lain. Lelaki itu menarik Taesil keluar dari bilik peperiksaan itu. Semua terkejut. Apa kes orang ni? Tetapi apabila seorang mula menepuk tangan, semua menepuk tangan. Dengan sorakan pelajar-pelajar lain, mereka berlari. Pengawas peperiksaan itu hanya ternganga dan terdiam. Lelaki itu berlari masih memegang tangan Taesil di koridor sekolah.

"Ke mana kita nak pergi, wahai puteraku?" Taesil yang dari memakai uniform sekolah tiba-tiba ditukar menjadi dress ala-ala seorang puteri raja itu bertanya dengan termegah-megah disebabkan penat berlari tadi. Lelaki yang Taesil panggil putera tadi berhenti berlari dan pusing memandang Taesil disebelahnya.

"Kita lari" jawapannya mengundang tanda tanya dekat Taesil.

"Eh?" Lari? Lari ke mana?

"Kita lari jauh dari dewan peperiksaan itu. Tempat tu mesti teruk untuk awak menerima kenyataan. Yelah, awakkan selalu dapat nombor terakhir. Mesti awak tak suka peperiksaan, kan?" Taesil terharu. Terharu sangat.

"Terima kasih puteraku, kerana sentiasa memahami diriku ini. Mari kita pergi" Putera Taesil berlari sambil memegang tangan Taesil. Tiba-tiba putera itu berhenti secara mendadak menyebabkan Taesil yang berada di belakangnya terlanggar belakang putera itu.

"Auw~" Taesil memandang hadapannya. Sehun berdiri di hadapannya sambil tangan kanannya didepa ke hadapan.

"Stop" katanya. Tetapi kenapa suara Sehun lain macam je. Macam perempuan. Suara dia memang macam tu ke?

"Sehun?" tanya Taesil pelik. Macam mana budak Sehun ni boleh ada dalam imaginasi dia ni?

"Sebelum kau dengan angan-angan kau yang merapu tu, aku nak tanya..." Peliknya suara Sehun ni. Kenapa dia rasa macam kenal je suara ni? Taesil kembali ke alam nyata.

 

"... Kau dah siap ke kerja math yang cikgu bagi dua hari lepas?" Rupanya suara Sehun yang pelik tadi suara Youri. Wah! Terkejut mak. Ingatkan suara Sehun macam tu, dia mana pernah dengar suara Sehun sebelum ni. Masa terserempak tadi, mana budak itu ada keluarkan suara dia.

Ish! Kacau je Youri ni. Taesil memandang Youri.

"Kau cakap apa tadi?" tanya Taesil semula kerana dia tak berapa dengar soalan Youri tadi.

"Kerja math semalam kau dah siap ke belum? Cikgu dah sampai"

Youri menayangkan buku latihannya dekat depan muka Taesil dengan tangan kirinya manakala tangan kanannya menunjuk Cikgu Go (cikgu yang banyak cakap) yang ajar math kelas dia, masuk dalam kelas. Semua pelajar dah bangun. Taesil rasa jantungnya mula berdegup dengan laju. Mukanya jadi pucat. Kalau ditoreh mesti tak keluar darah.

Dia baru teringat. Satu haprak pun dia tak siap kerja tu. Oh no!

"TTTTIIIIDAAAKKK!!!" jerit Taesil dan memegang rambutnya yang masih kusut.

Youri menepuk dahinya. Kalau iye pun tak perlu lah jerit sampai semua orang dengar.


 

Terima kasih kepada yang vote dan subcribe cerita ni. Tunggu part seterusnya nanti ^o^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ArissGemini
Update! Siap edit semua. Kalau masih berminat, boleh baca semula :3

Comments

You must be logged in to comment
Baeksehunnie-0494
#1
plzzz make it English sub
KiNhAn88Wolf #2
Chapter 50: Wah!!! Bestnya fanfic ni!! Tpi saya rasa pelik sbb lepas baca fanfic ni mood saya nak belajar on XD Saya macm Taesil slalu dpt terakhir dlm kelas and klau x silap saya Taesil kelas 4 kan sbb saya klas 4 jgk XD!! Daebak authornim!! Saya mengambil masa 4 jam lebih tuk cerita ni skng dh kul 1:23 pgi XD!!
June93
#3
Chapter 50: OMO AUTHOR-NIM!!! FINALLYY SEMUANYA DAH TAMAT!! LAMA SAYA TUNGGU!! HAPPY BELATED DAY AUTHOR-NIM!!! SAYA AKAN TUNGGU CERITA YANG BARU!! Saya dalam 169 subcribers tu tau. Pembaca setia. Lol. Tahniah! Dah ada First Completed Story in here!!
pxstellxx
#4
remember me? BaekkieAsya? burupiku who the one made a poster for you before?
June93
#5
Chapter 49: Welcome back author-nim.. semoga cepat sembuh.. saya pun sedih dengan berita kai tu.. tapi sedang menerima ia.. sedang..
yme_xiu #6
Chapter 42: Chapter 42: trigt ot 12..huhuhuhu
yme_xiu #7
Chapter 7: Chapter 7: tsk tsk..dri tdi x benti senyum..
yme_xiu #8
Whaoo...author nim... Daebak!!! 1st time bce cite malay [account ni la..]...updated soon... Ouke?...sehun!!
princea2899 #9
Chapter 48: Wuuu~ ~~ Sehun jeles. .. Luhan cp dngn Jin Yun ker? ?? Jjang. .. ♡♥♡♥
Keep update. .. update soon. .. palli update. .. ♡♥♡♥
Sehunie237
#10
Chapter 48: Woooo..sehun jealous.haha.X baik tau sehun tumbuk luhan he your best hyung ever.ahh..luhan..pls couple sedihla tgk die ni.Update soon~~hwaiting