009 *

You're My Enemy [EDITED]

Meghan Trainor - No Excuses

 


Loceng tamat sekolah pun berbunyi. Taesil menyarungkan tali beg sekolah ke bahu. Taesil dan Youri keluar dari kelas dan berjalan untuk keluar dari sekolah sambil berborak-borak.

"Mesti kau seronok yang kau dah tak nampak dua orang musuh kau tu" kata Youri dengan sedikit senyuman.

"Sudah semestinya!" Taesil tersenyum bangga. Tak ada benda lain yang lebih seronok dengan tak berjumpa dengan musuh sendiri. Siapa yang suka berjumpa dengan musuh sendiri? Oh ya! Terlupa pula

"Aku rasa gembira ada dua sebab" Taesil menunjukkan dua jarinya pada Youri.

"Dan sebabnya adalah...?" 

"Yang pertama memang pasal dua orang tu dan yang kedua pula... aku dapat cikgu sendiri untuk mengajar aku balik nanti!" Taesil menepuk tangannya gembira.

"Betul ke? Dan kau baru beritahu aku sekarang?!" Youri memberi pandangan tak percaya dekat Taesil.

Dia ni betul ke kawan aku? Bila dah nak keluar dari sekolah baru nak bagitau berita besar nak mampus ni?

"Maaf. Aku terlupa. Ni semua sebab kejadian pagi tadi lah, sekarang baru aku teringat sebab omma aku cakap cikgu aku tu akan datang lepas sekolah untuk mengajar aku dekat rumah"

"Hmm... baguslah. Kalau kau nak belajar sendiri alamatnya memang tak kesampaianlah misi kau tu" Taesil mengangguk, mengiyakan kata-kata Youri. Ada benar kata-kata dia tu. Dia setuju. Dia mengaku. Che! Kata pandai!

"Yup. Omma aku cakap dia sama sekolah dengan kita. Cikgu sekolah kita kot. Kau rasa siapa?" tanya Taesil teruja.

"Sama sekolah dengan kita?"

"Uhm... Mungkin Cikgu Joongki? Wah! bagusnya kalau dapat cikgu tu. Yelah, dia tu dah lah kacak, pandai lagi" Taesil tersengih macam kerang busuk. Cikgu hensem Joongki? Omo! Bertuahnya dia~

"Kau tanya tak omma kau, dia seorang cikgu ke seorang pelajar?" senyuman Taesil hilang.

"Aish, takkanlah. Mana mungkin omma aku pilih pelajar sekolah kita untuk mengajar aku" Youri ketawa.

"Aku tanya je" Youri jongketkan bahu. Taesil melihat jam tangannya.

"Tapi kalau betul, aku tak tahu" Youri tersengih lagi. Taesil memandang Youri.

"Kau ni memang lah! Apa-apa lah. Baik aku cepat. Nanti cikgu aku tu dah sampai mesti aku kalut, dah lah tak mandi lagi"

"Ok. Pergilah. Nanti lambat pulak. Annyeong" Youri melambai pada Taesil yang menganggukkan kepalanya dan mula berlari keluar dari sekolah. Youri menggeleng kepalanya pula. Dia dapat rasakan sesuatu yang cliche. Dia pun tak tahulah kenapa dia berharap cikgu Taesil itu.. S..

------

Taesil membuka pintu rumahnya sambil menyanyi kecil. Taesil pergi ke arah dapur apabila terdengar panggilan ommanya .

"Ye, ada apa, omma?"

"Cikgu kamu tu dah sampai" Taesil tersedak. 

"Eh? Sekarang? Cepatnya! Aduh, dah lah tak mandi lagi" Taesil menggaru kepalanya yang tak gatal.

"A'ah, sekarang dia ada dekat atas" kata omma Taesil sambil membasuh pinggan mangkuk yang berada di dalam sinki.

What?! Kenapa dia ada dekat atas? Kenapa tak ada dekat bawah?

"Atas? Kenapa dia ada dekat atas?" Taesil mengambil sekeping biskut yang berada dalam pinggan yang ada di atas meja makan. Omma memandang Taesil.

"Yah! Makanan tu untuk cikgu kamu makan nanti lah. Nanti bawak masuk dalam bilik kamu. Dia ada dekat situ" Taesil tersedak lagi sekali. Dia mencari air dalam peti ais lalu dia meneguk dengan rakus.

"Apa? kenapa bilik Taesil?!"

"Kalau kamu belajar dalam bilik, senang lah nak fokus. Tak ada mengganggu kalau omma dengan appa tengok tv dekat luar ni" Taesil memuncungkan bibirnya.

"Omma tak risau ke bila anak omma ni berdua-duaan dengan lelaki?" Omma Taesil melihat Taesil dan tersenyum.

"Tak perlu risau. Omma percayakan cikgu kamu tu. Dia seorang yang baik. Handsome lagi. Tak mungkin kamu itu style dia" Taesil mencebik. Kenapa macam pernah dengar je ayat itu? "Dah jangan banyak cakap lagi. Cepat bawak dulang ni naik atas. Jangan terjatuh pula. Belajar betul-betul" 

Taesil mengangkat dulang yang berisi sepinggan biskut (yang dia makan satu tadi), seteko air teh (yang panas lagi) dan dua cawan. Dalam perjalanan nak ke biliknya itu, Taesil asyik terfikir siapakah gerangan cikgu dia tu sampai omma percaya sangat dengannya dan memilih dia sebagai cikgu peribadinya? 

"Takkan lah cikgu Jaesuk kot. Mungkin cikgu Joongki. Luhan? Aish, Luhan seorang pelajar lah. Tapi apa yang Youri cakap tu mungkin betul. Omma tak cakap pun yang cikgu aku ni seorang cikgu atau seorang pelajar. Sekolah aku bukannya kecil, besar dan ramai pelajar dan guru. Aduh, macam mana lah aku boleh terlupa nak tanya omma" Taesil berada di hadapan pintu biliknya. Dia mula rasa berdebar-debar macam dia  nak pergi dating dengan kekasih pertama dia pulak.

Aduh! Macam mana boleh sampai ke situ?

"Nak ketuk ke tak? Aish, buat apa nak ketuk, ni kan bilik aku sendiri. aduh, kenapa hati aku berdebar laju sangat ni? Nervous-nya" Taesil memulas tombol pintu biliknya. Dia hanya nampak belakang badan seorang lelaki yang sedang berdiri menghadap pintu sliding yang menyambung ke balkoninya. Lelaki itu memakai uniform sekolahnya.

Oh? Uniform sekolah aku?! Betullah apa yang Youri cakap tu. Aish, mulut masin betul lah. Aku harap aku tak kenal budak ni. Mesti budak ni banyak mengutuk keputusan aku. Hmp. Taesil meletakkan dulang tadi di atas meja kecil yang terletak di tengah-tengah biliknya. Taesil bangun semula. Lelaki itu bagaikan tak sedar akan kehadiran dia.

Jadi...

Taesil berdehem. Lelaki itu mula sedar dengan kehadiran Taesil. Taesil pula berdiri tegak apabila lelaki itu mula memusingkan badannya dan Taesil mula tunduk hormat dan tersenyum.

"Annyeong haseyo, Choi Tae Sil imni-" Nada suara Taesil dari kuat menjadi semakin perlahan. Begitu juga dengan senyumannya, dari senyuman yang lebar terus hilang senyumannya...

Apabila melihat...

Wajah...

'Cikgu' dia...

Tu...

"KAU?!!" Taesil terkejut beruk. Sehingga terambil satu langkah ke belakang. Matanya membulat. Jarinya terketar-ketar menunjuk arah lelaki yang tidak menunjukkan reaksi yang dia terkejut pun. Gaya macam dah nampak hantu dah. 'B-be-belakang k-kau!' Gitu.

Apahal dia buat dekat sini?! 

Ta-ta-tak mu-mung-mungkin!!

Wah.. teruknya gagap kau.

Omma pilih dia jadi cikgu aku?!! Budak sekolah ni?!

"Nampaknya kita berjumpa lagi, Choi Tae Sil" dia mengukir sedikit senyuman (yang Taesil pasti tak ikhlas) langsung.

Patutlah omma percaya sangat dekat 'cikgu' pilihan dia ni. Yelah, rupa-rupanya cikgu yang dia pilih untuk mengajar aku ni adalah... Uh! Omma!! Kenapa?!!! Taesil menjerit sekuat hati...

 

Dalam hati...

 

Patutlah macam pernah dengar ayat familiar yang ommanya cakap tadi. Rupa-rupanya memang orang yang tersangatlah familiar padanya.. +.+


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ArissGemini
Update! Siap edit semua. Kalau masih berminat, boleh baca semula :3

Comments

You must be logged in to comment
Baeksehunnie-0494
#1
plzzz make it English sub
KiNhAn88Wolf #2
Chapter 50: Wah!!! Bestnya fanfic ni!! Tpi saya rasa pelik sbb lepas baca fanfic ni mood saya nak belajar on XD Saya macm Taesil slalu dpt terakhir dlm kelas and klau x silap saya Taesil kelas 4 kan sbb saya klas 4 jgk XD!! Daebak authornim!! Saya mengambil masa 4 jam lebih tuk cerita ni skng dh kul 1:23 pgi XD!!
June93
#3
Chapter 50: OMO AUTHOR-NIM!!! FINALLYY SEMUANYA DAH TAMAT!! LAMA SAYA TUNGGU!! HAPPY BELATED DAY AUTHOR-NIM!!! SAYA AKAN TUNGGU CERITA YANG BARU!! Saya dalam 169 subcribers tu tau. Pembaca setia. Lol. Tahniah! Dah ada First Completed Story in here!!
pxstellxx
#4
remember me? BaekkieAsya? burupiku who the one made a poster for you before?
June93
#5
Chapter 49: Welcome back author-nim.. semoga cepat sembuh.. saya pun sedih dengan berita kai tu.. tapi sedang menerima ia.. sedang..
yme_xiu #6
Chapter 42: Chapter 42: trigt ot 12..huhuhuhu
yme_xiu #7
Chapter 7: Chapter 7: tsk tsk..dri tdi x benti senyum..
yme_xiu #8
Whaoo...author nim... Daebak!!! 1st time bce cite malay [account ni la..]...updated soon... Ouke?...sehun!!
princea2899 #9
Chapter 48: Wuuu~ ~~ Sehun jeles. .. Luhan cp dngn Jin Yun ker? ?? Jjang. .. ♡♥♡♥
Keep update. .. update soon. .. palli update. .. ♡♥♡♥
Sehunie237
#10
Chapter 48: Woooo..sehun jealous.haha.X baik tau sehun tumbuk luhan he your best hyung ever.ahh..luhan..pls couple sedihla tgk die ni.Update soon~~hwaiting