Malay (5,056 malay fanfics)

Please log in to enable more search filters and sort options
Promoted - Advertise

Ocalis: The Lost Legend

An assignment leads journalist Chanyeol to an island where things he's never imagined could be real become a reality. There, he meets an alluring innkeeper who claims he is the missing ruler of a magical land; and that he is Chanyeol's long-lost lover.

Latest
/
Newest
/
Oldest
/
Completed
/
One Shots
/
Views
/
Subscribers
/
Comments
/
Votes
/
Chapter Count

Show stories only Show non-rated stories only

Shades of Byun Baekhyun.

By BlackBlueRoses Updated
Tags  angst   malay   you   exo   baekhyun   darkromance 
Characters Byun Baekhyun, You, EXO
With 13 chapters, 3 votes, 136 subscribers, 1780 views, 28 comments, 24669 words
Status [M], [TW], Members Only, Subscribers Only

Secret Love

By Girl124 Updated
Tags  arrangedmarriage   malay   romance   schoollife   exo   chorong   suho 
With 13 chapters, 2 votes, 9 subscribers, 860 views, 4 comments, 8618 words

Suho dan Chorong bertemu tanpa sengaja. Pertemuan pertama telah menimbulkan rasa benci dalam hati masing-masing. Ditakdirkan Chorong berpindah ke sekolah Suho. Disitulah bermula pelbagai kejadian antara Suho dan Chorong. Suho bertekad untuk membuat Chorong jatuh hati padanya kerana suatu perkara. Niatnya hanya ingin mengenakan Chorong tetapi akhirnya dia yang jatuh cinta.   CHARACTER: KIM JUNMYEON/SUHO

HateLuv You! My Precious Enemy

By Chanlu_kaihun Updated
Tags  malay   exo   bts 
Characters CHANYEOL | OC
With 26 chapters, 6 subscribers, 140 views, 1 comments, 49943 words
Status Members Only, Subscribers Only

  Keputusan seorang gadis berpindah sekolah telah mengubah hidupnya 360 darjah. Hidupnya bertambah teruk! Lebih teruk apabila dia berjumpa dengan geng sampah sekolah. Apakah ini yang dinamakan jodoh? ok tidak hahah.  Setiap hari di sekolah barunya itu bagaikan di HELL!   Tambah pula dengan pelbagai dugaan yang tak pernah dia fikirkan. Dugaan berkaitan SEPANJANG hidupnya!  Hidupnya DIKAWAL oleh makhluk yang digelar LELAKI! Sa ra sudah tid

Camouflage Studio

By SparkleRose Updated
Tags  graphic   graphics   malay   poster   request   graphicshop 
Characters God Chanyeol
With 15 chapters, 49 votes, 196 subscribers, 9120 views, 221 comments, 3051 words
Status Subscribers Only

  status; OPEN!

THE CAT'S OWNER

By -Scarletly021- Updated
Tags  malay   romcom   schoollife   you   love   bts   taehyung   btsv 
Characters taehyung | oc
With 23 chapters, 13 subscribers, 350 views, 18093 words
Status Subscribers Only

Dia di hina dan di caci orang sekeliling. Tiada arah dan tujuan.    Baginya, dunia ini kejam dan kosong. Hanya dia sendirian.                                                                              Dia di puji dan di sukai orang sekeliling.                                                                              Menjadi arah dan tumpuan.                                                                              Baginya, dunia ini di penuhi kasih dan saya

Love Club (Misi Cantas Cinta Mereka)

By parkyura98 Updated
Tags  fluff   friendship   malay   romance   romcom   sad   schoollife   seulgi   kai   jimin   jungkook   clublife   yein 
Characters JIMIN BTS|| KAI EXO || SEULGI RED VELVET|| AND OTHER!!!
With 2 chapters, 5 subscribers, 1 comments, 2011 words

"Korang...Aku ada misi lain Dari yang lain untuk korang semua..." Ujar Dasom sambil mengukir senyuman penuh makna. Ahli-ahli yang lain melihatnya dengan penuh tanda Tanya. "Misi yang macam mana Kau maksudkan?" "Misi 'cantas' cinta mereka." Cerita ini mengisahkan sebuah kelab yang di tubuhkan di sekolah menengah di belah selatan korea(jangan tanya nama sekolah tu sekolah ape. XD) Kelab ini di namakan sebagai 'Love Club' atau dalam erti kata lain

Delinquent's Boyfriend

By teitey Updated
Tags  comedy   malay      vixx   hyukbin   neo   raken   kenvi 
Characters Jung Taekwoon ° Cha Hakyeon ° Vixx's members
With 1 chapters, 1 votes, 110 views, 2 comments, 3158 words

Jung Taekwoon, enam tahun yang lepas, dia lah pemangsa. Cha Hakyeon, enam tahun yang lepas, dia lah mangsa. Somehow, when the time skip- "I think... I have turned your world upside down. Am i right, Jung Taekwoon?"

I Can't Stop Loving You

By aisyahsamuri Updated
Tags  malay      mpreg   exo   krisyeol   ot12   mixedmalayandenglish 
Characters PARK CHANYEOL | WU YIFAN | EXO
With 62 chapters, 7 votes, 105 subscribers, 2220 views, 34 comments, 35719 words
Status Completed, Subscribers Only

Park Chanyeol, seorang pemuda yang berwajah feminin.  Wu Yifan, seorang pemuda yang tinggi dan tampan.   Park Chanyeol

Childhood Sniper

By SparkleRose Updated
Tags  action   angst   malay   romance   revenge   bts   malayfanfics   ikon 
Characters Taehyung Hanbin OC Momo
With 5 chapters, 1 votes, 10 subscribers, 250 views, 11 comments, 9334 words
Status Subscribers Only

Persahabatan yang dahulunya penuh dengan gelak tawa kini menjadi api yang menyambar. Inspektor Hanbin, sangat terpukul apabila mengetahui penjenayah yang dicarinya adalah sahabat sewaktu kecilnya, Taehyung. Keadaan menjadi semakin huru-hara apabila Taehyung menculik tunang kepada Hanbin, Jung Rana.

We are!THE ZOMBIE KILLER [TRAIN TO BUSAN Parody]

By 1004ngel Updated
Tags  comedy   malay   parody   bap   genderbander   bts   got7 
Characters Suga,Woozi,Rap Monster,Jin,Jungkook,Jimin,V,Daehyun,J-hope,Jackson,JB,Youngjae [GOT7],Mingyu & Wonwoo [Seventeen],Yoseob [Highlight]
With 10 chapters, 4 votes, 55 subscribers, 1120 views, 11 comments, 27197 words
Status Subscribers Only

Apa dia?!dalam keretapi ada zombie? Biar betik!

Dumb Angle | Infinite Sunggyu & Woohyun fanfiction

By puterinoranita Updated
Tags  infinite   malay   sunggyu   woogyu   woohyun 
Characters Woohyun Sunggyu Infinite
With 1 chapters, 1 comments, 807 words
Status Subscribers Only

  Nam Woohyun merupakan seorang malaikat muda yang tak pernah lagi menjejakkan kaki ke bumi. Dan untuk tugas pertamanya,dia diarahkan untuk membuat manusia gembira.Tapi masalahnya... manusa dia ialah Kim Sunggyu!  Manusia paling pemarah dan susah senyum yang Woohyun pernah jumpa. Dapatkah dia menyelesaikan tugasannya pada waktunya?  *A Woogyu brothership/friendship fanfiction*

Biar aku jadi Penunggu

By EsperanzaZawa Updated
Tags  malay   pregnancy   romance   depression   exo   ocs   chanyeol 
Characters Chanyeol | Ai za | Sunny | EXO
With 4 chapters, 2 votes, 15 subscribers, 90 views, 5 comments, 4578 words
Status [M], [TW], Members Only, Subscribers Only

Kurogane Art Studio ♠ Graphic Shop + Portfolio ♠ Semi-hiatus

By kurogane Updated
Tags  graphics   malay   poster   posters   postershop   graphicshop   portfolio 
Characters Owl, You and I
With 96 chapters, 52 votes, 281 subscribers, 10890 views, 291 comments, 12358 words
Status Subscribers Only

 

My 5 hottest Childhood Bestfriend.

By Lovelydoo_1122 Updated
Characters Oh Hayong, Oh Sehun, Jo Kwangmin and Jo Youngmin, Kim Seokjin, Kim Taehyung
With 1 chapters, 1 votes, 2 subscribers, 40 views, 1 comments, 2174 words
Status Subscribers Only

Appa dan Omma pergi honeymoon untuk kali yang kedua. Ceyhhh.... Aku pula kena tinggal dengan orang ' rahsia ' apa ntah mama cakap. Jadi aku ikut je lah asalkan mama kenal orang tu sangat-sangat. And guess what? Bila aku dapat tahu yang orang ' rahsia ' tu adalah 5 orang kawan baik masa kecil aku yang dah 10 tahun terpisah, aku dah mula goosebump. Sebab apa? Sebab diaorang tu lebih hot dan jauh berbeza dari masa kec

Oh, Tolonglah Senyap!

By dayah_suga Updated
Tags  family   malay   babysitting   bohyuk   seventeen   wonwoo 
Characters Jeon Wonwoo | Jeon Bohyuk | Jeon Minhyuk
With 4 chapters, 1 votes, 6 subscribers, 110 views, 7 comments, 3865 words
Status Subscribers Only

Wonwoo tersenyum bahagia bersama adiknya. Ibu bapa mereka telahpun berangkat pergi ke Jepun selama 4 bulan lamanya. Tibalah masanya bagi mereka untuk menguasai rumah. Party For Young, guys! Namun, disangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahari biarpun waktu itu tengah malam. Niat asal nak bancuh milo tapi sekarang kena bancuh susu budak pulak. Mampukah bahagia yang ingin dikecapi dua beradik itu kekal dengan kehadiran budak lelaki yang dijumpai mereka?

복수 'Revenge

By Overdose_Kpopers Updated
Characters Chanyeol (exo) | Sojin (girl's day)
With 3 chapters, 6 votes, 321 subscribers, 3760 views, 3 comments, 2375 words
Status [M], [TW], Members Only, Subscribers Only

Sinar Kebahagiaan

By eyra99 Updated
Tags  malay   bromance   triggerwarning   got7   jaemark   markbum 
Characters GOT7 | Im Jaebum (JB) | Mark Tuan
With 2 votes, 6 subscribers, 70 views, 4 comments, 134 words
Status Subscribers Only

Menjalani liku-liku kehidupan tak semudah yang disangka apabila sinar kebahagiaan mula menjauh. Suasana sekeliling kelihatan gelap angkara tipu daya dan hasutan minda. Salah satu cara bagi menghilangkan rasa kesunyian, pisau menjadi alat kegemaran. Pisau menjadi tempat menghilangkan kesakitan.

DAMBAAN KASIH

By nshahirah293 Updated
Tags  drama   malay   romance   exo   suho 
With 9 chapters, 1 votes, 28 subscribers, 1200 views, 9 comments, 9518 words

Apabila Chorong terpaksa berkahwin pada usia muda dengan jejaka pilihan  ibubapanya iaitu crushnya disekolah,apakah yang akan berlaku??Mampukah Chorong memiliki cinta crushnya dengan perkahwinan yang berdasarkan keterpaksaan itu?Ditambah dengan kehadiran Lee Hae Na Dan Luhan yang mewujudkan cinta bersegi-segi antara mereka...Mampukah mereka mengecapi kebahagiaan??         WATAK-WATAK UTAMA...