Part 4

Cinta Di Hari Raya...
Please Subscribe to read the full chapter

 

Di rumah

 

Baekhyun pulang ke rumah selepas dirempuh sesaeng fans sewaktu di airport tadi. Dia masuk ke dalam rumah bersama 3 orang lagi kawannya iaitu members exo juga. Kelihatan semua members sedang berehat di ruang tamu rumah mereka. "Apa kes?" tanya Tao sewaktu mereka berempat melangkah masuk ke ruang tamu tersebut dengan wajah masam mencuka.

       

 "Fuh, cuti macam tak cuti je." kata Sehun selamba..

        

"Kenapa? kena kejar fans?" tanya Luhan sambil memakan makanan ringan..

       

"Ha,a.. gila bapak kau..baru nak keluar dari hotel pun dah kena serbu akhirnya kami lepak dalam bilik je." jawab Chen pula...

      

"Haha, aku ingat Malaysia takde sasaeng fans macam dekat negara kita..." sampuk Lay yang dari tadi hanya mendiamkan diri.

       

"Semua negara sama jela." sampuk Xiumin pula..

       

 Baekhyun menuju ke sofa dengan wajah yang letih dia merebahkan diri di sebelah Kai yang asyik menonton televisyen. "Kau ni apasal pula? hilang bini ke?" tanya Luhan kepada Baekhyun yang perasan akan sikap Baekhyun sejak dia melangkah masuk ke ruang tamu itu...

        

"Takde apalah.." balas Baekhyun dingin...

        

"Alah, dia teringatkan awek dalam pesawat tadilah tu.." sampuk Sehun..

       

 "Awek?" semua bertanya serentak kecuali Chanyeol dengan Chen. Semua ahli exo memandang tepat ke wajah Baekhyun. Televisyen yang sedang memaparkan siaran menarik pun mereka tidak hiraukan.

 

"Apasal tengok aku macam tu?" tanya Baekhyun rimas... 

 

     

 "Hai rindu ke?" tanya Suho ingin mengusik Baekhyun akan tetapi usikkannya tidak dilayan oleh Baekhyun...

        

 "Siap berpeluk lagi hyung.." Sehun masih ingin mengusik Baekhyun walaupun tahu Baekhyun tiada mood untuk melayannya. 

 

"Jinjja?" sekali lagi mereka terkejut mendengarkan kata-kata Sehun sebentar tadi..

        

"Hehe..." Sehun hanya tersengih memandang mereka semua...

        

"Ni semua sebab kau tahu? kalau bukan kau punya pasal dalam pesawat tadi.. takdenya aku duduk sebelah minah tu." Baekhyun menunding jari ke arah Chanyeol dan tuan punya diri pula hanya mendiamkan diri..

        

"Wo wo.. apa yang berlaku ni? asal kau marah Chan pula?" tanya D.o terkejut melihat jari Baekhyun menunding ke arah Chanyeol..

        

"Alah, untung apa hyung dapat duduk sebelah awek cun tu." kata Sehun.. Chen menyiku lengan Sehun kerana dia tahu api Baekhyun masih membara lagi atas apa yang berlaku sewaktu mereka di atas pesawat pagi tadi.. 

        

"Kenapa korang berdua ni? Baekhyun?" tanya Kris hairan melihat sahabat baik itu tiba-tiba bergaduh tanpa sebab yang munasabah...

         

"Kau tanyalah dia.." Baekhyun bingkas bangun menuju ke kamarnya yang terletak di tingkat atas.. Luhan yang cuba menahan baekhyun dengan tanganya telah di tepis oleh Baekhyun dan Baekhyun terus menaiki anak tangga dengan pantas..

 

 Kali ni semua mata tertumpu kepada Chanyeol.. "Kenapa ni?" tanya Suho dengan lembut selaku ketua kumpulan memang wajib dia mengetahui masalah anak-anak buahnya..

 

"Sebenarnya macam ni." Chanyeol ingin mulakan bicaranya..

 

"Aha sebenarnya macam ni." Sehun tiba-tiba menyampuk.. 

 

"Kau kalau tak masuk campur tak boleh ke?" tanya Chen..

 

"Eh, saya cuma nak tolong, tengok hyung tu tergagap-gagap." kata Sehun ingin membela diri sendiri dari dimarahi oleh Chen..

 

"Ish, cepatlah cakap.. Sehun kau diam." arah Kris. Sehun mengangkat tangannya dan buat-buat menzipkan mulutnya.. "Okay sekarang cerita, kenapa korang berdua ni boleh bergaduh?" sambung Kris lagi..

 

"Sebenarnya, masa aku dengan Baek nak duduk dekat tempat masing-masing, ada sorang pakcik tua tu duduk sebelah tempat duduk Baek.. Baek jalan belakang aku entah macam mana Baek tertolak tangan aku and air yang aku pegang tertumpah kena baju orang tua tu. Aku takut kena marah so cepat-cepatlah aku duduk tempat duduk aku. Baek yang baru nak duduk dekat situ pula yang kena marah dengan pakcik tu sampai pakcik tu pergi tukar tempat duduk d

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
7818ee975d5872eb5749
Dalam satu hari update 2 chapter sekali gus... Haha xD

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
cassey98
#2
Chapter 60: Uwaaa!! Saya suka dgn ending cita ni.. memuaskan!! :)
bae_anna
#3
Chapter 61: TERBAEKLA,AUTHORNIM~
bae_anna
#4
Chapter 38: jujur sye ktekan~ALHAMDULILLAH..INILAH CERITA YANG DINANTI-NANTIKAN
MOGA ISLAM TIDAK DIPANDANG SERONG..
AMINN^_^
Overdose_Kpopers
#5
Chapter 15: Author!! Sila baca apa saya nk ckp ni :3. Kalau saya jadi Lisa. Saya akan bagitau kat dorg yg saya tersilap masuk rumah. Kenapa Lisa x nk bagitau perkara sebenar,author?? Kenapa pakse diri jadi maid kt rumah exo??
xoluxion_ #6
Chapter 60: cayalahh best gilee fanfic ni :)
lisadoojoon #7
Chapter 60: YEAYYYYYY!!!!! memang berharap ada sequel pun sebenarnya..sbb berharap lisa dengan baek..baek bias saya dan nama saya lisa..so..hahahaha
nana_36
#8
Chapter 60: Wahh!!! Ade sequel larhh!!! Cepat tau buat sequel pasal baekhyun dan lisa >_< hope diorang bersama sebab saya expert diorang walaupun baekhyun bias saya forever ^_^ okey tu jer.. harap harap sequel nih best :D