Part 9

Cinta Di Hari Raya...
Please Subscribe to read the full chapter

Lisa telah diajar cara-cara bagaimana hendak mengendalikan dokumen dokumen penting dalam satu urusniaga. Dalam Jr mengajar Lisa itu. Seorang namja yang bekerja di syarikat itu masuk tanpa mengetuk pintu pejabat itu terlebih dahulu.

 

"Wei.. ada fail yang per..." ayat yang dituturkan oleh namja itu tidak dapat dihabiskan kerana dia agak terkejut melihat Lisa berada di situ..

 

"Fail apa?" Jr mengerutkan dahinya memandang tepat ke arah namja itu.. 

 

"Fail ni.." namja itu menghulurkan fail ditangannya kepada Jr.. "Sejak bila pula ada yeoja dekat sini?" tanya namja itu kepada Jr..

 

"Siapa ? dia ke?" tanya Jr sambil membawa keluar pen dari baju kamejanya. Namja itu hanya tersengih kepada Lisa dan Jr..

 

Setelah selesai menanda tangani fail tersebut Jr mendekatkan dirinya kepada namja itu sebelum fail itu beralih tangan dia berkata. "Dia nenek aku.. dah bla..." Jr menolak namja itu keluar dari pejabatnya.. Lisa hanya membuat muka cemberut memandang Jr.. 

 

"Nenek ? aih dia ni.." Lisa kembali menyambung pembelajarannya pagi itu.. 

                 

Tepat jam 2 tengah hari.. Jr mengajak Lisa untuk makan tengah hari akan tetapi Lisa menolak ajakan itu kerana dia sedang berpuasa. Ketika itu telefon bimbit Lisa tidak berhenti-henti dengan deringan yang nyaring.. 

 

"Siapa pula yang call ni.." Lisa mencari-cari fon bimbitnya di dalam beg galasnya..

 

"Nenek.." panggil Jr 

 

"Apa dia?" pandangannya langsung tidak ditolehkan ke arah Jr kerana asyik mencari telefon bimbitnya..

 

"Nenek cari ni ke?" tanya Jr kepada Lisa lagi.. Lisa menoleh dan dia terpandang ke arah tangan Jr yang sedang mengoyang-goyang telefon bimbitnya..

 

"Hey fon saya, bagi balik." minta Lisa sambil menghampiri Jr..

 

"Kalau nak fon ni jom makan tengah hari dulu." ajak Jr lagi..

 

"Macam mana fon saya boleh ada dekat tangan awak ha?" marah Lisa..

 

"Nenek jangan marah dulu.. Kalau nak fon keluar makan dulu." Jr mengundur ke belakang untuk membawa lari telefon bimbit Lisa kerana ingin mengugut Lisa dengan cara tu..

 

"Haih, mentang-mentang pejabat dia ni luas.. Boleh pula dia main-main dengan aku.. Ish dia ni. Ya Allah.." Lisa melihat ke syiling tanda letih ingin melayan kerenah Jr yang seakan-akan anak kecil saja perangainya..

            

"Okay, fine saya keluar makan dengan awak.. tapi bagi balik balik fon saya tu." akhirnya Lisa terpaksa mengalah dengan ajakan Jr itu.. 

 

"Ha, macam tulah kan senang tak payah saya bawa lari fon awak ni.. Tapi fon ni saya pegang dulu dah sampai restoran baru saya bagi balik.. Okay? dah jom." kata Jr lalu keluar dari pejabatnya. Semua kaki tangan pejabat melihat ke arah mereka berdua. Lisa terpaksa menahan geramnya kerana dia tidak mahu berlaku pula hal hal yang tidak diingini..

           

"Siapa yeoja tu?" tanya Bomi kepada kaki tangan pejabat yang lain.. 

 

"Rasanya dia.." Niel cuba untuk meneka.. belum se

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
7818ee975d5872eb5749
Dalam satu hari update 2 chapter sekali gus... Haha xD

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
cassey98
#2
Chapter 60: Uwaaa!! Saya suka dgn ending cita ni.. memuaskan!! :)
bae_anna
#3
Chapter 61: TERBAEKLA,AUTHORNIM~
bae_anna
#4
Chapter 38: jujur sye ktekan~ALHAMDULILLAH..INILAH CERITA YANG DINANTI-NANTIKAN
MOGA ISLAM TIDAK DIPANDANG SERONG..
AMINN^_^
Overdose_Kpopers
#5
Chapter 15: Author!! Sila baca apa saya nk ckp ni :3. Kalau saya jadi Lisa. Saya akan bagitau kat dorg yg saya tersilap masuk rumah. Kenapa Lisa x nk bagitau perkara sebenar,author?? Kenapa pakse diri jadi maid kt rumah exo??
xoluxion_ #6
Chapter 60: cayalahh best gilee fanfic ni :)
lisadoojoon #7
Chapter 60: YEAYYYYYY!!!!! memang berharap ada sequel pun sebenarnya..sbb berharap lisa dengan baek..baek bias saya dan nama saya lisa..so..hahahaha
nana_36
#8
Chapter 60: Wahh!!! Ade sequel larhh!!! Cepat tau buat sequel pasal baekhyun dan lisa >_< hope diorang bersama sebab saya expert diorang walaupun baekhyun bias saya forever ^_^ okey tu jer.. harap harap sequel nih best :D