Part 51

Cinta Di Hari Raya...
Please Subscribe to read the full chapter

Di Hospital...

 

"Encik, ada orang datang melawat." kata seorang nurse yang melangkah masuk ke dalam wad Baekhyun dan Lisa. Ketika itu Lisa sedang membaca majalah di atas katil pesakitnya. Baekhyun pula sedang baring tanpa berbuat apa-apa di atas katilnya. Setelah mendapat tahu dia ada pelawat Baekhyun bangun dan bersandar di bantal tidurnya...

 

Satu wajah menyerpa Baekhyun dan Lisa yang tertanya-tanya siapakah gerangan orang itu. "Young Min?" hanya itu yang keluar dari mulut baekhyun kan tetapi sebaliknya yang keluar dari mulut.

 

"Pakcik kolot ni rupanya." ayat itu dituturkan dalam bahasa melayu jadi Baekhyun dan juga Kim Young Min tidak akan perasan akan kata-kata tersebut. Al-maklumlah bahasa lain dari bahasa korea diharap Lisaagar mereka berdua tidak faham akan apa yang dia kata sebentar tadi.

 

"Macam mana keadaan kamu?" tanya Kim Young Min. Ternyata lelaki itu bukan datang seorang diri akan tetapi dia juga membawa ke semua fans exo menyerbu kawasan hospital. Kerana perkara itu, Kim Young Min meminta pihak polis melindungi kawasan hospital itu supaya ketengteraman Baekhyun tidak ternganggu. 

 

Lisa masih tidak mengendahkan kehadiran lelaki yang dirasakan pembawa bala dalam hidupnya sejak pertama kali dia berjumpa dengan Kim Young Min itu bermacam-macam berlaku terhadapnya... Dia dirasuk, diculik, di tampar, dipaksa berkapel dengan Baekhyun dan macam-macam lagi lah yang Lisa alami berkait rapat dengan lelaki itu.

 

"Semua okay." jawab Baekhyun dingin...

 

"Aku dengar kau masuk hospital ni sebab nak selamatkan perempuan tu?" pertanyaan Kim Young Min itu sedikit sebanyak membuatkan Baekhyun menelan air liurnya.

 

"Dah namapun pasangan kekasih haruslah real." jawab Baekhyun dengan tenangnya...

 

"Baguslah kalau kau buat lakonan tu jadi real tapi aku tak suka kau buat macam tu lagi sebab perkara tu akan memudaratkan kau." kata Kim Young Min seperti memberi arahan kepada Baekhyun...

 

Selang beberapa minit Kim Young Min berada di situ muncul Shin dan Ryu di situ membuatkan Kim Young Min kecut perut seketika apabila Shin dan Ryu memandangnya tajam.

 

"Baiklah cik Lisa, kami sudah dapat menangkap orang yang menculik awak dan juga Krystal pagi tadi. Kami tak sangka kes ini secepat ini dapat diselesaikan." kata Shin cuba membangga diri.

 

"Ah. saya dan Krystal ditangkap?" tanya Lisa terkejut, teruja dan hairan.

 

"Yup. Apa yang saya dapat tahu, mereka adalah orang yang berlainan maksudnya tak ada kaitan antara satu sama lain tapi orang yang upah mereka tu ada kaitan antara satu sama lain." jawab Shin dengan yakinnya.

 

"Siapa boss mereka?" tanya Baekhyun tiba-tiba mencelah.

 

"Itu kami tak pasti lagi, kerana mereka belum dedahkan lagi identiti ketua mereka semua." jawab Shin lagi manakala Ryu hanya menghadap keluar tingkap menampakkan sikap coolnya ketika itu...

 

"Saya dan Krystal?" soalan yang sama berulang kembali. Dalam waktu itu juga Krystal masuk ke dalam wad bersama Jr dan secara spotannya Lisa bertanya kepada Krystal.

 

"Saya dan awak?" pertanyaa itu membuatkan Krystal berasa hairan. Selain Jr, Jungkook juga masuk ke dalam wad. Sekarang sudah ada tiga orang pegawai polis di situ...

 

"Kenapa?" Krystal bertanya soalan kerana hairan.

 

"Polis ni cakap, kes saya dan awak." kata Lisa sambil mengerutkan dahinya.

 

"Sebenarnya..." Krystal mahu memberitahu perkara sebenarnya kepada Lisa tapi...

 

"LISA!" lantang suara Fiona menusuk ke telinga mereka semua. Lisa menoleh kerana terkejut. 

 

"Fiona?" Lisa terkesima.

 

"Tengok aku beli apa untuk kau? lagi 4 hari nak raya... Aku ada beli kuih kesukaan kau tau banyak pula tu. Jangan cakap kau tak lalu nak makan." kata Fiona cuba mengelak dari Krystal memberitahu perkara sebenarnya kepada Lisa.

 

"Ah. Kejap Krystal nak bagitahu aku sesuatu." kata Lisa cuba juga meminta Krystal terangkannya.

 

"Tak ada apa-apa pun kan Krystal?" Fiona sedaya upaya cuba juga menyembunyikan pekara tersebut daripada pengetahuan Lisa...

 

"Ha,a tak ada apa-apa pun." jawab Krystal.

 

"Ha kan betul? tak ada apa-apa tak payahlah risau." kata Fiona lalu mengukirkan senyuman kepada Lisa begitu juga dengan Lisa.

 

"Kenapa pelik sangat dia orang?" tanya Shin sendirian...

 

Jam sudah menunjukkan pukul 6.55 malam.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
7818ee975d5872eb5749
Dalam satu hari update 2 chapter sekali gus... Haha xD

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
cassey98
#2
Chapter 60: Uwaaa!! Saya suka dgn ending cita ni.. memuaskan!! :)
bae_anna
#3
Chapter 61: TERBAEKLA,AUTHORNIM~
bae_anna
#4
Chapter 38: jujur sye ktekan~ALHAMDULILLAH..INILAH CERITA YANG DINANTI-NANTIKAN
MOGA ISLAM TIDAK DIPANDANG SERONG..
AMINN^_^
Overdose_Kpopers
#5
Chapter 15: Author!! Sila baca apa saya nk ckp ni :3. Kalau saya jadi Lisa. Saya akan bagitau kat dorg yg saya tersilap masuk rumah. Kenapa Lisa x nk bagitau perkara sebenar,author?? Kenapa pakse diri jadi maid kt rumah exo??
xoluxion_ #6
Chapter 60: cayalahh best gilee fanfic ni :)
lisadoojoon #7
Chapter 60: YEAYYYYYY!!!!! memang berharap ada sequel pun sebenarnya..sbb berharap lisa dengan baek..baek bias saya dan nama saya lisa..so..hahahaha
nana_36
#8
Chapter 60: Wahh!!! Ade sequel larhh!!! Cepat tau buat sequel pasal baekhyun dan lisa >_< hope diorang bersama sebab saya expert diorang walaupun baekhyun bias saya forever ^_^ okey tu jer.. harap harap sequel nih best :D