Part 26

Cinta Di Hari Raya...
Please Subscribe to read the full chapter

Di suatu tempat yang lain~

 

"Apa ni? penipu!" getus suara seorang gadis yang sedang membaca surat khabar sambil tangan sebelah kanan memegang aiskrim yang mula hendak mencair. Surat khabar itu dilempar ke atas lantai.

 

"Noona! kenapa ni?" panggil adiknya yang tadinya sedang bermain permainan di taman tersebut akan tetapi mendengarkan kakaknya berdengus dengan kasar dia berhenti bermain dan menghampiri kakaknya itu.

 

"Kenapa noona buang surat khabar ini?" tanya anak kecil yang baru berumur 11 tahun itu. Dia mengutip surat khabar tersebut lalu membetulkan renyukan yang dibuat oleh kakaknya sebentar tadi...

 

"Eh! Hyung?" anak kecil itu terkejut melihat gambar hyungnya berada di dalam surat khabar tersebut. 

 

"Siapa yeoja ni noona?" anak kecil itu terus menanyakan soalan membuatkan kakaknya bertambah berang.

 

"Eh! kau pergi main sana. Banyak mulut pula ni hal orang tua kau jangan masuk campur nah ambil asikrim ni pergi main jauh-jauh!!!!" marah Park Hyeri kepada adiknya Park Hyenul. 

 

"Yah!!! saya tanya saja, wae siapa yeoja yang Bergambar dengan baekhyun hyung ni. Yang noona nak marah saya pula kenapa?" bentak Hyenul tidak suka kakaknya seperti menyalahkan dirinya. 

 

"Kau nak main tak nak? kalau kau tak nak aku nak balik!" marah Hyeri masih tidak menjawab soalan adiknya. Hyenul akhirnya berlari semula masuk ke dalam taman permainan dibiarkan saja kakaknya berduka lara.

 

"Hei.. Hyenul!" panggil Kang Eunsu kawan baiknya.

 

"Wae?" tanya Hyenul apabila namanya diseru oleh rakan sekelasnya itu...

 

"Kenapa dengan noona awak? marah macam tak ingat dunia." Eunsu mula bertanya soalan kepada Hyenul.

 

"Sakit mental kot dah jom main biarkan dia, saya tanya bukan nak bagitahu pun. Erk nak aiskrim? ambillah tapi dah cair." kata Hyenul lalu menghulurkan aiskrim yang dipegangnya kepada Eunsu. Dia tidak lalu makan aiskrim itu memandangkan bukan dia yang nak makan.

 

"Gumawo..." ucap Eunsu lalu memakan aiskrim itu sambil bermain dengan Hyenul.

 

Hyrei kelam kabut mencari-cari telefonnya...

 

Dengan pantas dia mendail nombor telefon idol terkenal itu...

 

"Yeoboseyo?" jawab suara di dalam panggilan itu...

 

"Oh! ini rupanya? awak tak nak bagitahu saya sebab apa kita berpisah sebab nilah kan, perempuan pakai penutup kepala ni kan? awak ni kaki tipulah BAEKHYUN!" jerit Hyeri lalu memamtikan telefonnya sebelum mendengar penjelasan daripada lelaki bernama Baekhyun itu...

 

"Apasal pula! aku mana ada cakap dekat kau apa-apa tetiba tuduh aku kaki tipu pula ish minah ni." Baekhyun garu kepala yang tidak gatal sambil memandang skrin telefonnya. 

 

"Aih tak sabar nak date esok ke?" sakat Sehun...

 

"What the? aku tak minat nak date dengan minah tu lah." jawab Baekhyun dingin...

 

"Yep! mulut kata tak suka, hati berbunga-bunga." Chen pula mengusik...

 

Baekhyun tidak mengendahkan mereka kusut kepalanya. Lisa lagi, Hyeri lagi... "Aduhh" rungut Baekhyun kasar...

 

"Alah sabarlah, masalah boleh selesai ma..." Kai pula menyampuk...

 

"Selesai lah sangat lagi bagi kepala aku kusut adalah." tempik Baekhyun geram dengan usikan mereka semua.

 

"Hurm... Aku dengar semalam Lisa kena rasuk!" tiba-tiba suara suho mendiamkan segala isi rumah. Kini semua mata tertumpu ke arahnya yang sedang sibuk memakan snek...

 

"What? tak percaya?" Suho mengangkat keningnya...

 

"Bergurau ke apa?" tanya Chen terkejut...

 

"Rasuk tu apa?" Lay pula meyampuk...

 

"Heh... Tak ada makna aku nak tipulah." jawab Suho...

 

"Hyung! Lisa semalam memang lain macam je... Dia pandang orang pun macam nak makan je." sampuk Sehun sambil mengambil kaoci dari tangan Luhan... 

 

Luhan ni dah macam doremon semua yang namakan makanan ada aje dekat tangan dia. 

 

"Aku rasakan, perkara ini sudah berlarutan sejak dia datang ke rumah kita." Chanyeol mula bersuara. Sejak Baekhyun marahkan dia apa yang terjadi di dalam pesawat tempoh hari. Sehingga kini dia dan Baekhyun jarang berbual seperti selalu.

 

"Bukan! tapi sejak dia jumpa kau orang dalam pesawat." sampuk Tao pula...

 

"Haih!" Baekhyun sering kali mengeluh. Dia tidak tahu apakah yang dia mahu lakukan, berlakon? dia tahu semalam yang bersama mereka bukanlah Lisa. Dia masih risau kalau-kalau Krystal tidak dapat selesaikan masalah itu dan dia yang menjadi mangsa. Sekali lagi Baekhyun menekup wajahnya.

 

'Kenapa kau setuju?' getus hati Baekhyun apabila teringatkan pagi semalam.

 

 

Flashback...

 

"Jika mahu selesaikan masalah ini, kamu berdua harus turut apa yang saa mahu." kata Kim Young Min sambil bermain dengan pennya.

 

Kedua-dua Lisa dan Baekhyun berdiam diri... Peluh sudah menitik di dahi Lisa. Dia takut jika orang tua itu menyuruh dia melakukan sesuatu yang tidak masuk dek akal. Tangannya juga sudah mengeletar takut apatah lagi dalam bilik itu terdapat tiga orang lelaki. Lisa semakin takut dan peluh semakin banyak mengalir di dahinya. Kim Young Min yang melihat Lisa ketakutan hanya tersengih.

 

"Don't worry! saya tak minta apa-apa pun dari kamu cuma, saya mahukan kalian berdua harus berlakon sebagai pasangan kekasih! Jika tidak kamu Lisa akan dihantar semula ke Malaysia segala pengajian kamu di sini akan saya batalkan dengan pihak unversiti dan Syarikat Bank ternama yang sedang bermegah di persada dunia Korea akan jatuh merundum." tangan Kim Young Min membuat terjunan seperti jatuh dari tempat yang tinggi. Lalu dia mengepalkan kedua-dua tangannya sambil merenung ke arah Lisa. 

 

Lisa memandang Baekhyun yang berdiam diri sekarang segala keputusan berada di tangan Lisa. Kai sudah mulai takut walaupun bukan dia yang berada di dalam situasi itu akan tetapi dia dapat rasai suasana tegang itu. 

 

Lama gadis berhijab itu berfikir. Jika dia tidak mahu berlakon Jr akan mengalami kerugian besar atas gosip yang dimana semua pihak media akan mempercayai kata-kata Kim Young Min. Jika dia menerima, dia akan melakukan sa

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
7818ee975d5872eb5749
Dalam satu hari update 2 chapter sekali gus... Haha xD

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
cassey98
#2
Chapter 60: Uwaaa!! Saya suka dgn ending cita ni.. memuaskan!! :)
bae_anna
#3
Chapter 61: TERBAEKLA,AUTHORNIM~
bae_anna
#4
Chapter 38: jujur sye ktekan~ALHAMDULILLAH..INILAH CERITA YANG DINANTI-NANTIKAN
MOGA ISLAM TIDAK DIPANDANG SERONG..
AMINN^_^
Overdose_Kpopers
#5
Chapter 15: Author!! Sila baca apa saya nk ckp ni :3. Kalau saya jadi Lisa. Saya akan bagitau kat dorg yg saya tersilap masuk rumah. Kenapa Lisa x nk bagitau perkara sebenar,author?? Kenapa pakse diri jadi maid kt rumah exo??
xoluxion_ #6
Chapter 60: cayalahh best gilee fanfic ni :)
lisadoojoon #7
Chapter 60: YEAYYYYYY!!!!! memang berharap ada sequel pun sebenarnya..sbb berharap lisa dengan baek..baek bias saya dan nama saya lisa..so..hahahaha
nana_36
#8
Chapter 60: Wahh!!! Ade sequel larhh!!! Cepat tau buat sequel pasal baekhyun dan lisa >_< hope diorang bersama sebab saya expert diorang walaupun baekhyun bias saya forever ^_^ okey tu jer.. harap harap sequel nih best :D