Part 57

Cinta Di Hari Raya...
Please Subscribe to read the full chapter

"Hurry wake up!!!!!" Lisa menjerit menuyuruh rakannya Fiona bangun dari tidur. Bukan untuk bangun sahur tapi sebenarnya dia suruh Fiona bangun kerana ada sesuatu yang tidak kena di rumah mereka. 

 

"Fiiii bangun!!!!!!" Lisa mengocang-gocangkan tubuh badan Fiona ketika itu dan adalah keluar bermacam suara dari Fiona. "Okay tak apa!" Lisa berlari anak ke arah dapur dan kembali semula ke dalam bilik sambil membawa jag air yang begitu besar untuk disiramkan kepada Fiona...

 

"I want you know! Aku sayang kau tapi aku terpaksa!" kata Lisa lalu jag yang dipegangnya mahu dituangkan segala air ke tubuh Fiona...

 

"Awak buat apa tu?" tanya Tirana sambil mengosok rambutnya yang tidak gatal. Serabai itulah apa yang berlaku. 

 

"Oh! Nasib baik awak datang Tira. Saya nak kejutkan Fiona ni ha. Dia tak bangun-bangun puas saya kejut." kata Lisa dengan selambanya kepada Tirana.

 

"Awak..." Tirana memanggil Lisa lalu mendekatinya... "Apa yang awak pegang tu?" tanya Tirana kerana matanya kurang jelas apa yang sedang dipegang oleh Lisa ketika itu. Cahaya yang ada pun bukan dari lampu bilik...

 

"Jag air nak siram Fiona." kata Lisa...

 

"Lah. Tak payahlah siram dia. Kenapa awak nak kejutkan dia sangat?" tanya Tirana yang masih menguap beberapa kali... 

 

"Ni... Saya cuma risaukan Krystal dari semalam dia tak balik." kata Lisa lalu meletakkan jag air tersebut di atas meja make up...

 

"Aih... Awak ni jerit bagai nak gila cuma risaukan Krystal je? saya pula yang risaukan awak takut jadi apa-apa." kata Tirana lalu keluar dari bilik Fiona itu menuju ke ruang tamu diikuti Lisa dari belakang...

 

"Yela, awak tak risau ke? Krystal jarang balik lambat macam ni. Dah berapa lama kita tinggal sekali dengan dia? jam dah pukul 3 pagi ni batang hidung dia pun tak nampak." kata Lisa lalu melabuhkan punggung di atas sofa begitu juga dengan Tirana.

 

"Awak tak cuba call dia?" tanya Tirana sambil menguap beberapa kali.

 

"Tak. Telefon saya habis kredit!" jerit Lisa apabila terkejut melihat Fiona berada di sebelahnya.

 

"Kenapa kau bising sangat ni?" tanya Fiona yang berada dalam keadaan mamai. Ketiga-tiga gadis itu saling berpandangan sesama sendiri dan melihat wajah masing-masing. Mereka terkesima untuk seketika waktu dan keadaan riuh tadi bertukar sunyi... "Wae gurae?" tanya Fiona konfius dengan situasi yang berlaku ketika itu.

 

"Hodohnya kau!!! Hahahaha..." Lisa ketawa terbahak-bahak sendirian apabila melihat wajah Fiona yang disertai dengan rambut yang kusut masai dan berserabut kelihatan seperti sarang tebuan saja rambutnya ketika itu. Tanpa berlengah Fiona menolak pipi Lisa dengan kasar menyebabkan tawa gadis itu semakin berderau dan membuatkan Tirana juga mahu meletuskan ketawanya...

 

"Apa yang lawak sangat?" tanya Fiona berang sambil matanya menjeling ke arah Lisa yang sedang ketawa guling-guling di atas lantai. "Ish." soalan Fiona tidak dijawab membuatkan dia bertambah berang lalu mengalihkan pandangannya ke arah Tirana. Bahasa isyarat digunakan untuk bertanyakan soalan apa yang sedang berlaku ketika itu sebenarnya dia jadi bingung melihat reaksi Lisa yang ketawa masih lagi tidak berhenti.

 

"Dia kejut awak tadi tak bangun-bangun." kata Tirana sambil melihat ke arah pintu rumah mereka kedengaran pintu itu diketuk kuat. Mungkin Krystal sudah pulang...

 

"Annyeonghaseyo... Fiona-shi!!!!" jerit suara dari luar rumah membuat ketiga-tiga gadis itu kelam kabut masuk ke dalam kamar mereka mengapai tuala untuk membalut kepala mereka yang terbiar tanpa sebarang perlindungan daripada kain ataupun tudung.


Beberapa kali loceng dan pintu diketuk oleh Krystal dari luar. Jam sudah menunjukkan 3.40 pagi dan pada jam itu baru Krystal pulang ke rumahnya.

 

Fiona dengan segera mengapai tombol pintu rumah lalu membukanya kelihatan Krystal sedang menanti dengan penuh sabar di luar rumah. Kunci digapai lalu manga yang menguncikan grill rumah mereka dibuka oleh Fiona. "Lewatnya pulang?" tanya Fiona sewaktu membuka manga gril pintu tersebut. 

 

"Ha,a saya ada hantar mesej dekat awak tadi. Awak dapat tak?" tanya Krystal membuatkan Fiona mengerutkan dahinya. Mungkin Fiona terima mesej Krystal itu sewaktu dia tidak sedarkan diri kerana terlalu lena diulit intan ketika beradu tadi sehinggalah Lisa macam orang gila kejutkannya dari tidur.

 

"Oh. Mian saya tak sedar mesej masuk." jawab Fiona lalu menutup pintu rumah setelah siap dikunci pintu grill. Krystal juga sudah masuk ke dalam bersama kasut sportnya. Jaket labuh dibukanya dan rambut dikibaskan ke belakang. Dilihatnya ke arah pintu bilik Fiona ada empat pasang mata sedang merenungnya tajam. Fiona menghampiri mereka dengan tangannya masih menkancingkan lengkuk tuala di tengah-tengah leher jinjangnnya begitu juga dengan dua orang lagi yang sedang merenung tajam ke arah Krystal.

 

"Wae?" tanya Krystal agak janggal apabila direnung tajam oleh kedua-dua manusia yang berada di hadapannya itu. Lisa dan Tirana tetap mendiamkan diri dan merenung ke arah Krystal. "Hellooo? what's going on there? why both of you looking at like i'm stranger people?" Krystal mula bersuara lantang kerana berang dan sakit hati direnung tanpa sebab.

 

"Why are you get angry with us? that because we looked at you?" tanya Lisa membalas kata-kata Krystal dalam bahasa inggris sesungguhnya bahasa itulah yang dia selalu gagal sewaktu di sekolah menengah dahulu jadi tidak heranlah kalau sebutannya pun pelik.

 

"Answer me first!!" tegas Krystal dengan muka yang agak boleh tahan begisnya... Membuatkan Fiona menarik tangan Krystal pergi dari menghadap wajah Lisa dan Tirana mungkin mod gadis berbangsa korea itu tidak elok kerana berlaku sesuatu diluar pengetahuan rakan serumahnya. 

 

"Why are you so serious? we just looked at you. Just that. It's mean you have a problems right Krystal-shii?" tanya Lisa lalu menghampiri kawasan ruang tamu. Tirana menjeling ke arah jam yang sekarang sudah menunjukkan pukul 4 pagi. Dia tidak melangkah ke arah ruang tamu sebaliknya ke arah dapur. 

 

"I want to prepair to our sahur... That one of you wanna join me?" tanya Tirana dia turut berbahasa inggris agak pelik sedikit apabila dia menuturkan bahasa itu kerana sebelum ini dia hanya menuturkan bahasa melayu dan bahasa korea paling kurang pun bahasa cina bersama adiknya Taufiq kerana mereka sedikit sebanyak adalah ketur

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
7818ee975d5872eb5749
Dalam satu hari update 2 chapter sekali gus... Haha xD

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
cassey98
#2
Chapter 60: Uwaaa!! Saya suka dgn ending cita ni.. memuaskan!! :)
bae_anna
#3
Chapter 61: TERBAEKLA,AUTHORNIM~
bae_anna
#4
Chapter 38: jujur sye ktekan~ALHAMDULILLAH..INILAH CERITA YANG DINANTI-NANTIKAN
MOGA ISLAM TIDAK DIPANDANG SERONG..
AMINN^_^
Overdose_Kpopers
#5
Chapter 15: Author!! Sila baca apa saya nk ckp ni :3. Kalau saya jadi Lisa. Saya akan bagitau kat dorg yg saya tersilap masuk rumah. Kenapa Lisa x nk bagitau perkara sebenar,author?? Kenapa pakse diri jadi maid kt rumah exo??
xoluxion_ #6
Chapter 60: cayalahh best gilee fanfic ni :)
lisadoojoon #7
Chapter 60: YEAYYYYYY!!!!! memang berharap ada sequel pun sebenarnya..sbb berharap lisa dengan baek..baek bias saya dan nama saya lisa..so..hahahaha
nana_36
#8
Chapter 60: Wahh!!! Ade sequel larhh!!! Cepat tau buat sequel pasal baekhyun dan lisa >_< hope diorang bersama sebab saya expert diorang walaupun baekhyun bias saya forever ^_^ okey tu jer.. harap harap sequel nih best :D