Part 11

Cinta Di Hari Raya...
Please Subscribe to read the full chapter

Setelah selesai makan tengah hari yang terlewat 2 jam itu mereka semua berehat di ruang tamu. First time diorang kena arah dengan orang gaji. Oleh itu masing-masing tak berpuas hati terhadap Lisa. Lisa yang sedang mencuci pinggan dan mangkok di singki dapur ditegur oleh Chen. 

 

"Awak..." panggil Chen. Lisa tidak menoleh akibat terlalu kusyuk dengan kerjanya atau dia terlalu letih sehingga telinga pun tak berapa nak dengar apa yang orang cakap.

 

Jr yang sedang membaca majalah di atas meja di ruang dapur itu hanya memerhati Lisa. Chen pula duduk menghadapnya. "Kau siapa?" tanya Chen soalan yang daripada tadi dia ingin tanya dan akhirnya ada juga kesempatan dia untuk bertanyakan soalan tersebut.

 

"Aku boss Lisa." jawab Jr selamba. Chen berkerutkan dahinya kerana hairan.

 

"Kau boss Lisa? eh dia kerja dua tempat ke?" tanya Chen hairan dan ingin mengetahui lagi.

 

"Dia bukan kerja dengan aku, dia tu pelatih di syarikat aku. Dia seorang pelajar dari Malaysia." jawab Jr sambil menghirup air teh panas yang Lisa buatkan untuknya sebentar tadi.

 

"Jadi dia ni..." Chen memandang tepat ke arah Lisa.. Lisa yang baru saja selesai mencuci pinggan mangkok memusingkan badannya lalu berkerutkan dahinya. 

 

"Apa?" tanya Lisa hairan.. Jr dan Chen mengelengkan kepala serentak. "Okaylah kalau takde pape saya nak balik." Lisa menuju ke arah dinding yang dia gantungkan beg galasnya dan baju sejuk tebalnya. 

 

"Awak perempuan yang dalam pesawat hari tu kan?" tiba-tiba suara chen itu membuatkan Lisa terdiam seribu bahasa. Lisa menoleh memandang Chen manakala Chen hanya tersengih memandangnya. "Tak sangka fans kami jadi pembantu kami." kata Chen seperti menyindir Lisa. Lisa menghampiri Chen lalu dengan selambanya tangan kiri diri menepuk dahi Chen dengan kuat.

 

"Dah saya nak balik, layan awak semua alamatnya saya pengsan dekat sini." jawab Lisa lalu membuka langkah menuju ke pintu utama diikuti oleh Jr dan Chen dari belakangnya. Ketika itu Lisa melalui depan tangga dalam waktu yang sama Suho sedang menuruni anak tangga tersebut.

 

"Lisa." panggil Suho. Lisa menoleh tanpa sebarang soalan. Namanya yang dipanggil hampir ke semuanya memandang ke arah Suho. "Nah, ni gaji awak." Suho menghulurkan beberapa wang kertas yang pastinya ia lebih daripada semalam. 

 

"Hyung buat apa bagi gaji? dia bukan buat kerja pun patutnya gaji tu bagi kami semua yang kena masak sendiri ni ha." Sehun menyampuk.. Lisa membuntangkan matanya melihat duit itu hatinya berbelah bahagi nak ambil ke tidak duit tersebut.

 

"Kamu diamlah.. Siapa suruh menyusahkan orang." marah Suho. Sehun mula mencebikkan bibirnya mahu saja memerli Lisa tidak membuat kerja alih-alih dia terkena batang hidung sendiri balik apabila Suho seperti membela Lisa.

 

"Takpe, saya rasa duit ni terlalu banyak. Gaji saya yang semalam pun tak habis digunakan lagi." jawab Lisa menolak untuk mengambil gaji hari itu.

 

"Tapi awak dah buat kerja so saya sebagai majikan perlu bayar gaji awak." jawab Suho pula tidak mahu mengalah dengan Lisa.

 

"Hem." Lisa memikirkan sesuatu dan 'ting' dia dapat idea. Oleh kerana hari itu dia hanya mencuci pinggan jadi dia mengambil dua keping saja duit tersebut se

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
7818ee975d5872eb5749
Dalam satu hari update 2 chapter sekali gus... Haha xD

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
cassey98
#2
Chapter 60: Uwaaa!! Saya suka dgn ending cita ni.. memuaskan!! :)
bae_anna
#3
Chapter 61: TERBAEKLA,AUTHORNIM~
bae_anna
#4
Chapter 38: jujur sye ktekan~ALHAMDULILLAH..INILAH CERITA YANG DINANTI-NANTIKAN
MOGA ISLAM TIDAK DIPANDANG SERONG..
AMINN^_^
Overdose_Kpopers
#5
Chapter 15: Author!! Sila baca apa saya nk ckp ni :3. Kalau saya jadi Lisa. Saya akan bagitau kat dorg yg saya tersilap masuk rumah. Kenapa Lisa x nk bagitau perkara sebenar,author?? Kenapa pakse diri jadi maid kt rumah exo??
xoluxion_ #6
Chapter 60: cayalahh best gilee fanfic ni :)
lisadoojoon #7
Chapter 60: YEAYYYYYY!!!!! memang berharap ada sequel pun sebenarnya..sbb berharap lisa dengan baek..baek bias saya dan nama saya lisa..so..hahahaha
nana_36
#8
Chapter 60: Wahh!!! Ade sequel larhh!!! Cepat tau buat sequel pasal baekhyun dan lisa >_< hope diorang bersama sebab saya expert diorang walaupun baekhyun bias saya forever ^_^ okey tu jer.. harap harap sequel nih best :D