Part 18

Cinta Di Hari Raya...
Please Subscribe to read the full chapter

"Hei ! Krys... kenapa menjerit?" tanya Fiona. Wajahnya mula cuak apabila melihat Krystal menjerit tanpa sebab. Krystal menoleh ke arah Fiona dan Tirana yang sedang berdiri di hujung sofa. "Huh?" Fiona mengerutkan dahinya melihat wajah Krystal yang kelihatan tenang itu.

 

"Lah, awak berdua kenapa?" tanya Krystal. Pertanyaan itu membuatkan Tirana dan Fiona saling berpandangan. 

 

"Bukan awak yang menjerit tadi ke?" tanya Tirana hairan. "Tak adalah.. Mana ada saya jerit." jawab Krystal selamba.

 

"Biar betul, kami dengar suara awak tadi." sampuk Fiona pula sambil mengaru-garu kepalanya yang tidak gatal itu.

 

Lisa yang keluar dari bilik terus menuju ke sofa lalu bertanya. "Ada apa? kenapa menjerit?" tanya Lisa yang juga ingin tahu siapakah yang menjerit dan mengapakah dia menjerit. Mata Fiona dan Tirana tertumpu pada Krystal yang fokuskan padangannya terhadap televisyen. Lisa juga turut memandang ke arah Krystal. Tiba-tiba Lisa berasa seram sejuk melihat Krystal. Bulu romanya naik mencacak. Dia menarik tangan Fiona dengan perlahan.. 

 

"Fi..." panggil Lisa cuba berbisik...

 

"Hm?" Fiona menoleh ke arah Lisa yang muka sudah mulai pucat.

 

"Dia.. bu-bu...kan.. Kryst..." "Kenapa you all berdiri?" tanya satu suara dari belakang mereka. Membuatkan mereka bertiga menoleh ke belakang. Ayat Lisa tadi tidak sempat dihabiskan kerana suara itu menengur mereka.

 

"Erk..." Tirana cepat-cepat menoleh ke arah sofa tiada sesiapa di situ lalu dia menoleh ke arah suara itu kembali.

 

"Macam mana awak cepat sangat bergerak ke situ?" tanya Fiona.. Lisa pula memeluk tangan Fiona dengan erat kerana dia rasa macam ada sesuatu sedang merayap di bahunya... Lisa memejamkan matanya dengan erat kerana berasa seram akan situasi itu. 

 

"Lisa! open your eyes." arah Fiona kepada Lisa. Oleh kerana Lisa percayakan suara Fiona dia terus membuka matanya lalu dia menoleh ke sebelah. Lisa terkejut melihat orang yang berada di sebelahnya itu bukanlah Fiona akan tetapi seseorang yang Lisa langsung tidak kenali. Mahkluk itu menghampiri Lisa... Lisa terjatuh ke atas lantai, dia menoleh ke arah pintu dilihatnya Fiona , Krystal dan Tirana sedang membawa keluar bagasi mereka dari rumah. Lisa mahu menjerit meminta mereka bertiga membantunya akan tetapi suaranya tidak keluar. 

 

Mahkluk yang jelik itu terus menghampiri Lisa membuatkan Lisa menjerit sekuat hatinya...

 

"Arhhhhhhhhhh..." jerit Lisa...

 

Fiona dan Tirana yang sedang duduk di meja makan terus menerpa ke dalam bilik untuk melihat apakah yang sedang berlaku. Krystal yang sedang menonton televisyen juga bergegas menghampiri kamar Fiona. Ketika mereka berada di muka pintu. Mereka lihat badan Lisa sedang menggigil teruk sambil menjerit 'Jangan'

 

Tirana dan Fiona menaiki katil lalu cuba mengejutkan Lisa dari mimpi ngerinya... "Lisa! Wake up." panggil Fiona sambil mengoyangkan tubuh Lisa yang sedang mengelupur itu.

 

Tanpa berlengah Tirana terus membaca ayat-ayat suci al-quran kerana dia tahu Lisa sedang diganggu oleh mahkluk halus dalam tidurnya. Krystal yang melihat berasa seram lalu dia cuba menjauhkan diri dari mereka bertiga. Tidak pernah berlaku apa-apa kejadian pelik di dalam rumah itu sejak mereka tinggal bersama tapi kenapa hari ini Lisa berkelakuan seperti itu? Krystal menekup telinganya. Dia tahu itu semua berpunca dari dia. Jika dia tidak mendekati Lisa pasti Lisa tidak akan menghadapi masalah sebesar itu.

 

Krystal terduduk di atas lantai. Air mata mengalir di wajahnya. Masa lampau menghantui Krystal kembali. Dia benci semua itu. Dia sudah bahagia bersama kawan-kawan serumahnya mengapa benda tu datang menganggunya lagi? Dan kenapa orang yang harus dinganggu itu adalah Lisa?

 

Setelah beberapa minit Lisa membuka matanya. Dia melihat Tirana dan Fiona berada di sisinya air mata mengalir laju di pipinya. Dia bingkas bangun lalu memeluk Fiona. "Hey, semua dah okay. Jangan risau." pujuk Fiona. Sememangnya Fiona agak terkejut apabila Lisa diganggu oleh mahkluk halus ketika tidur. Itu bukan mimpi tapi itu satu gangguan melaui tidur. Seakan-akan mahu mencabut roh dari badan jika seseorang mimpi sebegitu rupa.

 

Tern

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
7818ee975d5872eb5749
Dalam satu hari update 2 chapter sekali gus... Haha xD

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
cassey98
#2
Chapter 60: Uwaaa!! Saya suka dgn ending cita ni.. memuaskan!! :)
bae_anna
#3
Chapter 61: TERBAEKLA,AUTHORNIM~
bae_anna
#4
Chapter 38: jujur sye ktekan~ALHAMDULILLAH..INILAH CERITA YANG DINANTI-NANTIKAN
MOGA ISLAM TIDAK DIPANDANG SERONG..
AMINN^_^
Overdose_Kpopers
#5
Chapter 15: Author!! Sila baca apa saya nk ckp ni :3. Kalau saya jadi Lisa. Saya akan bagitau kat dorg yg saya tersilap masuk rumah. Kenapa Lisa x nk bagitau perkara sebenar,author?? Kenapa pakse diri jadi maid kt rumah exo??
xoluxion_ #6
Chapter 60: cayalahh best gilee fanfic ni :)
lisadoojoon #7
Chapter 60: YEAYYYYYY!!!!! memang berharap ada sequel pun sebenarnya..sbb berharap lisa dengan baek..baek bias saya dan nama saya lisa..so..hahahaha
nana_36
#8
Chapter 60: Wahh!!! Ade sequel larhh!!! Cepat tau buat sequel pasal baekhyun dan lisa >_< hope diorang bersama sebab saya expert diorang walaupun baekhyun bias saya forever ^_^ okey tu jer.. harap harap sequel nih best :D