Part 14

Cinta Di Hari Raya...
Please Subscribe to read the full chapter

"Awak semua kenapa?" tanya Lisa terkejut melihat EXO diruang tamu seperti ditimpa masalah besar ketika itu. Jr yang masuk bersama Lisa hanya menjadi pemerhati tidak mahu masuk campur. Chanyeol bangun dari duduknya lalu menghulurkan Iphonenya kepada Lisa. "Untuk apa?" tanya Lisa berkerut dahinya melihat Iphone yang dihulurkan kepadanya itu.

 

"Baca!" suruh Baekhyun, nada suaranya begitu tegas.. Lisa masih berkerutkan dahinya melihat screen telefon itu lalu menyentuh dengan perasaan penuh tanda tanya. Setiap yang dipaparkan oleh screen Iphone itu dibaca oleh Lisa sukar untuknya memahami akan maksud yang cuba EXO sampaikan padanya akan tetapi setelah baca perlahan-lahan apa yang ditunjukkan oleh screen Iphone tersebut baru Lisa faham mengapa. Wajahnya begitu terkejut setelah selesai membaca apa isi kandungan yang berada di dalam Iphone tersebut. Suara tidak dapat dituturkan hanya wajah yang dapat menyampai rasa terkejutnya...

 

"Apa aku nak jawab dengan repoter nanti?" suara Baekhyun kedengaran agak marah dengan apa yang Lisa baca itu. 

 

"Baek, kalau ye pun jangan marah dulu." sampuk Luhan yang ingin meredakan kemarahan Baekhyun ketika itu. 

 

"Hyung nak saya bersabar lagi? boleh jatuh imej saya jika perkara ini tersebar ke pihak media." bantah Baekhyun tidak terpujuk Luhan untuk menenangkan hati Baekhyun. Baekhyun mengusutkan kepalanya rimas dengan apa yang terjadi bertambah rimas dibuatnya apabila melihat Lisa berdiam kaku tidak mahu mengeluarkan sebarang kata.

 

"Hyung kan gambar tu... tak sengaja tersebar.." Sehun pula bersuara cuba juga menenangkan hati lelaki Baekhyun yang sedang gundah gulana itu dilanda perkara yang sangat dibenci olehnya. 

 

"Ha'a lah Baek, inikan cuma rumor belum sahih lagi. Tak payah risaulah imej kau terjatuh ke tidak yang penting perkara ini harus diterangkan kepada pihak media oleh syarikat." sampuk Chen pula dia juga cuba untuk menenangkan Baekhyun ketika itu. Matanya berkalih ke arah Lisa yang hanya diam membatukan diri.

 

"Wait ! apa sebenarnya yang berlaku? kenapa semua orang seolah-olah salahkan Lisa?" tanya Jr yang berada di penjuru ruang tamu itu sejak tadi dia berdiam diri kini mula bersuara apabila melihat Lisa seperti dituduh melakukan kesalahan baru dia cuba bersuara. Ingin mengetahui apa yang sebenarnya berlaku dan mengapa Lisa hanya menunduk mendiamkan diri sedangkan yang lain cuba menenagkan Baekhyun yang sedang membara amarahnya.

 

Chanyeol memberikan Iphonenya kepada Jr menyuruh namja itu membacanya seperti mana Lisa membacanya sebentar tadi. Jr mengambil Iphone itu lalu screen telefon itu ditekannya. Keluarlah satu senarai yang menyatakan bahawa Baekhyun mempunyai scandal dengan perempuan berpurdah. Dan sudah pasti perempuan itu adalah Lisa sewaktu pertama kali mereka berjumpa di dalam pesawat. Ternyata pada ketika Baekhyun sedang menyambut Lisa yang ingin terjatuh bukan Sehun saja yang berjaya menangkap gambar itu akan tetapi ada fans yang turut menangkap gambar itu secara tidak sengaja. Setelah itu fans tersebut menghebohkannya di laman media sosial yang paling popular di korea.

 

Jr membacanya juga turut terkejut. Jelas sekali mengapa Lisa menundukkan dirinya akan tetapi ketika itu bukan salah Lisa pun jadi mengapa Lisa menundukkan kepalanya? "Sekarang ni saya pangg

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
7818ee975d5872eb5749
Dalam satu hari update 2 chapter sekali gus... Haha xD

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
cassey98
#2
Chapter 60: Uwaaa!! Saya suka dgn ending cita ni.. memuaskan!! :)
bae_anna
#3
Chapter 61: TERBAEKLA,AUTHORNIM~
bae_anna
#4
Chapter 38: jujur sye ktekan~ALHAMDULILLAH..INILAH CERITA YANG DINANTI-NANTIKAN
MOGA ISLAM TIDAK DIPANDANG SERONG..
AMINN^_^
Overdose_Kpopers
#5
Chapter 15: Author!! Sila baca apa saya nk ckp ni :3. Kalau saya jadi Lisa. Saya akan bagitau kat dorg yg saya tersilap masuk rumah. Kenapa Lisa x nk bagitau perkara sebenar,author?? Kenapa pakse diri jadi maid kt rumah exo??
xoluxion_ #6
Chapter 60: cayalahh best gilee fanfic ni :)
lisadoojoon #7
Chapter 60: YEAYYYYYY!!!!! memang berharap ada sequel pun sebenarnya..sbb berharap lisa dengan baek..baek bias saya dan nama saya lisa..so..hahahaha
nana_36
#8
Chapter 60: Wahh!!! Ade sequel larhh!!! Cepat tau buat sequel pasal baekhyun dan lisa >_< hope diorang bersama sebab saya expert diorang walaupun baekhyun bias saya forever ^_^ okey tu jer.. harap harap sequel nih best :D