Part 20

Cinta Di Hari Raya...
Please Subscribe to read the full chapter

Dah setengah jam Jr dengan Lisa dan yang lain menunggu Exo akan tetapi batang hidung seorang daripada mereka langsung tidak kelihatan. 

 

"Yahhh!!!" Krystal tiba-tiba menjerit, suaranya bergema di dalam bilik tarian itu. Jr yang sedang menongkat dagu terus mengangkat wajahnya memandang Krystal.

 

"Awak dah kenapa?" tanya Lisa hairan...


"Tak guna..." tiba-tiba saja perkataan itu terletus dari mulut Krystal telefon yang dipegangnya terus di campakkan ke arah Jr secara spontan manakala jejaka yang bernama Jr itu cuba menyambutnya kerana mahal kot telefon tu sayang kalau pecah lainlah kalau Krystal ni kaya. Boleh dia beli lain. Gaya Jr ketika itu seperti sedang menangkap bola dari pihak lawan. 

 

"Yeahh tak gol..." tiba-tiba Jr pula yang acuh tidak acuh dengan kemarahan yang sedang meledak di dalam diri Krystal... Semua mata kini memandang ke arah Jr...

 

"What?" Jr membuat wajah yang tidak bersalah apabila mata semua memandang ke arahnya. "Takkan nak bagi pecah? sayang kot." jawab Jr selamba. Oleh kerana keselambaannyalah yang membuatkan Krystal menjeling tajam ke arahnya.

 

"Oh! Fine, sorry." jawab Jr tanpa sebarang pertanyaan daripada yang lain...

 

"Yahh!! Krystal Lee.. Awak dah kenapa?" kali ini Fiona pula bersuara...

 

Krystal masih tidak menjawab soalan itu. Jr yang sedang memengang telefon bimbit Krystal itu cuba untuk kembalikan kepada tuannya akan tetapi takut dicampak sekali oleh Krystal jadi Jr mengambil keputusan untuk menyimpannya buat sementara waktu. Dalam ralit dia memandang ke arah Krystal yang masih berdiam diri itu satu getaran menyelubungi urat sarafnya. Ternyata itu adalah pesanan ringkas yang diterima oleh Krystal...

 

Jr tidak sengaja terbuka mesej itu dah terbuka apa tunggu lagi dia baca jela terus. 

 

From Mark :-

 

"Kau siapa ? kau bukan ada hak untuk harta tu, hello kau just anak pungut entah dari mana keluarga aku ambil. Kau memang tak sedar diri ke ? dah sah pelacur." 

 

Jr terkejut membaca ayat yang terakhir dari pesanan ringkas itu. Kali ini tangannya cuba pula untuk membuka mesej sebelum mesej baru itu. Disebabkan firasat yang ingin tahu siapakah lelaki itu, akhirnya dia buka juga mesej tersebut setelah berfikir dua tiga puluh kali

 

From Mark :-

 

"Kalau aku dah dapat harta tu, kau akan jadi hamba adbi aku untuk selamanya. Wasiat family aku suruh aku jaga kau, so aku kan jaga kau... Jangan anggap diri kau suci sangatlah, perempuan jalang."

 

Bertambah terkejut Jr membaca mesej itu, "Siapa namja ni?" tanya Jr tidak berpuas hati... Entah kenapa dia berasa berang membaca mesej tersebut walaupun dia tidak mengetahui apa yang sebenarnya berlaku dan tidak sepatutnya dia masuk campur akan tetapi ini melibatkan maruah seorang wanita. Jika jatuhnya maruah seorang gadis dicemarkan pula oleh seorang lelaki, Jr berasa itu agak keterlaluan kerana lelaki cuba memfitnah perempuan yang berkelaukan baik-baik sahaja dan perkara itu juga amat memalukan dirinya sebagai kaum lelaki.

 

"Kenapa?" tanya Tirana hairan...

 

"Ni Mark ni siapa?" tanya Jr , soalan dibalas dengan soalan...

 

"Erk..." Lisa cuba merampas telefon itu dari tangan Jr dan dia berjaya. Setiap ayat dibacanya dengan teliti dah tu bahasa korea memang susahlah dia nak faham satu persatu akan tetapi dia cuba juga dan akhirnya dia faham. Air mata Krystal berlinangan dengan serta merta apabila membayangkan kisah silamnya yang teruk. Lisa dengan segera memeluk Krystal. Dia tahu apa yang dialami oleh Krystal amat menyukarkan. Malahan bukan satu perkara dia kena tempuhi. Perkara tentang barang yang masih belum dikembalikan kepada roh kawannya pun belum terlunas lagi kini muncul masalah baru. 

 

Tanpa Lisa sedari, ada masalah baru yang akan menimpa dirinya untuk hari ini. Tirana dan Fiona cuba membaca mesej tersebut dan mereka juga terkejut lalu cuba menenangkan Krystal yang terasa sakit di hati kerana dituduh macam-macam oleh lelaki yang bernama mark walhal apa yang dicakap tidak betul sama sekali. Pelacur ? perempuan jalang? dia bukannya pergi menjual body untuk lelaki dia hanya pergi belajar di unversiti selain pergi ke tempat pratikal dan tinggal bersama Fiona di aparment. Adakah itu dianggap sebagai perempuan jalang?

 

Krystal merangkul bahu Lisa dengan lebih rapat. Kini air mata Lisa pula yang hendak menitis akan tetapi cepat-cepat dia menyekanya. Dia seolah-olah dapat merasai kesakitan yang dialami oleh Krystal ketika itu. Krystal cuba memejamkan matanya untuk menghilangkan mimpi ngerinya. Tiba-tiba... "Kryssssss..." satu suara menjerit memanggil namanya... Cepat-cepat Krystal membuka mata dan terkejut tubuh Lisa ditolaknya sehingga Lisa terjatuh ke atas lantai. 

 

"Aduhhh.." rintih Lisa... Krystal membeliakkan matanya. Satu wajah sedang berada di penjuru bilik tarian itu. Dia mengangkat tangannya ke arah Krystal... Krystal berasa takut dan....

 

"Guys..." suara Kai menusuk ke telinga mereka semua. Lisa yang sedang ternyereng di atas lantai bingkas bangun. Krystal pula matanya sudah mula memerah akibat menangis yang teramat. "Erk..." Kai cuba untuk berkata-kata akan tetapi tersangkut akibat melihat wajah Krystal yan

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
7818ee975d5872eb5749
Dalam satu hari update 2 chapter sekali gus... Haha xD

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
cassey98
#2
Chapter 60: Uwaaa!! Saya suka dgn ending cita ni.. memuaskan!! :)
bae_anna
#3
Chapter 61: TERBAEKLA,AUTHORNIM~
bae_anna
#4
Chapter 38: jujur sye ktekan~ALHAMDULILLAH..INILAH CERITA YANG DINANTI-NANTIKAN
MOGA ISLAM TIDAK DIPANDANG SERONG..
AMINN^_^
Overdose_Kpopers
#5
Chapter 15: Author!! Sila baca apa saya nk ckp ni :3. Kalau saya jadi Lisa. Saya akan bagitau kat dorg yg saya tersilap masuk rumah. Kenapa Lisa x nk bagitau perkara sebenar,author?? Kenapa pakse diri jadi maid kt rumah exo??
xoluxion_ #6
Chapter 60: cayalahh best gilee fanfic ni :)
lisadoojoon #7
Chapter 60: YEAYYYYYY!!!!! memang berharap ada sequel pun sebenarnya..sbb berharap lisa dengan baek..baek bias saya dan nama saya lisa..so..hahahaha
nana_36
#8
Chapter 60: Wahh!!! Ade sequel larhh!!! Cepat tau buat sequel pasal baekhyun dan lisa >_< hope diorang bersama sebab saya expert diorang walaupun baekhyun bias saya forever ^_^ okey tu jer.. harap harap sequel nih best :D