Part 30

Cinta Di Hari Raya...
Please Subscribe to read the full chapter

"Pangggg." bunyi tamparan yang sangat kuat sehingga semua orang melihat ke arah mereka. Tamparan yang mengenai wajah Lisa amat pedih sehingga terasa seperti tercabut gigi dibuatnya. Lisa memalingkan wajahnya ke arah gadis itu.

 

"Awak kenapa?" tanya Lisa perlahan... Dia tidak tahu apa salah dia sehingga ditampar sedemikian rupa. 

 

"Kau boleh tanya aku kenapa? kau rampas..." belum sempat gadis itu mahu bersuara, tangan Baekhyun menekup mulutnya. 

 

"Tunggu sekejap." arah Baekhyun kepada Lisa. Tangan gadis itu ditarik jauh dari Lisa membuatkan gadis itu berasa berang tak sudah. Baru saja puas menampar si Lisa, Baekhyun pula datang menghalang. 

 

Sampai di tempat parkir kereta,

 

"Lepaskan sayalah." tempik gadis itu lalu menepis tangan Baekhyun yang sedang menarik pengelangan tangannya. 

 

"Eh! awak tak malu ke ha? menjerit macam orang gila dekat tempat awam?" tanya Baekhyun separuh menjerit.

 

"Suka hati sayalah, tempat awam ni bukan awak yang punya." jawab gadis itu lalu mengosok lembut tangannya akibat sakit ditarik Baekhyun.

 

"Memang tempat ni bukan saya punya, tapi jagalah sikit adap awak tu. Awak serang dia... Dia tak bersalah lah." jawab Baekhyun pula. 

 

"Tak bersalah awak cakap? dah lah perampas, tu kata tak bersalah? Sebab dialah kan awak nak putus dengan saya? huh?" tanya gadis itu membuatkan Baekhyun mengusutkan kepalanya.

 

"Memang dia tak bersalah, awak yang bersalah pergi tampar dia buat apa? dan sejak bila saya cakap nak putus? saya tak cakap apa-apa pun kan?" tanya Baekhyun panas...

 

"Habis! saya lah salah? kalau tak putus  buat apa awak keluar dengan dia tu?" tanya gadis itu lagi...

 

"Ye! saya nak awak pergi minta maaf balik dan boleh tak awak perlahankan sikit suara tu? semua orang tengah perhatikan kita."  tanya Baekhyun masih berlemah lembut. 

 

"Tak nak! saya tak salah apa-apa pun. Dia yang salah." jawab gadis itu lalu menyilangkan tangannya ke dada. 

 

"Tak salah? awak tampar dia tadi itu kata tak salah?" tanya Baekhyun lagi kali ni nadanya sedikit meninggi akibat gadis itu masih berdegil.

 

"Saya takkan minta maaf dengan pelacur!" jawab gadis itu. Dengan serta merta tangan Baekhyun hinggap di wajah gadis itu.

 

"Sampai hati awak tampar saya?" tanya gadis itu membuatkan Baekhyun melihat tangannya sendiri.

 

"Awak memang dah tak sayang saya kan?" jerit perempuan itu sambil menahan air mata ingin keluar dari tubir matanya.

 

"Saya minta maaf." ucap Baekhyun cuba meredakan kemaharan gadis itu.

 

"Semua sebab perempuan jalang tu kan? awak sanggup tampar saya. Saya benci awak!" kata gadis itu lalu memukul-mukul dada Baekhyun sambil menitiskan air mata. Sakit kot kena tampar... 

 

Lisa yang memerhati dari jauh hanya mengusap wajahnya yang kesakitan, perlahan-lahan dia kembali ke gerai yang mengadakan permainan itu. Pistol air dihulurkan kepada uncle yang sedang memerhati wajahnya itu.

 

"Sakit ke?" tanya uncle itu kepada Lisa. Lisa hanya mendiamkan diri lalu mengucapkan terima kasih atas pinjaman yang diberikan oleh uncle tu...

 

"Nak uncle bagi teddy bear ni untuk kamu, mana tahu dengan teddy bear ni dapat hilangkan rasa sakit hati tu." kata uncle itu lalu mengukirkan senyuman sambil tangan menyerahkan teddy bear kepada Lisa.

 

Lisa mengambilnya lalu mengucapkan terima kasih untuk kali yang keduanya. Setelah itu, Lisa menghampiri mereka berdua sambil memeluk teddy bearnya. 

 

"Kita putusss..." hanya ayat itu yang Lisa dengar selepas menghampiri selangkah demi selangkah...

 

Park Hyeri terus meninggalkan kawasan itu walaupun sudah berkali-kali terang Hyeri masih sama dan tidak mempercayai apa yang Baekhyun terangkan. Dia lebih rela memutuskan hubungan dari terus disakiti walhal dia sendiri yang rasa seperti dikhianati sedangkan Baekhyun langsung tidak...


Lisa hanya melihat Park Hyeri pergi meninggalkan Baekhyun... Kali ni langkah Lisa laju mendekati Baekhyun yang sedang duduk mencakung akibat sakit kepala dengan perangai gadis seorang. Baru je nak hilang stress datang pula Lisa. 

 

"Hai bro!" tagur Lisa lalu menundukkan sedikit badannya memandang Baekhyun sambil tersenyum.

 

Baekhyun hanya menjeling tajam ke arah Lisa. "Costumer lari ea?" tanya Lisa sambil tersenyum lebar. 

 

"Herk..." Baekhyun berdengus dengan kasar....

 

"Haha..." Lisa hanya ketawa kecil... Membuatkan Baekhyun memandang tepat ke arah anak mata Lisa... 

 

"Kau boleh lagi tersenyum? muka kau tak sakit ke?" tanya Baekhyun dengan malas...

 

"Tak, aku kuat... Kan Miya..." Lisa bertanyakan kepada Teddy Bear yang baru saja dia dapat tadi...

 

"Mana kau dapat benda ni?" tanya Baekhyun kembali sambil tangan menundingkan ke arah Teddy Bear yang dipeluk Lisa itu...

 

"Uncle tu bagi, free..." kata Lisa sambil menunjuk ke arah gerai mainan tadi...

 

Baekhyun melangkah longlai , dia tiada mood nak melayan kerenah si Lisa. Lisa perasan mood si Baekhyun berubah dengan secara spontan Lisa menyebut...

 

"Stop stop girl, you drive me crazy." sambil bermain-main dengan Miya, anak patungnya itu...

 

Baekhyun menoleh...

 

"Iri wa iri wa iri wa iri wayo." ucap Lisa yang membawa maksud 'come here, come here, come here.' "Baby girl, just come to me." sambung Lisa membuatkan Baekhyun hairan dengan sikap gadis berhijab itu.

 

"Eodil bwayo eodil bwa eodil bwa yeogil bwayo yeogil bwayo yeogil bwa." sambung Lisa lagi yang membawa maksud 'where are looking? where, where. Look here, look here, look here.' sambil mengerakkan anak patungnya seperti sedang menari. 

 

"Nam jal bwa i nappeun yeojaya." kata Lisa lagi yang membawa maksud 'Look at me, you bad girl.' sambil tersenyum mesra. Baekhyun

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
7818ee975d5872eb5749
Dalam satu hari update 2 chapter sekali gus... Haha xD

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
cassey98
#2
Chapter 60: Uwaaa!! Saya suka dgn ending cita ni.. memuaskan!! :)
bae_anna
#3
Chapter 61: TERBAEKLA,AUTHORNIM~
bae_anna
#4
Chapter 38: jujur sye ktekan~ALHAMDULILLAH..INILAH CERITA YANG DINANTI-NANTIKAN
MOGA ISLAM TIDAK DIPANDANG SERONG..
AMINN^_^
Overdose_Kpopers
#5
Chapter 15: Author!! Sila baca apa saya nk ckp ni :3. Kalau saya jadi Lisa. Saya akan bagitau kat dorg yg saya tersilap masuk rumah. Kenapa Lisa x nk bagitau perkara sebenar,author?? Kenapa pakse diri jadi maid kt rumah exo??
xoluxion_ #6
Chapter 60: cayalahh best gilee fanfic ni :)
lisadoojoon #7
Chapter 60: YEAYYYYYY!!!!! memang berharap ada sequel pun sebenarnya..sbb berharap lisa dengan baek..baek bias saya dan nama saya lisa..so..hahahaha
nana_36
#8
Chapter 60: Wahh!!! Ade sequel larhh!!! Cepat tau buat sequel pasal baekhyun dan lisa >_< hope diorang bersama sebab saya expert diorang walaupun baekhyun bias saya forever ^_^ okey tu jer.. harap harap sequel nih best :D