Part 22

Cinta Di Hari Raya...
Please Subscribe to read the full chapter

"Yang sebenarnya, pesakit ini..." baru saja doktor itu hendak memberitahu kawan-kawan Lisa apa sebenarnya yang berlaku terhadap Lisa tiba-tiba saja kedengaran satu suara menjerit...

 

"Arhhhhhhhh...." suara nurse yang merawat Lisa tiba-tiba menjerit dari dalam wad. Doktor serta yang lain terkejut dengan sepantas kilatnya mereka memandang ke arah pintu wad. 

 

Doktor tadi terpaksa tangguhkan pemberitahuannya itu kepada mereka dan dia dengan rasa tidak bersalahnya meninggalkan Fiona dan Krystal yang sedang menantikan jawapan darinya kerana dia telah  melarikan diri dengan masuk ke dalam wad. 

 

Sampai sahaja doktor di katil pesakit yang Lisa duduki. Doktor itu terkejut melihat jururawat yang pengsan dan Lisa sedang duduk tenang di atas katilnya... Fiona dengan Krystal yang turut mengikut langkah doktor itu masuk ke dalam wad terkejut lalu menghampiri Lisa dan memeluknya. 

 

"Syukur alhamdulillah." ucap Fiona... Tirana yang baru masuk pun memanjatkan kesyukurannya terhadap Allah kerana kawan mereka sudah sihat semula. Cuma yang hairan kenapa jururawat itu boleh jatuh pengsan? adakah dia terlalu gembira seperti yang lain sampai TERpengsan di buatnya?  tak mungkin pasti ada sesuatu yang buatkan dia jatuh pengsan kan? Krystal yang sedang asyik melihat ke arah jururawat yang pengsan itu terpeasan sesuatu yang menarik perhatiannya.

 

Baru saja dia hendak menghampiri nurse itu, Baekhyun terlebih dahulu menghampiri jururawat yang rebah itu. Dia memengang tangan jururawat itu dan mengangkatnya ke atas. 

 

Krystal mengerutkan dahinya , apa yang cuba Baekhyun laukan sebenarnya? akhirnya Krystal membiarkan urusan itu ditangan Baekhyun. Masing-masing nak berubah indentiti mereka daripada seorang penyanyi terkenal dan seorang pelajar pratikal pakar bedah kini ingin menjadi seorang penyiasat pula. Jadi krystal tidak mahu mengubah apa-apa tentang dirinya dia biarkan saja perkara itu berlalu begitu sahaja walaupun banyak persoalan datang dari lubuk mindanya.

 

"Dia ada bela kucing atau anjing ke?" tanya Baekhyun sambil memandang ke arah doktor yang sedang berdiri tidak jauh daripada mereka semua. 

 

"Tak tahulah pula, kenapa?" tanya doktor itu kehairanan. 

 

"Em tak ada apa." jawab Baekhyun ringkas...

 

"Em cik ini boleh keluar dari wad pada pukul 3 petang nanti dan pastikan dia berehat secukupnya." kata doktor itu sambil menyerahkan satu resit kepada Fiona... "Resit ini mengandungi ubat yang cik ini perlu makan. Sekiranya ia berulang kembali, sila datang ke hospital secepat mungkin." sambung doktor itu...

 

Fiona hanya mengangguk tanda memahami... "Erk... cik? boleh ikut saya sebentar?" tanya doktor itu...

 

"Ya..." jawab Fiona lalu bingkas bangun meninggalkan Lisa dan yang lain di dalam wad itu.

 

Sampai sahaja di luar wad...

 

"Ada apa doktor?" tanya Fiona.

 

"Sebenarnya saya hairan." kata doktor itu seperti main teka teki dengan Fiona...


"Apa yang hendak dihairankan, doktor?" tanya Fiona yang juga turut hairan dengan apa yang doktor itu baru katakan.

 

"Sebenarnya, kawan awak sudah tiada." jawab doktor itu jujur...

 

"Ha? apa maksud doktor?" Fiona terlalu terkejut sehingga nadanya separuh menjerit apabila bertanyakan soalan itu.

 

"Ya! saya melihatnya sendiri... Yang kawan awak sudah tiada... Dia kehilangan banyak darah... Selain itu, pernafasannya juga semakin tidak stabil ketika saya merawatnya... Berkali-kali renjetan eletrik saya lakukan terhadap dia akan tetapi tiada sebarang respon. Saya terkejut apabila saya melangkah masuk ke dalam tadi, dia duduk sambil tersenyum. Saya betul-betul tak faham apa sebenarnya yang berlaku?" doktor itu meluahkan rasa kemyuskilannya kepada Fiona... Fiona terkedu seribu bahasa dia tidak tahu , mahu berikan jawapan apa kepada soalan itu. "Apa-apa pun baguslah , kawan cik sudah selamat mungkin ini keajaiban yang kita tidak sangkakan." sambung doktor itu lagi. Fiona hanya tersenyum tipis. Bau darah di bajunya masih melekat sungguh pekat darah itu. Membuatkan Fiona berkali-kali mahu memuntahkan sisa perutnya akan tetapi di tahannya. Tanpa mereka sedari bahawa Krystal dan Baekhyun juga turut mendengar perbualan itu secara sembunyi.

 

 

Krystal pov.

 

Aku hairan, adakah benar dia Lisa? aku sendiri perasan nadinya dan juga denyutan jantungnya sangat lemah. Aku pasti itu tapi kenapa aku rasa dia bukan Lisa? aura dia sungguh berbeza dan aura ini seolah-olah aku kenalinya. Aku harus keluar dari sini, mata Lisa semakin membuatkan tubuhku mengeletar. Semakin dia merenungku begitu lama semakin aku rasa tidak selesa. Dan aku pasti Lisa adalah bukan Lisa tapi aku tak boleh menuduh terlalu cepat sebelum wujudnya bukti-bukti yang mensahihkan aku punya teori. Aku tak bole tunggu lagi aku nak keluar dari sini dan aku harus. Fikiranku ligat mencari mencari alasan untuk keluar dari situ. Lisa mengukirkan senyuman sinis ke arahku. Adakah dia dapat baca apa yang ada dalam kotak fikiranku?? Ah! 

"Guys, saya nak keluar kejap ada call." kataku dan mereka hanya tersenyum sambil menganggukkan kepala mereka. Lisa hanya mengukirkan senyuman sinisnya lagi kepadaku. Nampak sangat dia dapat mengagak yang aku akan melarikan diri dari situasi itu. Ah! kenapa?

Aku cepat-cepat menuju ke pintu wad dan sewaktu aku buka pintu aku terdengar perbualan doktor yang merawat Lisa b

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
7818ee975d5872eb5749
Dalam satu hari update 2 chapter sekali gus... Haha xD

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
cassey98
#2
Chapter 60: Uwaaa!! Saya suka dgn ending cita ni.. memuaskan!! :)
bae_anna
#3
Chapter 61: TERBAEKLA,AUTHORNIM~
bae_anna
#4
Chapter 38: jujur sye ktekan~ALHAMDULILLAH..INILAH CERITA YANG DINANTI-NANTIKAN
MOGA ISLAM TIDAK DIPANDANG SERONG..
AMINN^_^
Overdose_Kpopers
#5
Chapter 15: Author!! Sila baca apa saya nk ckp ni :3. Kalau saya jadi Lisa. Saya akan bagitau kat dorg yg saya tersilap masuk rumah. Kenapa Lisa x nk bagitau perkara sebenar,author?? Kenapa pakse diri jadi maid kt rumah exo??
xoluxion_ #6
Chapter 60: cayalahh best gilee fanfic ni :)
lisadoojoon #7
Chapter 60: YEAYYYYYY!!!!! memang berharap ada sequel pun sebenarnya..sbb berharap lisa dengan baek..baek bias saya dan nama saya lisa..so..hahahaha
nana_36
#8
Chapter 60: Wahh!!! Ade sequel larhh!!! Cepat tau buat sequel pasal baekhyun dan lisa >_< hope diorang bersama sebab saya expert diorang walaupun baekhyun bias saya forever ^_^ okey tu jer.. harap harap sequel nih best :D