- twenty-six

Cherie Malay Fanfic Review Shop - [HIATUS]
Please Subscribe to read the full chapter

 

[CONTENTID2] MEMORIES OF NOBODY[/CONTENTID2]

[CONTENTID1]

Tajuk: Memories of Nobody

Penulis: twenty-six

Watak-watak utama: Arisa (OC).

Genre: Psychological, sad.

Sinopsis: Kisah tentang seorang wanita, Arisa, yang mengidap penyakit alzheimer.

Pengulas: RoyalMilady

 

 

Tajuk.

Bagi saya, tajuk yang awak berikan memang menarik minat pembaca untuk mengetahui seluruh isi cerita. Setelah saya baca bab satu, memang saya yakin sekali cerita ini memang ada bersangkut-paut dengan tajuk yang awak berikan. Syabas kerana telah berjaya memilih tajuk yang simple tetapi cukup untuk menghuraikan isi cerita awak. 

 

 

Visual (Poster/grafik) 

Saya rasa awak perlu menukar poster baharu..memandangkan awak sudah tukar tajuk lain. Erm lupakan tentang itu, dan saya akan komen tentang poster ini,ya? Bagi saya lah kan, putih memang sesuai untuk genre-genre yang sebegini. Tapi boleh sahaja kita selitkan warna-warna yang lain seperti beige ataupun cream untuk memberi impak yang lebih besar kepada poster ini. 

Saya hampir tidak perasan wujudnya gambar kucing di dalam poster tersebut kerana gambarnya tidak berapa jelas kerana sudah ditutupi dengan texture yang diletakkan di atasnya. Mungkin next time, gambar kucing itu perlu diterangkan seperti gambar Arisa dan Jinwoo kerana kucing juga elemen penting dalam cerita ini, bukan?

Quotes dan nama penulis juga saya rasa harus dikecilkan lagi untuk membuatkan poster nampak kemas. 

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Shimmieh
#1
Chapter 43: Cik Min!! I is dah kembali untuk pickup!

My goshh, saya sebenarnya dari dulu bermasalah nak cari tajuk. :c Tapi sekarang ni kalau nak tukar rasa sayang pulak sebab dh terbiasa. tapi untuk masa hadapan, saya akan kerahkan lagi otak untuk fikirkan tajuk yang meletop kebabom!

Ya Allah saya pun terasa awkwardnya Cik Min sebab kita dah terbiasa merapu. Sekarang ni baca ayat formal macam, okayy okayyyy! XD

Dan Thanksss cik min saya memang dah ulang baca tapi ada jugak typo terlepas. dah post baru perasan ada jugak typo T^T last2 tunggu lah review habis nanti buat pembetulan sekali harung ja. Thankss saya akan gunakan ayat cadangan Cik Min! memang pelik pun bila baca balik hahahaha!

Aigoo, terima kasihh Cik Min! Saya nak try buat visual poster pulak (yang mungkin akan end up jadi typo based lagi) dan yesss cik Min memang tolong buatkan layout description!

Saya akan usahakan lagi untuk baiki cerita ni. Fighting!!
Seasony
#2
Hai cik Min <33 saya nak tanya, kalau nak review kena minimun berapa chapter? kalau story yang ongoing boleh ke?
Shimmieh
#3
Oh Cik Min~~
Request form sudah isi~
Mekasihh Cik MIn!
Muah muah!
fiqahhh
#4
Chapter 42: Saya dah request. Terima kasih :)
bigbangtanboys
#5
Chapter 43: Wah!Tahniah kak.Baru sye nak tanya akk pasal pertunangan akk.Hehehe.Sbb bru teringat yg akk min ade ckp pasal pertunangan akk tu tp sye tak ingat bila.Huhuhu.
Akk comel laa :) .Ni bru first time sye tgk muka akk.
fanfans #6
Chapter 40: My fav oneshot. Tk pernah bosan dan takkan bosan. Slalu datang aff blik bila boring sbb story ni takkan membosankan even story ni dah published sjak tahun lepas. DreamingYou jjang!
aquariusxpisces
#7
Chapter 43: Wah tahniah~ Salam aidilfitri!
starlightkim_
#8
Chapter 43: Tahniah kak min!dah jadi tunangan orang^^.semoga kekal hingga ke jinjang pelamin.insha-allah.all the best for you^_^