002

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

 

Eunji meletakkan barang keperluan di atas meja dan bergegas menuju ke bilik mandi sebaik sahaja tiba di  pangsapurinya. Eunji terkejut melihat pantulan dirinya sendiri di cermin. Mata kanannya berwarna ungu dan bengkak, hidungnya berdarah dan terdapat potongan kecil di bahagian sudut bibirnya. Aku Nampak teruk.

 

 Eunji mencari sedikit ubat penahan sakit di kotak kecemasan. Mana dia ? Dia mengerutkan dahinya dalam kekecewaan. Dia menggigit bahagian bawah bibirnya apabila dia teringat yang Luhan adalah orang yang terakhir yang ada. Maksudnya, dia masih berada di bilik.

 

 Lupakan.. Eunji mengeluh dalam kehampaan. Kali terakhir dia berada di bilik Luhan tanpa kebenaran, Luhan hampir memukul Eunji. Semenjak hari itu, Eunji tidak lagi mahu mendekati biliknya.

 

 Oh yeah,makanan tengah hari..  Eunji mengambil keputusan untuk memasak hidangan yang simple kerana penglihatannya tidak begitu baik.

 

 Dia terkaku semasa memasak apabila dia terdengar bunyi pintu berderak terbuka. Nafasnya mula tidak teratur apabila dia mendengar bunyi tapak kaki Luhan, semakin dekat dan dekat.

 

 Eunji merenung ke arah Luhan . Belakang Luhan bersandar ke peti sejuk bersebelahan dengan Eunji, merenungnya. Eunji dapat rasa yang lututnya mula menggeletar sedikit.

 

Eunji fikir Luhan akan tunggu untuk makan malamnya. Tapi sebaik sahaja dia selesai makan, dia asyik memerhatikan Eunji. Walaupun setelah Eunji selesai membasuh pinggan, mata Luhan masih merenungnya. Perlahan tetapi pasti, Eunji mula berlalu pergi darinya. Lari untuk hidup.

 

“Yah.”

 

 Eunju terkaku. 

 

 “Kau berdarah ke ?”

 

 Eunji tidak mengangguk mahupun menggeleng.

 

 “Aku tanya kau.Oh,lupalah,aku terlupa yang kau tak boleh bercakap.” Katanya. Mengetawakan Eunji melalui hidungnya.

 

 Ini amat menyakitkan apabila seseorang bercakap tentang keadaannya sebegitu. Terutamanya apabila orang yang mengatanya itu, keluarganya sendiri.

 

 Eunji mengambil sehelai kertas dan sebatang pen dari poket uniformnya. Luhan menguap sinis apabila Eunji mula menulis sesuatu. “Man,susah betul nak bercakap dengan orang macam kau.Buang ma-“

 

 Luhan menutup kedua belah kelopak matanya dan mulut apabila Eunji melemparkan kertas renyuk tepat ke mukanya. Apabila dia membuka matanya, Eunji dapat lihat yang kemarahannya mula mendidih.

 

 Luhan mengambil kertas itu, dia membukanya dan matanya kelihatan lebih marah setelah baca apa yang Eunji dah tulis.

 

 Babi kau,berambus.Eunji juga melukis satu jari tengah di atas kertas itu.

 

 Luhan mengangkat tapak tangannya, menjelingnya. Luhan akan mendaratkan tapak tangannya tepat pada pipi Eunji dalam beberapa saat lagi. Eunji tidak lagi kisah. Dia merapatkan pipi kanannya dekat dengan Luhan sementara menunding jari ke arah pipinya sendiri. Pukul aku,tampar aku,cepat! Dia menjerit dalam mindanya.

 

 Apabila Eunji menunjukkan pipi kanannya, Luhan dapat li

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon