009

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

 

Pagi Isnin. Satu pagi yang menjengkelkan lebih tepat.

 

 

Eunji melangkah ke dalam bas dengan muka yang mengantuk. Dia berdiri di tempat biasa berdekatan dengan pintu. Terdapat ramai orang di dalam bas pada waktu pagi jadi susah untuk Eunji mencari tempat kosong.

 

 

Eunji menutup matanya sambil menunggu bas berhenti di perhentiannya, yang akan mengambil masa kira-kira 20 minit untuk Eunji tiba di perhentian berhampiran sekolahnya.

 

 

Separuh daripada penumpang bas turun di perhentian seterusnya. Sesetengah wajah pelajar perempuan mula merona merah apabila mereka melihat tiga orang lelaki kacak melangkah ke dalam bas.

 

 

Eunji yang berasa annoying akan bunyi yang bising membuka matanya untuk memeriksa apa yang berlaku. Eunji hampir tersedak air liurnya apabila melihat Luhan bersama dua orang rakannya yang berada dalam bas yang sama dengannya.

 

 

Mata Eunji membuntang luas ketakutan apabila Eunji melihat Luhan yang sedang merenungnya. Eunji pantas menyorokkan wajahnya di belakang penumpang lain. Tapi terlambat, Luhan sudah menyedarinya.

 

 

 

Si Babo tu fikir dia boleh menyembunyikan dirinya dari aku,eh? Luhan ketawa.

 

 

“Aku masih tidak faham..Ianya jarang untuk kau mengunakan bas.” Seorang lelaki dengan pipi montel berkata sambil duduk bersahaja dengan kaki bersilang. “Dan kau banyak tersenyum sejak hari-hari ni, Ia menyeramkan..”

 

 

“Diam,Tao.” Luhan mengetuk kepala rakannya itu. “Aku rasa aku akan selalu mengunakan bas dari sekarang.” Tanpa Luhan sedari Eunji mendengar perbualan mereka. Eunji mengitip Luhan perlahan-lahan.

 

 

Eunji melonjak sedikit apabila menyedari bahawa Luhan masih lagi merenung dia. Eunji memberikan pandangan yang serius,Luhan yang menyeringai pada Eunji. “Babo.” Luhan berkata secara senyap kepada Eunji.

 

 

Bas itu berhenti di persinggahan kedua. Satu perhentian lagi dan kau akan bebas Eunji. Hanya satu lagi Eunji menarik nafas panjang dan menghembus nafas melalui mulutnya.

 

 

Eunji tidak tahu mengapa tetapi dia berasa agak kecewa apabila melihat teman wanita Luhan yang muncul secara ajaib di sebelah Lhan. Oleh kerana tiada tempat duduk kosong, Sunmi duduk di atas riba Luhan.

 

 

Ew…

 

 

Pandangan ini menjadikan Eunji menggeletar dalam rasa yang meluat.

 

 

“Lulu, saya rindukan awak.” Sunmi mencubit lembut pipi Luhan.

 

 

Lulu? Eunji tertawa kecil. Luhan yang perasan terus memberikan jelingan yang tajam. Lulu~ Eunji berkata kepada Luhan dengan hanya mengerakkan bibirnya sambil memberikan senyuman lebar kepadanya. Luhan memberitahu Eunji untuk senyap

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon