027

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

Kelas sejarah adalah kelas yang amat membosankan.

 

Eunji melukis sesuatu secara random di buku notanya sambil menunggu loceng untuk berbunyi. Sehun yang berada di hadapan Eunji masih lagi lena tertidur sejak dari kelas bermula. Eunji menaikkan pandanganya ke arah belakang Sehun sambil merehatkan dagunya di atas tanganya.

 

Dia sangat tinggi. Walaupun dia duduk dia lagi tinggi dari aku. Pandangan Eunji mati dan matanya berkelip-kelip.

 

“Selamat tengah hari, semua.” Sebuah suara bersuara melalui speaker di dalam kelas Eunji. Semua orang mula menumpukan perhatian kepada pengumuman tersebut, kecuali Sehun yang masih lagi lena dibuai mimpi.

 

“Memandangkan majlis tari menarik sekolah akan diadakan pada minggu depan, saya ingin ingatkan kepada para pelajar untuk tidak terlupa untuk membawa pasangan masing-masing. Jika sudah mempunyai pasangan, tolong tuliskan nama anda dan pasanganya anda di dalam kotak yang berdekatan dengan dewan untuk memilih raja dan pemaisuri.”

 

Pelajar perempuan yang lain mulas berbisik antara satu sama lain dengan senyuman yang amat girang dan Eunji hampir buta kerana gigi mereka yang bersinar. Dengan keluhan, Eunji menjulingkan matanya. Aku benci majlis tari menari.

 

Pada saat itu loceng berbunyi dan kesemua pelajar kelaur dari kelas meninggalkan Eunji dan Sehun di dalam kelas.

 

Patutkah aku minta dia jadi pasangan aku? Eunji memuncungkan bibirnya keatas. Nah, tak mungkin lelaki yang hebat sepertinya akan pergi ke majlis tari menari dengan seseorang seperti aku.

 

Eunji mengangkat bahunya sebelum bangun dari tempat duduknya, meninggalkan kelas. Eunji berjalan melepasi satu langkah dari tempat duduk Sehun apabila dia tiba-tiba bangun dan mengeliatkan lengannya.

 

“Ahhhhh- ianya tidur yang amat lena.” Sehun merengangkan badanya, “Oh,hi.” Sehun tersenyum apabila ternampak Eunji.

 

“..Err, ya?” Sehun mengelipkan matanya dengan rasa curiga apabila Eunji tetap memandangnya. Minda Eunji penuh dengan majlis tari menari. Patutkan aku pergi? Tak? Ya? Mungkin? Perlukah?

 

“Hey, jom-“

 

Eunji mengigit bawah bibirnya dengan tidak sabar. Jom pergi ke majlis tari menari dengan aku? Sehun, kau akan tanya soalan itu,bukan? Tak?

 

“Jom pergi dapatkan makanan. Aku lapar.”

 

Belum sempat untuk Eunji berkata apa-apa, Sehun sudah menarik lengan Eunji dan menbawa Eunji ke kantin. Eunji hanya memuncungkan mulutnya memandang belakang badan Sehun.

 

Luhan akhirnya temui pasangannya yang pabo. Ejek Eunji di dalam fikirannya.

 

Eunji melihat kotak untuk tari menari apabila dia berjalan melalui dewan. Sudah beribu pelajar sudah meletakan nama mereka dengan gemiranya, Eunji hanya merengus. Adakah ia

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon