008

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

 

Terima kasih untuk hari ini.

 

Eunji menunduk hormat kepada Chanyeol serta rakannya. “Ay,janganlah formal sangat.” Baekhyun tertawa. Sementara Eunji bergurau bersama kawan Chanyeol, Chanyeol asyik memandang Eunji.

 

Cara Eunji tersenyum, cara Eunji tertawa, cara Eunji menunjukkan pad lakarannya dengan riak yang tidak bersalah dan mata yang bersinar. Chanyeol mula rasa yang itu sangat comel.

 

Luhan melihat cara Chanyeol memerhatikan Eunji. Dan apapun, dia tak suka. “Kita kena pergi sekarang. Mak kau tengah tunggu kau.”tipu Luhan,dia cuma ingin mengheret  Eunji jauh dari Chanyeol secepat yang mungkin.

 

Chanyeol dapat tahu yang Luhan menipu, memandangkan Eunji sudah menceritakan seluruhan kisahnya pada hari sebelum ini.  “Saya boleh hantar awak balik kalau awak nak.” Kata Chanyeol.

 

Mata Eunji terkebil – kebil tidak bersalah di antara dua orang lelaki yang bertikam lidah secara tidak langsung. Dia ingin meluangkan masa bersama Chanyeol, tetapi dia tidak ingin menghilangkan peluang untuk rapat dengan Luhan.

 

Kedua – dua Chanyeol dan Luhan menunggu dengan begitu curiga apabila Eunji menulis sesuatu di pad lakarannya. Mereka menunggu dengan penuh minat.

 

Dia betul, mak saya tengah tunggu saya. Kita lepak lain kali jelah esok.

 

Luhan tersenyum  sinis  dalam kemenangan.Eunji memandang Chanyeol dengan mata besarnya, cuba untuk menghantar telepati kepadanya. Chanyeol sedar akan riak Eunji dan dia tersenyum. “Okaylah, saya akan amek awak esok.” Eunji tersenyum kelegaan.

 

“Woo, ada orang nak pergi dating esok.” Sahabat Chanyeol bersiul. Riak wajah Luhan jatuh. Kejap,bukan masalah aku kalau dia nak pergi dating esok! 

 

Eunji melambai ke arah Chanyeol lagi sebelum dia menoleh ke arah berlainan dan berlalu pergi. Sekarang tinggallah Eunji bersama Luhan.

 

“Kau tahu tak-“ Luhan merenggangkan tangannya. “-Berkerja nampak penat OUCH!” Dia memeluk dirinya sendiri, melindungi tangannya dari tumbukan Eunji.

 

Kau yang beritahu aku yang kau nak cari kerja! Eunji memprotes.

 

“Kenapa kau marah??” Luhan terkebil-kebil dalam terkejut. Kau akan cari kerja ke tak ?

 

Luhan menyilangkan tangannya ke dada.  “..Macam mana kalau aku kata t-GURAU JE.” Luhan cepat-cepat menarik pergelangan tangan Eunji apabila Eunji mula berjalan.

 

Eunji menarikkan keningnya dan memandang Luhan dengan muka yang sukar ditafsirkan. Luhan menjulingkan mata dengan keluhan sebelum membalas, “Okay, aku akan cari kerja. Geez, annoying macam selalu.” Dia mengumam perkataan terakhir tetapi cukup kuat untuk Eunji dengar.

 

Bibir Eunji terukir sebuah senyuman di saat dia berjalan di belakang Luhan. Luhan berjalan dengan begitu malasnya dengan tangannya yang berada di dalam saku.

 

Senyum Eunji jatuh apabila dia melihat Luhan berjalan dekat menuju ke tempat kerjanya. Oh tidak, jangan cakap yang dia tahu yang aku kerja dekat sini. Eunji bergegas menghampiri Luhan dan menghalang laluan untuk ke kafe.

 

Luhan mengangkat keningnya,cuba untuk menyembunyikan senyuman. Hakikatnya dia tahu tempat kerja Eunji, dia tahu yang Eunji berkerja sebag

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon