015

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

 

Akhirnya Ahad yang ditunggu tiba.

 

Eunji, dia telah berjanji dengan Chanyeol bahawa dia akan datang kerumahnya untuk berjumpa dengan ibunya. Menghadap cermin, Eunji nampak seorang gadis yang cantik dengan baju turtleneck berwarna merah jambu, rambutnya yang panjang berwarna coklat gelap paras bahu, dan bibirnya yang berwarna pink membuatkan dia nampak lebih lawa.

 

Puas hati dengan penampilan dirinya sendiri, Eunji mencapai begnya dan meninggalkan biliknya itu. Perkara seterusnya dia lakukan adalah, bermundar mandir dihadapan bilik Luhan.

 

Pintu bilik tiba-tiba dibuka. Eunji lihat Luhan memandangnya dengan muka konfiusnya. Eunji bermain dengan jarinya sementara matanya merenung kearah lantai. Uh..

 

Boleh tak.. kau tolong teman aku jalan ke rumah Chanyeol?

 

Luhan menekan bibir atasnya. “No.”

 

Eunji merengek kecil sambil mengekori Luhan. Ah, kenapaaaa?? Luhan mengurut leher belakangnya sambil mengerutkan dahinya.  “Auh, aku penat, aku nak rehat.” Dia kemudian memusingkan biji matanya dan berjalan meninggalkan Eunji.

 

 “Kalau kau takut nak tinggalkan rumah, then tak payah.” Dia baring diatas sofa dengan tangan sebagai bantal.

 

Betul kau taknak teman aku?

 

“Yup.” Luhan menutup matanya.

 

Fine

  

“Apa yang kau buat tu?” dia membuka matanya sedikit.

 

Aku akan minta Chanyeol untuk jemput. Eunji mengambil fonnya dari dalam beg. Dia menghantar mesej kepada Chanyeol dan dia membalasnya tidak sampai seminit.  

 

Masalah selesai. Eunji  mengangkat bahu dengan bangganya. Dia mehrong dekat Luhan sebelum menghentak kaki, meninggalkan Luhan.

 

“Boleh tak kau teman aku jalan kerumah Chanyeol~?” Luhan mengajuk cakap Eunji dengan nada mengejek. “Annoying.” Dia bercakap dengan perlahan sebelum menutup matanya semula.

 

Apa yang bagus sangat dengan lelaki bertelinga capang tu? Fikir Luhan .

 

Luhan berpura-pura tidur. Dia membuka matanya sedikit setiap 5 saat untuk mengintai Eunji. Harap putera Chanchan kau takkan datang.  

 

Beberapa saat kemudian, matanya membuntang apabila dia mendengar bunyi yang datang dari pintu. Apabila dia bangun, Eunji sudah pun hilang daripada pandangan. Luhan cepat-cepat berjalan ke balkoni dan nampak Eunji sudahpun berjalan bersebelahan dengan lelaki yang tinggi itu.

 

 

“Pft.” Dia menyilangkan tangannya sambil memerhatikan  Eunji “Menjengkelkan.”

 

--

 

“Saya sangat terkejut bila awak suruh saya jemput awak tiba-tiba. Jadi, maaf… jika rambut saya masih nampak kusut.” Chanyeol ketawa sambil tangannya membetulkan rambutnya itu.

 

Eunji menaip sesuatu dihenfonnya dengan cepat dan tunjukkan kepadanya Saya minta maaf, saya cuma takut jika tersesat. Anyway, awak masih nampak hensom ‘-‘b

 

Chanyeol menggosok rambut  Eunji dngan gentlenya  lalu dia ketawa. “Thanks” dia senyum. “Awak pun nampak cantik. Dengan turtleneck shirt tu”

 

Eunji tunduk dengan segan bersama senyuman malu apabila dia teringatkan apa yang dia sorokkan didalam baju turtleneck itu.

 

Beberapa minit kemudian, kedua-dua mereka tiba dirumah Chanyeol.

 

Eunji baru sahaja melangkah masuk kedalam rumah Chanyeol apabila Areum tiba-tiba sahaja melompat keluar daripada entah mana-mana dan mendarat ditangan Eunji. Nasibnya baik apabila Eunji sempat menangkap Areum tepat pada masanya. “UNNIE!” dia merangkul tangannya yang kecil itu disekeliling leher Eunji dengan penuh manja.  

 

“Aigoo, tengok siapa yang datang ni.” Pn. Park berjalan keluar dari dalam dapur sambil mengelap tangannya dengan sehelai sapu tangan, menunjukkan dia baru sahaja selesai makan tengah hari. “Saya harap awak lapar sebab saya baru sahaja masak makanan yang sedap.” Dia memberikan senyuman manis kepada Eunji.

 

 Saya pasti ianya sangat sedap.  Ujar Eunji dengan isyarat tangan dan Pn. Park membalas dengan senyuman.

 

“Oppa, boleh tak kalau unnie main dengan saya?” Areum memandang Chanyeol dengan mata yang bersinar.

 

“Tapi oppa nak main dengan dia juga.” Chanyeol menunjukkan  Areum mata comelnya.

 

“Okay then!” Areum bergerak sedikit dan Eunji meletakkannya kebawah, dia berlari kebiliknya dan kembali ke Eunji dengan patung beruang didalam tangan. “Unnie boleh jadi ibu Kimi dan oppa jadi ayah Kimi! Saya akan jadi kakak Kimi.” Areum mendabik dada dengan senyuman bangga.

 

“Daddy, daddy, saya nak tengok mummy dan daddy pe

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon