033

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

“Tengok siapa di sini~” Xiumin mengangkat jari telunjuknya ke sesuatu arah selepas dia berjalan masuk ke dalam rumah.

 

Chen dan Tao yag sedang asyik bermain permainan video pantas mengalihkan pandangannya ke arah apa yang Xiumin yang sedang menunjukkan sesuatu, mata mereka membesar apabila mereka melihat Luhan, berdiri dengan senyuman yang lebar.

 

Tao bangun dengan cepat dan melompat untuk memeluk hyung-nya, “HYUNG, AKU RINDU KAU OH MY_” Dia memeluk erat tangannya di leher Luhan untuk mengusutkan rambut coklat kemerahan Luhan. “Whoa- yeah aku pun rindukan kau juga Tao, dan hey!” Luhan membetulkan rambutnya sambil menjeling Tao.

 

“Selamat pulang ke rumah, abang.” Chen menaikkan tangannya untuk memberikan ‘high five’ kepada hyung-nya itu.

 

“Sayangnya, Lay hyung dan Kris hyung tiada bersama kita.” Menjuihkan bibirnya dengan comel.

 

“Yeah, mereka mengambil keputusan untuk untuk menghabiskan setahun lagi belajar di sana.” Luhan tertawa kecil sebaik sahaja duduk di sofa. “By the way-“ Xiumin duduk di sebelah Luhan, “ Aku dengar kau menjerit nama Eunji tadi di telefon, adakah ianya benar-benar dia?”

 

Xiumin memandang Luhan manakala Luhan hanya menundukkan kepalanya dan mengeluh sedikit, “Nah, aku mendapat orang yang salah, Gosh, terdapat banyak perempuan bernama Eunji di negara ini. Luhan mengusutkan rambutnya.

 

“Jangan bimbang. Kau akan bertemu dengan dia tidak lama lagi, aku pasti.” Chen menepuk lembut bahu Luhan. Tao dan Xiumi mengangguk setuju.

 

Luhan merenung tiga orang sahabatnya seketika sebelum mengangguk dan tersenyum, “Aku harap.”

 

“Kau perlukan rehat buat masa ini. Hyung, kau boleh guna bilik aku.” Sengih Chen. Luhan mengangguk dan memegang begnya sebelum dia ke bilik Chen.

 

Luhan merehatkan belakangnya di belakang pintu sambil mengeluh. Dia meletakkan begnya di atas katil Chen dan duduk di atas katil. Dia mengurut dahinya sambil merenung lantai. “Di mana kau sekarang?”

 

Luhan merebahkan belakangnya di atas katil dan merehatkan tanggannya di atas dahinya sambil mengeluh. Perkara terakhir yang muncul di fikiran Luhan adalah senyuman Eunji sebelum dia akhirnya tertidur.

 

 

-

 

 

Pada keesokan harinya..

 

Luhan telah mendapat lesen kedoktorannya dan hari ini merupakan hari pertama dia sebagai pembantu di Hospital Seoul Tempatan. Dia masih perlu belajar daripada senior.

 

“Kerja keras, Mr.Doktor! Jumpa waktu makan tengah hari nanti!” Xiumin dan dua yang alin tersengih pada Luhan.

 

Luhan ketawa sebaik sahaja keluar dari kereta, “Baiklah, kerja keras juga!” Dia tersenyum sebelum dia berjalan ke dalam hospital.

Luhan membetulkan tali lehernya ketika berjalan melalui dewan hospital. Beberapa jururawat tunduk kepadanya dan Luhan kembali menunduk pada mereka.

 

“Saya minta maaf, saya sedang mencari Dr.Im-“

 

“Awak lewat sepuluh minit.”

 

Luhan berkelip dan apabila dia berpusing, dia mendapati seorang perempuan dengan pakaian seragam doktor berdiri tegak di hadapannya. Dia

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon