003

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

 

Luhan!

 

 

Eunji terus memanggil nama Luhan dalam fikirannya. Orang ramai yang asyik datang untuk melihat apa terjadi menyebabkan susah untuk Eunji mencari Luhan.

 

 

“Siapa mangsa??”

 

 

“Seorang budak lelaki yang tinggal di sekitar kawasan ni”

 

 

Tolong jangan biarkan apa-apa terjadi pada Luhan. Eunji mengetap bibir bawahnya semasa cuba melepasi dirinya di kalangan orang ramai untuk melihat mangsa dengan lebih dekat.

 

 

Eunji terkejut apabila melihat Luhan, memeluk seorang kanak-kanak perempuan. Budak perempuan itu menangis. Hati Eunji mula lembut melihat Luhan membelai rambut budak perempuan tersebut,meminta agar budak perempuan itu berhenti menangis. Eunji tidak pernah melihat Luhan seperti itu.

 

 

Jika hanya dia boleh tersenyum sebegitu terhadap aku. Eunji tersenyum pahit.

 

 

Ibu kepada budak perempuan tersebut terus menunduk kepalanya dan berterima kasih kepada Luhan sambil menangis. Selepas mereka pergi. Luhan melihat sekeliling dan malangnya matanya mendarat pada Eunji. Matanya yang tadi nampak warm bertukar cold lagi apabila melihat Eunji.

 

 

Eunji pantas memusingkan badannya, Bila Eunji mula melangkah pergi, Tiba-tiba Eunji terdengar suara Luhan yang memanggilnya. “Eunji” Eunji berkelip. Adakah dia memanggil aku? Atau mungkin aku tersalah dengar. Eunji pun kembali berjalan.

 

 

Eunji melonjak sedikit apabila tangan yang sejuk mendarat di bahunya, “Yoon Eunji” Eunji memusing badannya. Luhan memang benar-benar memanggilnya. Eunji merenung Luhan dengan muka tidak percaya. Aku minta maaf!! aku akan pulang ke rumah sekarang!Saya akan pergi sekarang!. Eunji berkata dengan muka yang panik, dia tidak mahu di marahi oleh Luhan.

 

 

Muka Eunji berkerut melihat Luhan tertawa kecil. Sukar untuk dipercayai. Bola mata Eunji turun ke kaki Luhan, dia tidak meletakkan kaki kirinya ke tanah membuatkan Eunji berasa curiga.

 

 

Kaki kau sakit ke?. Eunji menunjukkan ke arah kaki kirinya. “Uh aku rasa buku lali aku cedera waktu aku berlari tadi” Apa yang Eunji sedar, Luhan sudah meletakkan tangannya disekitar bahu Eunji. Jantung Eunji berdegup kencang bergitu juga dengan pipi Eunji yang mula berwarna merah jambu. “Tolong aku untuk berjalan”

 

 

Tanpa apa-apa perkataan Eunji mula membawa Luhan berjalan. “Klinik ada di sana” Luhan membantah tetapi Eunji menarik dia. Kau kena pulang ke rumah,Mister. “Tapi mata kau” Eunji terpaksa membuka matanya yang bengkak jadi Luhan tidak akan membantah lagi. Aku okay, tengok? Luhan memandang mata Eunji beberapa saat. “Baik, apa sahaja”

 

 

“Luhan??”

 

 

Eunji dan Luhan berpusing ke arah mana suara itu datang. “Luhan!” Seorang gadis cantik berjalan dekat dengan Luhan.

 

 

“Oh my, apa yang berlaku pada awak Luhan” Wajah perempuan itu tampak sangat bimbang. Eunji berkelip melihat wajah Luhan yang berubah selepas melihat perempuan di hadapan mereka. “Buku lali saya cedera sedikit Sunmi ah”

 

 

Mata Sunmi mendarat kepada Eunji, “Dan siapa ni?” Sunmi senyum. Tak senyuman yang palsu. “Dia hanya…”Luhan berhenti apabila menarik tangannya dari bahu Eunji, “ hanya jiran.”

 

 

Jantung Eunji bagai disengat apabila Luhan t

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon