005

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

“Wah ini kali pertama saya datang ke rumah awak” Sunmi duduk di tempat kosong di sebelah Luhan di sofa. “Boleh saya tengok sekeliling” Sunmi tersengih dan bangun melihat rumah Luhan sebelum sempat untuk Luhan memberikan apa-apa jawapan.

 

 

“Luhan ini bilik tidur siapa?” Sunmi bertanya dari tingkat atas, Kedengaran suara sunmi tidak nampak gembira setelah menjumpai bilik Eunji.

 

 

“Uh…. Itu bilik adik saya” Luhan berpegang kepada dinding untuk menyokong dia berjalan ketika berjalan ke tingkat atas. Luhan berhenti di tengah-tengah tangga apabila bertemu Sunmi. Luhan cuba untuk menyembunyikan rasa gemuruh dia.

 

 

“Di mana dia?” “Dia..uh,sudah meninggal.” Luhan berbohong,dengan harapan Sunmi akan mempercayainya. “Sa..saya minta maaf..” Sunmi memberikan pandangan meminta maaf terhadapa Luhan sebelum berjalan menghampiri Luhan dan memeluk Luhan. Luhan menepuk kepala Sunmi dengan lembut dan menarik Sunmi supaya lebih dekat dengan dadanya.

 

 

Kedua-dua mereka berpaling kepala ke arah tingkap apabila mereka mendengar bunyi hujan. “Hurm hujan” Sunmi memuncungkan mulutnya, “Luhan, Boleh tak kalau saya tinggal di sini untuk malam ni?” Selain itu,saya boleh tengok-tengokkan awak juga”

 

 

Luhan meneguk air liurnya, Luhan sedang berfikir tentang Eunji tapi akhirnya dia mengangguk kepalanya. Sunmi tersenyum gembira. “Jadi saya ingin mandi. Mana bilik mandi?” Sunmi berjalan ke tandas selepas Luhan menunjukkan arah.

 

 

Luhan memastikan Sunmi masuk ke tanda sebelum dia mengambil telefonnya untuk menghubungi Eunji. Luhan memasamkan muka apabila mendengar nada dering dari bilik Eunji. Dia mengikuti bunyi untuk mengetahui di mana ia datang dari. “Serius!” Luhan geram apabila menjumpai telefon Eunji di bawah bantal.

 

 

Untuk seketika, Luhan terlupa mengenai pergelangan kakinya yang sakit. Luhan mundar-mandir di bilik Euni dengan dahinya yang berkerut. “Bod..” “Luhan?” Luhan cepat berpusing dan menyembunyikan telefon Eunji dari Sunmi. “Y..ya?”

 

 

“Boleh saya pinjam baju adik awak?”

 

 

“B..boleh. Ambil masa awak.” Luhan tersenyum kekok manakala tanggannya memasukkan telefon Eunji ke dalam poketnya.

 

 

“Adakah dia akan okay” Luhan berbisik kepada dirinya sendiri.

 

 

------

 

 

Eunji bernasib baik kerana hari ialah Sabtu,yang bermaksud tiada persekolahan.

 

 

Keesokan harinya, Chanyeol menawarkan untuk berjalan bersama Eunji ke rumah. Eunji mengucapkan terima kasih kepada Puan Park untuk makanan dan membenarkan dia tinggal di rumahnya semalam.

 

 

Seperti biasa, Chanyeol selalu membuat beberapa jenaka lucu untuk membuat Eunji ketawa. Kebaikan Chanyeo

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon