037

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

“HYUNG KAU LAMBAT DUA JAM!” Marah Tao sebaik sahaja melihat Luhan pulang. “dan mana kek aku???” Dia menyilang tangannya dan merengek sementara Xiumin dan Chen hanya tertawa.

 

Luhan mengaru kepalanya sambil tersengeh, “Maaf aku terlupa tentang kek..” Luhan pantas menutup telinganya apabila Tao tidak henti-henti merengek akan keknya. Xiumin yang geram membaling kacang ke arahnya, “Senyap!”

 

“Tapi aku ada kejutan untuk korang.” Luhan tersenyum sebelum berjalan ke luar. Tiga orang lelaki itu mengelipkan mata mereka sambil berpadangan antara satu sama lain dan menunggu Luhan. Beberapa saat kemudian, Luhan datang kembali bersama Eunji di atas kerusi rodanya. Mereka semua tergaman, rahang Tao jatuh terbuka, Chen tidak sudah-sudah mengosok matanya untuk pastikan yang apa yang dia lihat betul-betul Eunji dan Xiumin hampir tercekik.

 

“EUNJI??” Jerit mereka bertiga pada masa yang sama.

 

Eunji tersenyum dan melambai ke arah mereka bertiga. “Omo, apa yang terjadi??” Ketiga-tiga mereka pantas mengelilingi Eunji. “Dia okay. Hanya perlukan sedikit latihan dan dia akan okay.” Luhan mengusap rambut Eunji.

 

Chen menghela nafasnya sambil mengosok dadanya. Begitu juga dengan Xiumin dan Tao yang melakukan perkara yang sama dan Eunji hanya mampu ketawa melihat telatah mereka.

 

Keempat-empat mereka meluangkan hari Krismas bersama-sama sehingga subuh hari, tiada parti, hanya bercakap dan berkongsi cerita, ketawa bersama dan sudah semestinya snek tengah malam kerana Tao tidak akan berhenti merengek akan sneknya.

 

“Apa-apapun-“ Luhan menegakan kedudukannya, “Aku ada berita buruk dan juga berita baik untuk korang bertiga.”

 

Tiga orang rakannya hanya menunjukan muka yang penuh dengan tanya soal. “Kita dengar yang buruk dulu.” Cadang Chen. 

 

“Aku rasa aku patut berpindah dari rumah ini sebab korang tahukan- sekarang aku sudah mempunyai pekerjaan jadi aku tak boleh nak bergantung dengan korang selamanya. Aku akan cari apartment untung tinggal.” Luhan menerangkan kepada mereka.

 

Ketiga-tiga mereka kelihatan sedih namun akhirnya mereka menyokong pilihan Luhan. Itu apa yang kawan lakukan, bukan?

 

“Aw, tapi kau tahu, kitaorang akan selalu mengalu-alukan kehadiran kau.” Xiumin menepuk belakang Luhan sambil tersengeh.”Begitu juga kau.” Tambah Xiumin sambil menunjukkan jarinya kepada Eunji dan mengenyitkan matanya kepada Eunji.

 

“Hey-hey-hey jangan kenyit-kenyit mata!” Protes Luhan sambil berdiri dihadapan Xiumin. Eunji dan dua yang lain ketawa sambil melihat Xiumin dan Luhan yang sedang bergaduh seperti kanak-kanak.

 

“Jadi, mari kita dengar berita baik.” Kata Xiumin sebelum dia memukul Luhan.

 

Luhan merenggus kesakitan sambil mengosok lengannya dan dia masih lagi tertawa. “Berita baiknya ialah..” Dia menundukan kepalanya dengan senyuman yang besar sebelum memandang ke arah Eunji.

 

Mereka berdua berpandangan antara satu sama lain, meninggalkan ketiga-tiga jejaka tersebut kebingunan.

 

“Kami akan..”

 

--

 

Beberapa tahun kemudian…

 

Semuanya berjalan dengan lancar. Luhan sudah mempunyai karier yang berjaya dan dia juga sudah dinaikkan pangkat. Eunji pula dengan terapi dan latihannya, dia sudah tidak memerlukan kerusi roda lagi.

 

Tambahan pula, selepas Kris dan Lay pulang dari US. Mereka menawarkan pertolongan dengan pembedahan yang percuma. Mereka sudah tentu banyak menolong Eunji.

 

Dan sekarang, di sini Eunji.

 

Berdiri dalam perasaan yang gentar sambil mengigit bibirnya perlahan-lahan. Gaun putih yang indah tersarung di badannya sementara itu sejambak bunga berada di tanganya. Menunggu seseorang membenarkan dia berjalan masuk.

 

“Hei.” Seseorang menepuk bahu Eunji dan apabila dia berpaling, dia melihat Chanyeol bersama Dani disisinya.

 

“Hei.” Balas Eunji sambil mengeluh cemas. “Aku tak boleh percaya yang aku akan membiarkan cinta pertama aku berkahwin dengan lelaki lain. “Chanyeol ketawa dengan suara garaunya. “Mr.husky voice, kau ada Dami sekarang. Jadi, kau perlu jaga dia dengan elok-elok kalau tidak aku takkan biarkan kau hidup dengan tenang.” Eunji menjeling Chanyeol

 

Kedua-dua mereka tertawa dan Dami memeluk Eunji dengan erat. “Oh my gosh, Kau nampak lawa sangat Eunji.” Eunji tersenyum dan membalas pelukan Dami. “Kau dengan dia memang sudah ditakdirkan untuk bersama-sama. Maksud aku se

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon