022

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

Eunji begitu berharap agar dia dapat tidur lebih lama pada hujung minggu yang indah ini. Ini masih pukul lima pagi namun Luhan asyik membuat bunyi yang telah membuatkan Eunji terjaga.  Eunji beralih dengan malas di atas katilnya dan mendapati bahawa Luhan sudah berada di dalam biliknya.

 

Kau buat apa...? Eunji menatapnya dengan wajahnya yang mengantuk. Macam mana dia masih nampak tampan dengan rambut ba-tak, hentikan. TAK. Eunji memicit pipinya sendiri.

 

“Bangunlah, si kepala berat. Kita nak pergi lawatan.” Ujarnya.

 

Kejap, siapa—Lawatan? KITA? Mata Eunji yang layu terbeliak luas kurang dari sesaat. Luhan melepaskan ketawanya yang menyindir sambil menyilangkan tangannya. “Ya, kita berdua je.”

 

Luhan tertawa kecil apabila dia melihat wajah Eunji yang kosong. “Bukanlah, bodoh. Kita pergi dengan kawan aku—“ ujarnya sambil berjalan ke muka pintu, “-Dan mungkin kawan aku punya kawan...? Lantaklah, bersiap jelah. Dorang dah ada dekat bawah dah.”

 

Eunji memandang ke siling dengan jari telunjuknya di bahagian hujung bibirnya, masih memikirkan tentang apa yang Luhan katakan. Jadi kami akan pergi lawatan dengan kawan dia dan kawan dia punya kawan—kejap, kawan-kawannya?! Eunji terlopong apabila dia mengingati Chen. Luhan kau bodoh, dorang tak tahu tentang KITA. Eunji berguling-guling di atas katil seperti kerbau dan mendarat di atas lantai.

 

THUD!

 

Kejap! Dia menarik selimut dari wajahnya, mendedahkan rambutnya yang kusut masai. Adakah ini bermakna dia sudah mula menerima aku dengan kawan dia? Eunji memeluk bantal busuknya bersama sengihan pada wajahnya.

 

“...Apa kau buat...?” Luhan membuka muka sambil bersandar pada bingkai pintu. “...Seram...” gumamnya sendiri sambil berjalan turun ke bawah.

 

Eunji mencebik dan mencampakkan bantal busuknya ke arah Luhan sebelum dia menghempas pintunya tutup.

 

Luhan ketawa kecil sambil melambai ke arah kawannya yang mana sudah menunggu di luar. “Kau patut bagi tahu aku awal-awal, bodoh.” Dia mencampakkan begnya ke arah salah seorang kawannya. “Tapi kami nak buat kejutan untuk kau.” Xiumin tertawa.

 

“Jadi kau kata ada orang akan ikut kita?” soal Kris dari tempat duduk pemandu. “Perempuan atau lelaki?” tambah Chen. “Perempuan.” Jawab Luhan dan wajah Chen berubah cerah serta merta, “Yohoo~!” siulnya.

 

“Jaga perangai.” Luhan menjeling ke arah Chen. Chen terus  tenggelam di tempat duduknya seperti seekor anak anjing.

 

“HAHAHAH- okay..: Tao yang tertawa terbahak-bahak juga tenggelam di tempat duduknya apabila Chen menjelingnya.

 

“Yo.”

 

“Hey.” Luhan tersenyum ke arah Sehun dan Suho sebelum mereka ber-hi-five di antara satu sama lain.”Dah lama dah!” Suho menumbuk lembut lengan Luhan. “Yeah, gembira kita boleh pergi lawatan bersama sekarang.”

 

“Aku ajak kawan aku datang. Harap kau tak kisah,” Sehun menggosok bahagian belakang lehernya. “Nah, jangan ri-ss-sau..” Luhan berkerut apabila dia melihat Baekhyun, DO dan Kai. Kejap, bukan ke dorang...

 

“Oh, kau lah! Hello!” Baekhyun menyapa Luhan bersama senyuman yang cerah. “...hai.” Lu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon