029

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

Hari yang Eunji nantikan telah tiba akhirnya.

 

Eunji sudah memakain gaunya yang cantik dan rambut cantiknya yang berwarna coklat gelap. Dia kini sedang berjalan berulang kali di dalam bilinya, setiap kali dia sampai dekat dengan tombol pintu, dia kemudian mengundur semula.

 

Wo hen ai ni.

 

Kata-kata Luhan tidak berhenti menghantui minda Eunji. Sejak saat itu, Eunji sering berasa gugup setiap kali ternampak Luhan atau dia berdekatan.

 

Mata Eunji terbeliak luas dan mengigit bawah bibirnya dengan geramnya selepas melihat jam digital di skrin telefonya. Aku akan terlambat untuk ke majlis tari menari! Fikir Eunji sambi masih lagi mengigit bawah bibirnya.

 

Emm..

 

Eunji mencapai tombol pintu dan menarik nafas yang dalam.

 

Inilah dia.

 

Selepas menghembus nafas melalui mulutnya, Eunji memusingkan tombol pintu dan melangkah kelaur dari biliknya. Eunji melihat sekeliling dan senyuman licik tertampal pada wajah Eunji apabila mendapati Luhan tiada di sekitar.

 

Perlahan-lahan tapi pasti, Eunji berjalan menuruni anak tangga. Tolong jangan bagitahu aku yang dia berada di bawah please please please- Dan pada saat itu, Eunji melihat Luhan yang bersandar di dinding di hadapan tanggan sambil menyilang tangannya.

 

“Apa yang buat kau mengambil masa yang terlalu lama?” Tanya Luhan menyebabkan Eunji berkerut dahi. Kepala Eunji disengetkan ke tepi dan matanya berkelip.

 

Apa maksud kau?

 

“Aku akan temankan kau ke majlis tari menari, semestinya. Ianya sudah gelap.” Luhan meletakan topi di kepalanya dan sebelum Eunji sempat untuk protes, dia sudah menarik lengan Eunji.

 

Dia membiarkan jaketnya membalut badan Eunji sepanjang perjalanan ke sekolah. Luhan juga tidak berkata apa-apa menyebabkan suasana menjadi sunyi dan amat menjanggalkan.

 

Apabila Eunji mengerling ke arah Luhan secara rahsia, Kata-kata Luhan muncul di kepala Eunji lagi sekali. Wo hen ai ni. Eunji pantas menundukan kepalanya untuk menyembunyikan wajahnya yang sudah merona kemerahan. Luhan memandang Eunji dengan wajah yang keliru, “Kenapa?”

 

Eunji menggelengkan kepalanya dengan gugupnya sambil mengelak dari bertemu dengan pandangan mata Luhan. “Pelik.” Luhan ketawa sebelum berpaling ke hadapan semula.

 

Kenapa aku rasa macam ni? Yah, pabo Lulu. Ad

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon